Monday, July 5, 2010

Amalan Lam Laqod











Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri

(iaitu Nabi Muhammad s.a.w), yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan

yang ditanggung oleh kamu, yang sangat tamak (inginkan) kebaikan bagi kamu, (dan) ia

pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman

Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (wahai Muhammad): “cukuplah

bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah)

melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang

besar.”


ini adalah satu ayat Lam,yg diantara kegunaanya mengikut ilmu yg diijazahkan pada aku..

1-Memanggil makhluk alam ghaib-level rendah makhluk la..jgn la panggil wali pakai ni

2-menyumbat jin kedalam botol

3-Memotong,menyiat,membunuh jin2 kafir yg bersalah

4-pengasih umum

5-pengasih khusus

6-melembutkan hati manusia

7-penggerun

8-bagi tujuan murah rezki

9-Pendinding serangan Jin2 dan sihir

10- InsyaAllah pengamal Ayat ini tidak akan mati pada hari ia dibaca, kecuali

apabila sampai ajalnya bila mana Allah melupakan pengamal itu untuk membacanya.

Wallahua'lam.

11- Dengan izin Allah SWT, pengamal Ayat ini akan kebal, maksudnya selamat dari

senjata tajam atau peluru. Ini adalah satu-satunya Ayat yang mengandungi hikmah

kekebalan yang tidak bersifat panas dan tidak mengganggu jalan rezeki.

12- Ini adalah satu bentuk selawat.

sebenarya banyak lagi kelebihan yg tak dpt aku nyatakan di sini..caranya..

baca ayat di atas 1 nafas (tarik nafas panjang2),setelah habis baca terus telan air

liur...amalkan selama 21 hari..bagi tujuan perubatan amalkan 7 kali pagi,7 kali

malam,selama 21 hari bturut2...bagi tujuan keberkatan ijazah..sekiranya ada

waktu,dtg jumpa aku,sobab cara ijazoh nya kena bersalaman..(masa salam tu den nak

bangkitkan Lam dalam badan dan masa tu jugak penjaga ayat ni akan turun menjadi

saksi pengijazahan yg diberi,insyallah ikut nasib yg penjaga turun ni,tak semua org

dia akan turun)..tapi buat masa ini,walaupun tak bersalam amalkanlah bagi tujuan

keselamatan dunia akhirat

67 comments:

Anonymous said...

minta diijazahkan Nizam Jeddah

Habib said...

sy izinkan

Anonymous said...

ayat ni dari surah ape? ayat ke berapa?

Anonymous said...

surah at-taubah, ayat 128

Anonymous said...

saya sedang mencari bomoh yang baik dan efektif untuk menyelesaikan satu masalah yang saya hadapi. Saya akan menghargai nasihat tentang Bomoh yang diketahui baik di kawasan lembah kelang.

Anonymous said...

baik dan efektif? :) mana nak cari tu,

Tok Said said...

jgn guna bomoh,carila perawat yang gunakan alquran

Anonymous said...

betul tuh tok :D

cari bomoh ni buat tamboh penyakit ja,

Anonymous said...

jumpo ja tok kita ni :D

Tok Said said...

paling terbaik kita mengubat dri sendir,den dulu pun kena sihir,barula tehegeh-hegeh nak blaja

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt..

Tok saya Mohd Hasrol mohon ijazah amalan Lam Laqod drp tok.. nk tny dlm tempoh amal 21 hari tu brp kali kena baca sehari? lepas amal 21 hari then terus sambung untuk amalan harian ke tok? mknanya lebih drp 21 hari la gitu.. Terima kasih tok

Tok Said said...

den ijazahkan hasrol,yup,teruskan je jadi amalan,sehari baca minimum 7 kali..

Anonymous said...

Alhamdulillah..
Terima kasih tok, saya terima ijazahnya..
Hasrol

Nubuwuah said...

salam tok..

mohon izin mengamalkan laqad ja akum... semoga memberi menfaat kepada kita semua dan keluarga.. amin

Nazri@Jebat said...

salam..sy telah menerima ijazah drpd tok dgn cara salam. Alhamdulillah sejak sy amalkan apa2 yg di ajar/turunkan sy berasa amat tenang dan sentiasa dpt berzikir memuji Allah wpun sedang driving...Insyaallah sy akan terus belajar dari tok..kpd yg yg ingin dtg jumpa tok amat di alu-alukan. pasti anda akan terpegun..

Anonymous said...

salam ...saya mohon diijazahkan dengan amalan ini.semoga bermanfaat.

mohd said...

nk di ijazahkan juga, bila nk bersalam ni yer:)

Anonymous said...

Salam Tok. Kenapa tak disampaikan sekali sambungan ayat kedua amalan laqodjaakum tu?

Anonymous said...

Assalammu'alaikum tok..sy nk blaja banyak nih..tp kalau tok bole buang jin2 yg buat sy liat solat pon tkpe laa..sy bersyukur sgt pada Allah kalau dah tk liat lg..sy terlalu rindu sgt nk solat..saban hari,ada je surah2 yg susah nk ingat,baca..ayat yg tok letak ni pon sampai juling2 sy baca..tk bole hapal..padahal,time skolah agama dulu,b.arab A,feqah,sirah,aqidah dll lulus belaka..mintak alamat tok bole? turboholic_1634@yahoo.com / muhammadhilmiabdulrahman@gmail.com

Tok Said said...

tq,nasib ko bg tahu..den tak perasan

wahyu said...

Salam tok sekiranya tak keberatan, mohon ijazah utk amalan ni

perantau muda said...

salam tok sya mohon ijazah amalan ini..(rul)

fairoz said...

salam tok..sy mohon ijazah amalam inin..terima kasih byk2 tok..

The 9iNer said...

Assalammualaikum Tok,

Saye Mohd Azril ingin minta izin Tok utk mengamalkan dan di ijazahkan Amalan Lam Laqod ini.. Semoga mendapat keberkatan..

afad said...

Assalamualaikum.
Mohon diijazahkan kepada saya juga amalan Lam Laqod ini. Semoga berkat.

tuan said...

salam tok..saya hafiz ingin mohon ijazah dari tok.selalu amal ayat ni.harap tok ijazahkan

Anonymous said...

salam tok..saya hafiz ingin mohon ijazah.selalu amalkan ayat ni

ZAL PUTRAZ said...

salam. Tapediri-Taqwa Pertahanan Diri dan Rawatan Islam.

Ryan said...

salam tok,nak tanya,kalau dah amalkan 7x pagi dan petang,mcm mana cara nak guna utk perubatan

rusli said...

Assalamualaikum..
Tok..Saya Rusli Ahmad Minta diijazahkan dan mengamalkannya
terima kasih..

johari said...

as salam..tok

maaf yaa,saya bertanya...ayat yg ke 129 tu x perlu dibaca ker?

terima kasih di atas ilmu yg tok
turunkan semoga tok sekeluarga dirahmati allah..amin...

gabenor parsi said...

assalamualaikum tok..rasanya saya da dtg tempat tok dalam 2, 3 kali cmtulah..saya masih blaja di tingkatan 4..tapi saya berminat sangat nak blaja ngan tok.time dtg tmpt tok saya diam je . ingt nak tegor atuk...tapi tgk tok tgh rawat org tak jadi saya nak tegor... saya dapat salm je ngan atok..tu pun lepas salam atuk terus rawat org.. ingt nak tanya ngan tok lagi mendalam..sebab sya walaupun masih muda saya tgh mencari..nanti bolehlah sya beljar ngan atuk.. umah saya pun tak jauh sgt dengan pusat rawatan..ayah saya pun kasik...insyaallah saya akan dtg tmpat tok lepas saya dapat lesen moto...ni saya sertakan email saya aizat5050@yahoo.com..ha ! lagi satu ...saya mohon nak ijazah amaln lam qod..nanti insyaallah saya dtg jumpa tok nak blja... saya sungguh2 ni..

fareez said...

Asalamualaikum..Tok sya mintak izin diijazahkan ayat ini tok...terima kasih..

eeazizi said...

Assalamualaikum tok, sy mohamad izri bin azizi mohon ijazah amalan lam laqod ini, harap diperkenankan yer tok, qobiltu.

Teima kasih

Anif Abdullah| AA said...

Assalamualaikum..

saya Hanif Abdullah mohon ijazah amalan Lam Laqod drp tok..terima kasih atas juga :)

cryman89@gmail.com

Anonymous said...

Assalamualaikum..

saya Mohd Shukri , saya mohon ijazah amalan lam laqod..harap tok sudi ..
terima kasih

said baraka al - attas said...

asallamualaikum tok . minta diijazahkan sebagai amalan harian . insyaallah. jazakllah tok .
-hamba allah-

Anonymous said...

assalamualaikum..saya ingin memohon ijazah untuk dijadikan amalan harian.insya-Allah

Ihsan said...

Assalamualaikum Tok said,

saya mintak ijazah amalan nih tok.

Jazakallah.

Anonymous said...

macamana nak guna untuk pengasih khas yer?? boleh tolonh jelaskan Tok Said..terima kasih..

zul said...

Salam tok. mohon ijazah untuk amalan tok

Anonymous said...

bagaimana untuk mendapatkan ijazah dalam ilmu nie...tq...

Anonymous said...

salam...bgaiamana utuk memoon ijazah dalam ilmu nie....tq....

Anonymous said...

hati betul2 perlu yakin pada NYA. pergantungan total pada Allah. saya amalkan ayat ni sejak tahun 1998... Subhanallah.... hidup walau susah macam mana pun, kita akan di pimpin olehNya... terlindung dari perbuatan jahat sama ada dari manusia atau jin sihir.... dan banyak lagi... amalkan lah setiap kali lepas solat atau masa ada kelapangan di mana saja. InsyaAllah... Allah sentiasa melindungi hidup kita... lindung dari kejahatan dan hidup menjadi berkat... gerak hati menjadi kuat...

shaziestudios said...

Assalamualaikum

Saya Shaiful. Arwah opah sy pernah mengajar saya ayat ini. tetapi yelah masa muda remaja..lalai n x ambil berat sgt..skrg sy dh sedar n sy sll amalkan ayat ini setiap pagi sebelum ke tmpt kerja.Alhamdulillah sy rase selamat sepanjang hari..sekiranya diizinkan sy memohon diijazahkan kpd sy. sememangnye terlalu byk khasiat ayat ini..

azamamsamad said...

As-salam tok,, sebenarnya saya telah diajarkan ayat tersebut pada tahun 1985 lagi,, namun saya acuh tak acuh sahaja sehinggalah saya mendapat pencerahan daripada tok,, saya telah mula beramal setiap pagi dan petang,,, selama 10 hari,, mohon diijazahkan amalan tersebut ya tok,, terima kasih dan salam hormat.. azamam bin samad

Anonymous said...

untuk tujuan pengasih cam mn?

Anonymous said...

As salam tok, wanita boleh mengamalkan ayat ni, mohon untuk mengamalkan ayat Lam Laqod ini ye..
saya ada masalah rumahtangga, ada yg mengesyorkan utk mengamalkan ayat ini.. adakah cara amalan nya sama spt yg tok terangkan disini.. terima kasih tok

Anonymous said...

Assalammualaikum. Mohon diijazahkan amalan surah at-taubah ini. Terimakasih. -Izzati-

Anonymous said...

Assalamualaikum Tok Said,

saya minta di ijazah amalan ayat Lam Laqod.

Jazakallah Khair.
Rasid

rozle said...

Assalam.. Dulu guru saya pernah minta saya amalkan amalan ini, tapi saya lupa hinggalah sekarang. Jika tak keberatan saya mohon pekenan untuk ijazahkan amalan ini.

rozle said...

Assalam.. Dulu guru saya pernah beri amalan ini, tapi malangnya saya lupa untuk amalkannya.
Jika Tok tak keberatan harap dapat ijazahkan saya amalan ini.

rozle said...

Assalam.. Tok, dulu guru saya pernah beri amalan ini tapi malangnya saya lupa untuk mengamalkannya. Jika Tok tak keberatan mohon ijazahkan amalan ini. Tok apakah jazamnya selama 21 hari?

Nemus Natural Wear said...

dari abu darda ra, bahwa Nabi Muhammad saw. bersabda:"sesiapa di waktu pagi atau petang membaca membaca 'hasbiyallahu....' (at-taubah 129) 7x, maka Allah akan mencukupinya daripada apa yang diinginkannya mengani perkara dunia dan akhirat" hadits riwayat ibnu sunni dan ibnu asakil secara marfu'.

inilah dalil yang disampaikan rasulallah mengenai ayat 129 surat at-taubah, ikhwa fillah...

Nemus Natural Wear said...

diriwayatkan dari abu darda ra,bahwa Nabi saw. bersabda:"sesiapa di waktu pagi atau petang membaca 'hasbiyallahu....' (at-taubah 129) 7x, maka Allah akan mencukupinya daripada apa yang diinginkan untuk perkara dunia dan akhirat" HR ibnu sunni dan ibnu asakil secara marfu'.

ini dalil mengenai ayat 129 surah at-taubah yang diajarkan rasulallah saw, ikhwan fillah!

Nemus Natural Wear said...

diriwayatkan dari abu darda ra,bahwa Nabi saw. bersabda:"sesiapa di waktu pagi atau petang membaca 'hasbiyallahu....' (at-taubah 129) 7x, maka Allah akan mencukupinya daripada apa yang diinginkan untuk perkara dunia dan akhirat" HR ibnu sunni dan ibnu asakil secara marfu'.

ini dalil mengenai ayat 129 surah at-taubah yang diajarkan rasulallah saw

Nemus Natural Wear said...

diriwayatkan dari abu darda ra,bahwa Nabi saw. bersabda:"sesiapa di waktu pagi atau petang membaca 'hasbiyallahu....' (at-taubah 129) 7x, maka Allah akan mencukupinya daripada apa yang diinginkan untuk perkara dunia dan akhirat" HR ibnu sunni dan ibnu asakil secara marfu'.

ini dalil mengenai ayat 129 surah at-taubah yang diajarkan rasulallah saw.

nirbiru said...

salam tok, saya rizal minta di ijazahkan amalan surah at-taubah ayat 128. amin : )

Anonymous said...

Salam..tumpang tanya..apa maksudnya 'diijazahkan'..mohon pencerahan..

aPiEd said...

assalamualaikum.. mohon diijazahkan kepada saya untuk mengamalkan dan berkongsi dengan keluarga dan rakan-rakan ye Tuan.. terima kasih.

syukk said...

salam tok.mohon diijazahkan

syukk said...

salam tok mohon diijazahkan

Anonymous said...

Salam tok....apa maksud ijazah sebenarnya...then mohon kebenaran untuk diamalkan...



Terima kasih

Ridzuan

Mohd Umar Khatab said...

Assalammualaikum, sy Mohd Umar Khatab bin Baharom ingin meminta kebenaran utk mengamalkan ilmu ini.

nk tnya sikit, bolehkah saya baca ayat ini dalam rumi kerana jawi saya agak lemah.. apa2 pun mohon keizinan dari tuan utk mengamalkan ilmu ini..Terima kasih..

Mohd Umar Khatab said...

Assalamun Alaikum,

maaf tuan, saya lagi ni nk bertanya..dibacakan ayat diatas dgn satu nafas.. adakah kedua2 baris ayat (128,129) dlm satu nafas.. atau satu nafas bagi ayat masing2.. maaf byk bertanya :)

Anonymous said...

Mohon ijazah kan kpade sye.....
Amirol fahmi....

jai said...

Assalammualaikum.. Saya ahmad faizal bin noorisham minta izin dan mohon diijazahkan untuk beramal dengan ayat ini..

Related Posts with Thumbnails