Sunday, February 21, 2016

# Hempedu Bumi

Hempedu Bumi - Pusat Rawatan Ruhaniah

 Hempedu bumi boleh dijadikan ubat untuk menstabilkan tekanan darah tinggi, mengstabilkan kandungan gula dalam darah, antiradang, antibakteria, antivirus, melegakan demam dan pencair kahak.

Ia juga digunakan sebagai pelawas pembuangan air besar, menghapuskan cacing dalam sistem pencernaan dan mempercepatkan pembekuan darah.

Tanpa perlindungan yang disediakan oleh sistem imun badan kita, kita tentu tidak dapat mengelak daripada mendapat jangkitan-jangkitan daripada persekitaran, sama ada di dalam bentuk bakteria, kulat, virus-virus dan juga kanser-kanser merbahaya.

Pengenalan :

Nama Tempatan: Hempedu bumi Nama Saintifik: Andrographis Paniculata Nama Lain: Akar cerita, sambilata,nivalembu,king of bitter, maha tita Famili.

Khasiat Hempedu Bumi :

  • Daunnya boleh dijadikan ubat untuk menurunkan darah tinggi dan merawat kencing manis. (Caranya: rebus akar tersebut untuk mengambil airnya supaya boleh diminum).
  • Daunnya boleh merawat luka. (Caranya: tumbuk lumat daun tersebut dan letakkannya pada luka tersebut).
  • Merawat demam. (Caranya: ambil beberapa helai daunnya dan bersihkan terlebih dahulu. Kemudian rendam daun-daun itu dalam segelas air panas dan biarkan sehingga air panas itu menjadi suam).
  • Pokok ini dikatakan mempunyai ciri meningkatkan pertahanan badan melawan penyakit serta mempunyai ciri melawan virus. Dikatakan juga boleh melawan beberapa strain virus HIV.
  • Bahan aktif pada herba ini, andrografolid melindungi hati, pankreas dan sistem pencernaan.
  • Kajian makmal dan klinikal membuktikan bahawa ia berkesan untuk kes kerosakan hati kerana bahan toksik, fungsi hati yang kurang baik dan hepatitis.
  • Andrografis juga terbukti boleh mengelak pengumpulan kolesterol teroksida pada salur darah pada tahap yang lebih berkesan berbanding minyak ikan omega 3.
  • Hempedu bumi memang sesuai dimakan oleh mereka yang mempunyai kolesterol tinggi.
  • Andrografolid juga melindungi sel yang mengeluarkan insulin pada pankreas dan memperbaik metabolisma glukos serta retinopati diabetis.
  • Di China herba ini digunakan untuk mengubat sakit tekak dan selsema.
  • Hempedu Bumi mempunyai kuasa mencegah selsema.
  • Andrografis boleh melindungi daripada gastrik dan ulser duodenum.
  

 

Monday, February 1, 2016

Penunggu Harta Karun

asslamualaikum..

lama dah tak cerita ceriti kat dlm ni..

teringat satu kisah dulu masa den follow diorng main2 tarik harta karun, barang mistik, keris , batu dan sebagainya..amik or tarik barang2 lama peninggalan org zaman dulu.

Dalam masa duk main2 benda ni la , aku berkenalan dgn bunian Tok Parot, Tok panglima Hitam..Tok hijau, tok Panglima belang dan bermacam2 tok lagi la..

dan dari perkenalan ni smua, bermacam ilmu lagi la yg aku dpt pelajari dari diorng semua,, kisah diorang di alam sana, bagaimna diorang tinggal..tunggangan diorng..

kiranya mcm ni la, sapa punya tunggangan yang lagi hebat nbesar pada diorng, diorng la terhebat dan gagah di alam sana, sbb dpt menundukkan binatang hebat..

geng aku yg tok panglima hitam wat masa ni terhebat dlm pandangan aku..tp tok panglima hitam hanya la gelaran di sana, mcm manusia, ada dato2 ,dato sri dan sebagainya..

Tok hitam geng aku, tungganganya buaya puteh besar (itupun aku yg bagi, aku buang saka bini aku dulu, buaya putih keemasan, bapak punya besar, bukan main happy tok hitam dapat hadiah buaya puteh golden lagi :)...itu tunggan dia di ayer, di darat harimau , dan di udara burung ( burung ni pun aku gak hadiah, burung ni aku dpt dr kayangan, tp aku bukan boleh naik,jd aku hadiahkan la kat tok itam ..mcm crita dongeng pun ada..malas nak cerita sgt sbenarnya,,tp sbb ni blog aku, aku letak je la,takut ni cerita2 aku smua terlupa..cerita yg terlalu MISTEri ,biar la rahsia kan...

balik balik pada kes harta karon..nak dijadikan cerita, aku dulu ada ladang sawit 100ekar yg akuusahaka, kawasan tu dulu kawasan komunis..di area n.9 , mmg situ terkenal kubu kuat komunis..

jadi, dah ada la ,suara2 kata kat ladang aku tu ada bepuluh puluh jongkong emas..

jadi masa tu aku pun bukan power sgt, aku jumpa la satu makcik ni, yg handal dgr ceritanya..boleh keluarkan emas bjongkong2..

sampai tarikhnya, kau pun bwk makcik ni pg ke ladang, mkcik ni mmg handal, barang hilang ke, org hilang ke , dia boleh tau kat mana..kalu org kena sihir, dia boleh keluarkna barang dari rumah pesakit yg di tanam.

jadi ,makcik tu pun sampi la tempat tersebut, kami pun sampi..buat la upacara eh , ngn bunga 7 warna..garam la ..so bila da smpi je tempt tu, makcik tu pun campak la barang2 tu..tungu punya tunggu, punya tunggu..habuk pun tak kuar..siut la makcikni..dah la habuk pun tak kuar, duit upah dia nak jugak..kang tak bayar kesian pulak..bg l ajugak upahnya

hantar la dia balik ,terbang rm600 kat dia,siut tul, moral of the story, kalu nak kaya ,kita pg cari duit sdiri, no shortcut..

aku pun mlm tu frust sgt la.,nak test ilmu, nak tgk betul ke kat situ ada emas ber jongkong2..dah 2x kena kencing ngn dukun n bomoh konon boleh tarik..

so mm tu, sblum aku tido, aku dah baca2 ayat utk kuarkan "jiwa" aku, pg tgk tempat tu secara alam  roh (nak test je,jadi tak jadi balakng kira) , sebenarnya ilmu ni merbahya, dan bukan smua org boleh kuasai..

dulu ada sorng org tua yg power, dia sakit gigi, jumpa doktor nak cabut, tak payah pakai bius, masa doktor nak cabut, dia kuar dari sarung badan,pg jenjalan, doktor dh habis baru dia masuk xdo la dia rasa sakit.

so bebalik crito den tadi, den pun dah mula la upacara nak kuarkan jiwa den, bukan senang tau, susah nak wat benda ni, banyak tak jadi dari jadi...tp yg paling best ,masa malam den dah ready nak kuar tu, dlm antara sedar tak sedar ,jiwa den belum sempat melayang pegi ke tempat harta karun tu, PENUGGU harta karon tu da smpi dulu...

siut tul penunggu ni..den belum sempat terbang, baru je dlm rumah lg, member da standby dtg 2-3 ekor dlm umah..rambut pnjng kerinting(puntianak rebonding kan) , baju putih labuh comot, tinggi sampai ke syiling umah...dia sudah cekek aku dulu la bro..tersemput aku dia buatnya..

masa tu aku di tingkat atas , di tingkat bawah , mak mertua aku masa tu ada umah, dia pun nampak mahkluk yg sama..sudahhhh..aku baru je nak scan, diorng dah dtg serang umah aku ni...

ada rezki sambung yoooo

Sunday, January 31, 2016

Mohonlah Pertolongan Daripada Allah.... Jaga Allah....



Tajuk yang harus den nak syer untuk tatapan dan kongsi-kongsi bersama.................

Bukan apo.... kadang-kadang den rasa terkesima dengan kenyataan yang dicakapkan oleh pesakit mahupun keluarga ehh.... sodih plak bilo mano den konangkan.... mano tidak eh, solat xjago, abih tu,, kalau kito ni xjaga Allah mcm mano Allah nak jago kito,,,,,

den syer skit la,



Daripada Abu al-‘Abbas, Abdullah ibn Abbas, r.a. رﺿﻲ اﷲ ﻋﻨﻬﻤﺎ  beliau berkata:
“Aku pernah duduk di belakang Nabi SAW pada suatu hari, lalu Baginda bersabda kepadaku: “Wahai anak! Sesungguhnya aku mahu ajarkan engkau beberapa kalimah:
  • Peliharalah Allah nescaya Allah akan memeliharamu. Peliharalah Allah nescaya engkau akan dapati Dia di hadapanmu.
  • Apabila engkau meminta, maka pintalah dari Allah. Apabila engkau meminta pertolongan, maka mintalah pertolongan dengan Allah.
  • Ketahuilah bahawa kalau umat ini berkumpul untuk memberikan sesuatu manfaat kepadamu, mereka tidak akan mampu memberikanmu manfaat kecuali dengan suatu perkara yang memang Allah telah tentukan untukmu. Sekiranya mereka berkumpul untuk memudharatkan kamu dengan suatu mudharat, nescaya mereka tidak mampu memudharatkan kamu kecuali dengan suatu perkara yang memang Allah telah tentukannya untukmu.


Dalam riwayat selain al-Tirmizi, hadis berbunyi:

“Peliharalah Allah, nescaya engkau akan dapati-Nya di hadapan engkau. Kenalilah Allah ketika senang, nescaya Dia akan mengenalimu di ketika susah. Ketahuilah bahawa apa-apa yang (ditakdirkan) tidak menimpamu, ia tidak akan menimpamu. Dan apa-apa yang menimpamu bukannya ia tersilap menimpamu. Ketahuilah bahawa kemenangan itu ada bersama kesabaran, terlepas dari kesempitan itu ada bersama kesusahan dan bersama kesusahan itu ada kesenangan.”

Surah Al-Ghafir, ayat ke 60,Dan Allah berfirman, 

“Berdoalah kamu kepada-Ku, nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina”

den berpesan kepada semuo dan diri den yang hina nie jugak.... ingat firman Allah dalam Surah al Dzariyat ayat 56 “Dan tidaklah Aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka beribadah kepadaKu.” 

tengok balik dan kaji balik apo tujuan Allah turunkan surah al dzariyat 56, tujuan eh cumo satu, manusio nie diberi peluang tuk hidup kat bumi Allah ni bukan tuk makan minum, rilex, tido dan lain2, tp satu je tujuan eh,,, matlamat eh iaitu menyembah Allah, tuhan yang Maha Esa...

sonang cakap, kito nie jauhkan la diri dari semua yang bertentangan dan dimurkai Allah (amar ma'ruf nahi munkar, dan jangan la kito beribadah selain ALLAH.


ittaqullah !!!





Tuesday, January 12, 2016

Cara Mudah Nak Kesan Jin @ Gangguan Ketika Solat (Basic sangat)

 

Arini den nak kongsikan cara yang paling mudah, speaking skit "basic" untuk kito sama-sama tengok dan perhatikan cara nak kesan Jin atau Gangguan pada diri kito atau orang lain, tanpa perlu menggunakan kuasa power rangers dan seangkatan dengannya.

Cara eh macam ni.

- Bila kito start nak solat dalam keadaan Qiam. (maso baca iftitah @ bacaan2 lain)
- Badan dah mulo terhuyung hayang xtontu pasal.
- Bilo kito togakkan balik balik badan,, jap laei jadi balik,,,,,,,
- Maknonya ado la yang menumpang badan kito tu 

tu la tando2 yang paling basic untuk nak kenalpasti gangguan pado diri kito.

kalau xpon... kito boleh tengok kat orang lain maso sembahyang...... berayun tak badan eh...


Nanti tanyo plak macam mano nak buang gangguan.....

So, den sarankan gi la berubat dengan kadar segera..........

Ganggu jo amalan kito nanti dengan Allah..... (tapi ramai dengan peratikan buat xtau je)

Nak datang berubah, Insyaallah boleh usaha datang ke Klinik Ruhaniah, 

No 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
No 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
o 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan waktu Rawatan lepas isyak setiap malam kecuali ahad malam.... (Belakang Pasaraya Giant Senawang,Pusat Rawatan bersebelahan klinik Waqaf an-Nur di atas kedai Tupperware)

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

Alamat Pusat Rawatan Ruhaniah No 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan waktu Rawatan lepas isyak setiap malam kecuali ahad malam.... (Belakang Pasaraya Giant Senawang,Pusat Rawatan bersebelahan klinik Waqaf an-Nur di atas kedai Tupperware)

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu


Tuesday, January 5, 2016

Kisah di sihir dan Ilmu sesat........ (Video)

 

Kisah terbaru…. Dalam banyak2 kes yang berlaku sekarang ni, banyak jugak yang menguji tahap power rangers aku… baru2 ni datanglah sebuah keluarga yang menghadapi masalah dan perlukan rawatan.
Kisah bermula begini….. jeng….jeng….jeng…

Seorg budak lelaki ni balik ke rumah mak mentua dia...Masuk je waktu maghrib mak mentua dia mintak tlg azankan. Iyelah…. Menantu xkan nak menolak plak permintaan mertua…

Baru azan 'allahuakbar 2x' tetiba budak laki tu jatuh xsedar..Pastu muntah keluar mcm2.. Bini dia pun meracau jugak.. Kes dirujuk ke 'ruhaniah' ghosthunter dept dan mendapati pasangan kena belasah ngan sihir org asli.. aikkk….. banyak jugak kes sihir orang asli sekarang ni.. (kata hatiku yang kesepian)

Masalah tu ditambah plak bila didapati berlarutan, rupanya tu budak lelaki..ada pakai ilmu jin jugak tp jin dia xmampu nk lawan power org asli tu.. Baru laa rahsia tebongkar.. Pak mentua dia ..ipar dia semua x pecaya Aku suruh balik je kalau x ngaku.. Bapak dia boleh kencing..daie sakti dia jgn nk kencing zasssssssssss

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyembah atau memuja yang lain daripada Allah, yang tidak dapat mendatangkan manfaat kepadamu dan juga tidak dapat mendatangkan mudarat kepadamu. Oleh itu, sekiranya engkau mengerjakan yang demikian, maka pada saat itu menjadilah engkau dari orang-orang yang berlaku zalim (terhadap diri sendiri dengan perbuatan syirik itu). (Yunus: 106)

Puas laa ipar dia pujuk,, pujuk punya pujuk menggunakan kata2 serta tatabahasa yang terbaik akhirnya dia mengaku jugak ada ambik ilmu mcm2.. subhanallah……………..

Aku biarkan keluarga tu betokak sama sendiri selsaikan masalah diorang.. Budak tu cakap itu ilmu utk jaga mak dia, adik beradik dia...asalkan dia jaga sembahyang... Cehh..ini semua syirik..! tahap sakti halilintarku xsabar nak zasssssss die ni…… kenapa orang sekarang tidak percaya pada kekuasan ALLAH…. Hanya ALLAH yang patut disembah dan meminta pertolongan….

إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ
“Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik kepada-Nya dan Dia akan mengampuni dosa lainnya yang berada di bawah tingkatannya bagi siapa saja yang dikehendaki oleh-Nya.” (QS. An Nisaa’: 116)

Ingatkan dah settle, tp budak lelaki ini tetap xnak buang ilmu tu walaupun dah ditarbiah banyak kali,.,… pusing punya pusing,,,, simpang punya simpang…. Die tetap xnak lepaskan…
Pendekatan yang terbaik….. keluarga die paksa utk buang ilmu tu jugak walaupun die tidak merelakan pemergiannya…… cehhhh dah mcm lagu plak.
Bila dah setuju,,,,  maka bermulalah proses pembuangan ilmu karut tu,,,,,, Tepaksa juga dia melepaskan ilmu dia ambik tu..

إِنَّهُ مَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللّهُ عَلَيهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ
“Sesungguhnya barangsiapa yang mempersekutukan Allah maka sesungguhnya Allah telah mengharamkan surga baginya dan tempat kembalinya adalah neraka, dan tiada seorang penolongpun bagi orang-orang zhalim tersebut.” (QS. Al Maa’idah: 72)

Belanja sikit video……….
video

Friday, December 25, 2015

Mereka Sedang Menunggu Giliran....

Doa. Usaha. Ikhtiar & Tawakal


Semoga Allah permudahkan segalanya......


Tuesday, December 1, 2015

#Madu Lebah Tualang

Madu Makanan Sunnah Rasulullah S.A.W

 

Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman :
 
وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ

Dan Rabbmu mewahyukan kepada lebah: Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu, dan di tempat-tempat yang dibikin manusia.” (QS. An-Nahl, 16:68)

Lebah merupakan salah satu jenis hewan istimewa yang dijadikan nama surat di dalam Al-Qur’an (surat An-Nahl).
Banyak keajaiban, hikmah, manfaat, dan rahasia dalam penciptaan lebah yang dapat dipelajari dan dijadikan contoh bagi kehidupan manusia.

 

  • Diriwayatkan oleh Bukhari dari Aisyah r.a. katanya Nabi s.a.w. amat gemar makanan manis-manis dan madu. Rasulullah telah bersabda ” Barang siapa yang menelan (minum sedikit) madu tiga kali (di waktu pagi) setiap bulan, ia tidak akan terkena penyakit teruk”
  • Telah berkata Imam Ibn Qaiyim. “Dan petunjuk Rasulullah s.a.w. tentang minuman ialah baginda suka meminum madu yang dicampurkan dengan air sejuk.”
  • Rasulullah s.a.w. meminum madu itu sebelum makan pagi yang dibantu dengan air. (air yang hendak digunakan untuk dicampurkan dengan madu itu hendaklah disimpan semalaman di dalam suatu bekas sebagaimana yang disukai oleh Rasulullah s.a.w.)Pada tiap-tiap pagi campurkanlah air ini dengan sesudu madu lalu diminum dengan membaca selawat ke atasnya sebanyak tiga kali.
  • Dari Ibnu Umar r.a., sesungguhnya Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda: “Nikmat yang pertama-tama kali akan diangkat dari bumi ialh madu”( Dari Kita As-Bahan terjemahan oleh Ahmad Al-Hasan)

Related Posts with Thumbnails