Tuesday, August 19, 2014

Mengenal Allah, Mengenal Diri , Mengenal Syaitan , Mengenal Jin

Bismillah,

Kalu melihat pada tajuk yang aku nak kongsikan ni, memang takkan mampu nak ulas dlm blog ni.
silap-silap 10 jilid buku pun tak habis.

Sesungghunya , ni lah ilmu tertinggi yang aku dapat dlm pengajian sepanjang10 tahun dalam dunia kerohanian. Tetapi ilmu yang ada tidak diasah tak berguna juga. Sekadar tahu dan tanpa amal tidak membawa makna apa2. BUkan la aku nak mengatakan ketinggian ilmu aku, cuma aku memberi contoh, ilmu solat yang diajar oleh Nabi SAW kepada kita, kalu tidak di amalkan, bukan saja berdosa, malah di humban ke API NERAKA. Nauzubillah..

Bukan la mudah nak mengenal Allah, .........................subhanallah, aku pun hanya seciput yang dpt...

Banyak ungkapan dari orang2 ilmu hakikat, man arofa nafsuhu, faqad arafa rabbah, 'barang siapa kenal dirinya , maka kenal tuhanya '

..nampak ungkapan ayat tu begitu mudah, tapi aku mengambil masa hampir 10 tahun untuk memahami ayat yg pendek tu..berdoalah byk2 semoga kita di berikan ilmu dr Allah yg maha Besar untuk mengenal Zat Allah...ada yang diberi secara anugerah, ada yang diberi setelah umur 60 ,70, 80 dan seterusnya.

Mengenal diri...pun tak abis jugak, doktor nak belajar fizikal manusia aje mengambil masa 6-8 tahun, barulah dapat tahap Doktor pakar, apatah lagi sekiranya kita ingin mengenal diri kita secara kerohanian.Kita sedia maklum Sheikh Abd Qadir Jailani, menjalani hidup suri selama hampir 20 tahun hidup dipadang pasir kemudian baru la balik ke kampung halaman dan mengajar murid-muridnya.

.Cuti raya ni baru ni, aku lepak-lepak ngn sorang murid aku, yang aku kongsikan ilmu aku serba sedikit padanya..

.Dia tanya pada aku, 'bolehke ke kalu dia pagar umah , pagar anak2 dia ,isteri semua pakai ayat qursi je..sebab dia lancar ayat2 lazim je, rukyah-rukyah semua tak lancar.

ye la, kalu kita tgk perubatan-perubatan syifa ni, kena lancar banyak ayat..aku pun ckp padanya, tentula boleh.

Tapi apa beza kalu ko baca ,aku baca , dan orang biasa baca..mesti ada byk perbezaan..amik satu contoh org histeria, panggil orang biasa baca ayat qursi, jin tu siap boleh ikut lagi kita baca, tapi cuba panggil org yang ada ilmu dan orang yang kenal Tuhannya baca, terbakar rentung jin tu kalu cuba ikutnya, persoalanya kenapa? dia pun baca ayat qursi, aku pun baca ayat qursi, tapi kenapa kesan yang berbeza.

Mudah saja jawapan, amik raket badminton, bg kat lee chong wei 1, bg kat aku 1, lawan , tentu aku kena 15 -0..jawpan sgt mudah, lee chong wei ada ilmunya.Bagi orang yang dah tahu rahsia permainan dan cukup latihan, memang bukan tandingan kita. Cuma bezanya ilmu badminton ni, hanya boleh dipakai didunia, tapi ilmu Al quran, dipakai keselamatan dunia, keselamatan di Alam Barzakh, dan keselamatan di Hari perjumpaan dengan Raabnya.

Bebalik kepada murid aku tadi, kata aku' hai si pulan, bagi orang yang dah kenal Tuhannya, jgn kata ayat qursi, cukup dengan lafaz Bismillaah ,insyallah leburlah Jin, dan tak tahan si Syaitan..

Aku pun terang padanya, dalam perubatan, aku membaca rukyah dihadapan pesakit, adalah tujuan dakwah aku kepada umat Muhamad SAW..aku memberi contoh dgn membaca ayat Allah, syaitan dan Jin lari lintang pukang, malah ada yang kena tangkap, terbakar, mati , merintih kesakitan tidak tahan dgn kalimah-kalimah Allah yang dibacakan. Kebanyakan manusia sekarang, telah tidak yakin dengan kebesaran Ayat Allah, melupakan Ayat-ayat Allah, tidak beramal dgn Ayat-ayat Allah, malah pergi mengambil tangkal sebagai pengasih, sebagai pelindung, sebagai penolong, sebagai penjaga rumah..

Satu hari ada satu makcik yang telah tua di bawa anak-anaknya dtg ke klnik aku..anak2 mereka ingin memaksa emaknya membuang saka yang ada pada emaknya. Anak-anaknya mendakwa ibunya tidak pernah meninggalkan solat, cukup setiap waktu..Alhamdulillah...

aku pun tanya pada makcik tu,'makcik, makcik sedia tak nak buang saka pendamping ni"? soal aku, apabila makcik tu dgr je soalan aku, makcik tu terus ,menangis teresak2...'makcik taknak buang saka ni nak. kalu buang nanti , sapa nak jaga makcik, sapa nak jaga anak2 makcik,dah lama makcik dgn dia, byk dia tolong makcik' lebih kurang kalu tak ingat aku ayat makcik tu..subhanallah, seorang yang solat, tapi tidak yakin pada Allah, apa lah makna solat tu kalu iktikad kita pada saka yang berdamping dengan kita.

Ini lah contoh, masyarakat yg jauh dari Allah, hilang yakin kepada Allah,berharap pada Jin, seolah-olah jin yang berkuasa memberi bantuan kepadanya.

Jadi aku terangkan pada murid ku, ini lah antara sebabnya aku membaca ayat-ayat Allah di hadapn pesakit-pesakit aku, supaya mereka yakin, yang menyembuhkan adalah Allah, aku membesarkan Allah, memberi keyakinan kembali kepada mereka bahwa Allah  la yang mengusai segala sesuatu.

Andaikata untuk diri aku sendiri, cukup la aku lafazkan Bismillah, maka nescaya jin2 tidak akan mampu bertahan, pernah aku berdialog dgn Jin sihir Asli yg cukup kuat, mengajak aku fight satu lawan satu,Jin asli ni telah berjaya menyihir seorang hafiz quran sehingga sakit separuh mati, maka dia berasa bangga dan yakin boleh menewaskan aku..'aku kata padanya, sebelum ko nak bertempur dengan aku, cuba ko lafaz perkataan "Allah.' Allah' Allah..kalu ko mampu lafaz, maka aku setuju lawan dgn ko...ternyata jin asli tadi tak mampu melafazkan..' aku pun mengejeknya, lafaz allah pun ko tak mampu sebut, berani ajak bertarung..aku pun lafazkan bismillah, dengan nama allah, dengan kebesaran Allah, aku menyebatnya sehingga mati..itu pun setelah aku dakwah peluk agama islam, tetapi dia menolaknya.

Begitulah aku terang kan serba sedikt kepada murid aku, 'bagi mereka yang telah mengenal Allah, cukup dgn lafaz bismillah, tidak ada yg mampu menahannya...tetapi pesan aku..setiap patah ayat allah akan di anugerah kan pahala, akan diberikan cahaya . maka cahaya itu akan melingkar pada tuduh kita melindungi kita dari ancaman bahaya.

Selang beberapa hari, aku jumpa murid aku balik, dia cerita, satu malam dia balik lewat kerumah.selalunya kalu di balik lewat mesti ada benda ikut, dia akan duk diluar rumah baca ayat qursi, supaya benda-benda yang ikut lari tak ikut masuk umah.So malam tu, dia sengaja tak baca, dia nak uji ilmu dia,dia terus masuk umah. Masuk je umah, babi dia yg baru usia 2 bulan menangis (makluman,baby boleh nmpak jin) ,  murid aku terus diam, penuh kusyuk seperti yang aku ajar, then dia lafaz bismillah...dia begitu teperanjat, baby dia terus berhenti dari menangis. makin dia memahami Tuhanya.Dulu katanya, kalu baby menangis siap kena baca yassin baca.

Kata aku.. ini la bezanya bagi yang mengenal tuhan, dan masih tidak mengenal lagi.



Friday, June 27, 2014

Ramadhan - Jin turut ditangkap ?

Bismillah..asssalamulaikum

1. Ahlan wahsahlan ya Ramadhan,

Alhamdulilah , segala puji Allah yg telah mendatangkan Ramadhan sekali lagi pada kita,mudah-mudahan kita perolehi sifat taqwa yang tinggi, pahala yang berlipat ganda, amal-amal yang baik, puasa zahir dan batin yang diterima. Terlalu besar manfaat yang berada di dalam bulan ini, semua yang berada di langit dan di bumi yang beriman kepada Nabi saw sangat menanti-nantikan masa ini.Masa di mana pintu syurga di buka seluas-luasnya, pintu neraka di tutup serapat-rapatnya

 Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda; Apabila masuk bulan Ramadhan terbukalah pintu-pintu syurga dan terkuncilah segala pintu neraka manakala sekelian syaitan dirantai dan dibuka segala pintu rahmat.


Marila begembira wahai orang yang mengetahui, jgn la berduka org yang tidak mengetahui..jgn la kita asyik memikarkan keletihan, lapar dan dahaga, malas, dan macam2 perasaan yang tidak menggembirakan kerana malas melakukan ibadah puasa.


Kepada yang tidak berpuasa, yang berpuasa kadang2, pantang dapat alasan berbuka terus berbuka, Allah maha mengetahui setiap isi hati makhluknya..alasan atau malas .


Marilah kita berpuasa di siang hari dengan iman yang tinggi, menentang segala syahwat kita, syahwat mata, syahwat shoping, syahwat makan, syahwat membazir, buang segala apa yang kita suka, dan buat apa yang berat disisi kita dan dipandang tinggi di sisi Allah. Marilah menangis duhai mata di malam ramdhan, mengenang setiap dosa --dosa kita , sejak dari baligh hingga detik ini, Merenung dosa-dosa kita, dan mengaku kepada Allah Yang Maha Pemaaf bahawa sebenar-benarnya kita telah berdosa.
“Allah Ta’ala berfirman: “Wahai anak Adam, sesungguhnya jika engkau memohon dan mengharap kepada-Ku, niscaya Aku ampuni dosa-dosamu yang lalu dan aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya dosa-dosamu sampai ke awan langit, kemudian engkau memohon ampun kepada-Ku niscaya Aku mengampunimu dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, sesungguhnya jika engkau datang kepada-Ku dengan dosa-dosa sepenuh bumi dan kamu menemui-Ku dalam keadaan tidak menyekutukan-Ku dengan sesuatupun, niscaya Aku datangkan utukmu ampunan sepenuh bumi pula.” (HR. At-Tirmidzi, ia berkata: hadits ini hasan).

- Persoalan yang sering di tanya oleh ramai orang awam.. kalu syaitan semua dah kena ikat dan rantai, tapi kenapa tetap ada orang yang kena sihir, ada jugak yang kena rasuk, ada jugak yang nmpak hantu ?

-Kita kena paham perbezaan antara syaitan , hantu , Jin , Iblis

-Syaitan yang di maksudkan diikat adalah syaitan yang dari kalangan Jin Kafir yang Sangat JAHAT dan berilmu TINGGI. Jin ini di kategorikan sebagai Syaitan. Jenis ini tidak lagi mendengar ckp manusia, tidak lagi bertuan kepada manusia, kerja mereka adalah taat kepada perintah IBLIS dan Dajjal. bagi mereka Dajjal dan Iblis la tuhan mereka. Mengikut pengalaman aku , syaitan ni bersifat sangat halus, dan adakalanya kehadiran dia langsung tak boleh nak scan , ada jenis syaitan kecil seperti kuman, syaitan yang bersayap (ni aku leh scan lg) ,ifrit yang badannya seperti api (selalu skudeng aku kat umah)..dan terlalu banyak lagi yang aku langsung tak tahu.

-teringat dulu aku, anak aku sendiri terkena sakit yang teruk hampir 3 bulan, habis ikhtiar aku, habis segala ilmu yang aku tahu, cara-cara nak merawat, baik dari segi rawatan ruhaniah,mauhupu rawatan zahir, tetap jugak anak aku masih tak sembuh2. Akhirnya aku mohon pertolongan dengan seorang Wali Allah. Wali Allah ini lah yang mengajar aku, cara-cara merawat anak aku, katanya anak aku di serang syaitan-syaitan kecil yang banyak jumlahnya, memenuhi ruang paru-paru anak aku. Sangat berat serangan ni katanya. Setelah diberitahu yang syaitan kecil mengganggu anak aku, maka aku pun cuba utk scan syaitan kecil ni, cukup nak merasai kehadiranya, tapi aku ttp gagal nak scan. Jadi aku hanya ikut terus apa yang di ajar oleh Wali Allah ni cara mengubatnya. Anak aku di asingkan dari anak-anak yang lain. Makanan anak aku di jaga sepenuhnya.Air hanya air zam-zam dan susu kambing sahaja. Nasi dicampur kurma dan kismis, madu jadi minuman wajib baginya.setelah hampir 2 bulan lebih kurang, anak aku dah beransur pulih dari sakit, Tapi  Wali Allah itu tetap melarang anak aku bercampur dan keluar dari rumah. katanya masih ada sedikit syaitan kecil di paru-paru belah kirinya " kalau engkau enggak percaya , pergi engkau jumpa doktor dan scan dadanya' dengan loghat indonnya.
aku pun memang tak percaya jugak, aku pun pergi terus petang tu jugak jumpa doktor, buat scan, memang tepat kata sang Wali, paru-paru kiri anak aku hitam seperti terkena jangkitan kuman, doktor terus arahkan aku pergi ke hospital besar untuk rawatan lebih lanjut. Heh ...takda masa aku nak bwk hospital, bwk balik rumah, n kena ikut la cara perubatan Wali Allah tadi..Berkenaa dgn Wali ni, biar lah aku rahsiakan sahaja siapa dia.

Maka syaitan-syaitan jenis ini lah yang akan ditangkap, di rantai..

Jin pulak ,mcm kita , yang jin kafir biasa-biasa yang tidak mencapai taraf syaitan, akan berjalan seperti biasa , puaka pokok tetap ada, puaka sungai tetap ada, siapa yang ada saka tetap ada..mereka bukan di kategorikan sebagai syaitan.. sebab tu dulu masa aku kecik2, aku duk confius, mula2 confident je kuar mlm2. duk main-main mercun serang rumah org, smpaila ada orang dtg brubat umah ayah aku, org tu kene histeria, aku pun duk hilang keberanian balik nak keluar mlm2, skrang baru la aku paham mana satu yang kena gari.

-Hantu.. hantu tetap ada, kalu tak percaya pg lepak kat kubur mlm2, jgn la pg ramai2, pg la sorang2, mesti korang dpt tgk, busuk-busuk pun ko mesti nampak pompuan pakai kebaya outih rambut rebonding. Sampai skrng aku tak leh jawab, napa rambut diorng mesti rebonding...hantu ada lah 'jiwa' aka semangat aka roh idhofi aka nafsin, orang yang telah mati . banyak istilah bagi hantu, cuma kenapa gelaran dia hantu, sebab wajah mereka jadi hodoh dan bsuk dan hitam, kerana maksiat mereka pada Allah semasa hidupnya. Tetapi andaikata kita hidup dalam keadaan taat, patuh pada Nabi saw dan Perintah ALLAH swt, maka kita di panggil "jiwa yang tenang ' aka nafsin mutmainah aka wali allah aka roh beriman.








penerangan lebih jelas sekirannya kita belajar dan duduk di makam hakikat. tetapi bagi golongan syariat, hantu adalah syaitan or jin yang ingin mengelirukan kita.

Dulu, ada sahabat aku, di malam ramadhan anak dia diganggu, menangis malam tak henti-henti, telepon aku mintak tolong,(dia ni leh berubat skit) , dia kata apa yg buat nangis anak aku ni, ni kan ramadhan, aku ckp ngn dia, meh sini gambar. , aku dpt gambar, aku scan, or ada gangguan dari puaka air, aku smpaikan pada dia, dia kata bini eh baru bwk anak balik putrajaya, kat situ mmg byk tasek..aku ckp ko buang la, dia kata dah byk kali buat dah, tak jalan, then ok la, sbb geng samo geng aku tolong la, aku pun amik puaka tu dari pusat rawatan aku, saja nak dera-dera puaka tu sikit, await nakal sgt ganggu budak2...mau makan darah ka???siap u yaaa...


-mlm tadi mlm jumaat mcm biasa, ada kelas utk budak2 ruhaniah, tak leh  nak panggil budak patutnya, ada yg cikgu, ada doktor, ada profesor, ada bidang teknikal, mcm2 la, tp bila masuk bab mistik ni,'aku budak baru blaja la kan' ..so aku ajar diorng mcm mana nak tangkap jin guna tangan dan jurus pulak...aku buat demo...korang smua tgk dan lihat...

-aku cari kat luar mana-mana jin liar, ok...da dapat satu..meh sini, zapppp..jin tu ada dlm tgn aku, meh sini sapa nak rasa pegang jin...hati2 tau...first aku pas kat tangan doktor..aku ckp ready...ready 1 to go..genggam..jin tu berubah tgn ..tgn doktor mula begegar2......

..mcm biaso la ya..bersambung..wasalam

Wednesday, May 28, 2014

Jin Masuk Botol


Bismillah

assalamualaikum..

aritu kumpul2 ngn team2 ruhaniah, sembang- sembang pasal ilmu, perkongsian dan sebagainya...

so den pun kongsikan la hantu2 or jin2 mcm mano caronya nak disumbatkan kedalam botol..ye la banyak benar org yg ckp2 mana leh masukkan jin ke dalam botol..apo lak tak leh, udara pun kita leh sumbat dalam belon, udara ada jisim, apatah lagi jin, syaratnya botol tu mesti kedap udara..

Dulu masa aku mula2 belajar tangkap jin dlm botol, aku test masukkan jin tu dlam botol mineral, sbb masatu botol; minerel je yg ada kat situ..

masa tu ada org histeria, kena sihir, aku pun tarik jin tu dari dlam badan org tu, terus aku transfer ke botol  minerel. aku kunci dlm tu..

pesakit tu pun sedar, aku pun sembang2 ngn pesakit, masa tu aku muda lagi, dlm 20an je umur aku..dalam duk sembang2 tu, dia kerasukan lagi...jin yg masuk dlm badan dia tu terus menjerit kat aku  " apsal ko sumbat aku dlm tu tadi ha"...huhhhh...dia ckp dah la menjerit2, korang bayangkan tiba2 je menjerit2, nasib jantung aku tak tercabut...

Sejak dari tu la,. aku buat kesimpulan, botol minerel tak leh, jin leh telepas, mayb ada ruang udara...

-bagi sapa2 nak blaja tangkp jin, marila belajar..jgn ajak aku tangkap Raja Iblis dah la...mampuih aku,iblis pun nak tangkap..jadi SuperSAIYA pun lum mampu berdepan dgn iblis..
jgn cuba2 lawan IBLIS..

Allah minta kita berlindung dari allah dari Iblis, bukan belawan..auzubillahhiminasyaitan ni rajim (aku berlidung dgn Allah,dari syaitan yg di rejam) sbb  kita mmg tak mampu lawan dgn Iblis, Allah telah kurniakan Iblis dgn kejahatan dan ilmu yg cukup tinggi..nasihat aku,,,jgn cuba2 lawan Iblis...berlindunglah dgn Allah

Friday, March 14, 2014

Amalan Jodoh



kebelakangan ni banyak yang dtg berubat, or kemana - mana pun kita jumpa masalah jodoh bagi kaum hawa. Apa nak buatkan , zaman sekarang dan akan mendatang wanita lebih banyak lagi dari kaum lelaki.

-Daripada Anas r.a. berkata, "Akan aku ceritakan kepada kamu sebuah hadis yang tidak ada orang lain yang akan menceritakannya setelah aku. Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda, "Di antara tanda qiamat ialah sedikit ilmu, banyak kejahilan, berlaku banyak perzinaan, ramai kaum perempuan dan sedikit kaum lelaki, sehingga nantinya seorang lelaki akan mengurus limapuluh orang perempuan."

(H.R. Bukhari Muslim)



-Dan kita tak boleh nafikan dunia kita adalah dunia penghujung, saat yang dinantikan hampir tiba..
-tanda-tanda besar kiamat kelihatan satu persatu
-Sesuai dgn hadis Nabi SAW, lelaki makin sedikit dari kaum wanita, jadi ,masalah jodoh bagi kaum wanita tidak boleh di elakkan langsung
-andaikata zaman ni dikatakan zaman 1 laki 50 wanita, maka akan ada 49 wanita yang hidup membujang sehingga ke tua.
-Tapi kalu semua sokong lelaki kawin lebih dari 1, mungkin jumlah tu bolehla dikurangkan, tapi zaman ni, lelaki banyak yang kecut perut nak kawin lebih, jgn kata nak kawin, baru nak ada niat dalam hati pun dah kecut perut..perempuan pulak akan bermati-matian menolak poligami, ya lah , kalu semua perempuan sokong poligami, susah pulak syaitan nak buat keje, zina makin bekurangan,

-Pernah satu ketika ada seorang tua yang pakai jubah dan kopiah nasihat aku, (dia tak tau aku sapa pun)..
katanya ' kalu susu boleh beli kat kedai, nak buat apa susah2 kita bela lembu'... macamtu la takutnya seorang lelaki nak berkahwin lebih, lebih takutkan isteri dari takutkan ALLAH..
-Tujuan aku tulis amalan jodoh ni, bukan apa, sekadar membantu wanita2 yang belum bertemu jodoh, mudah2dahn dengan amalan yg sedikit ni dapat membantu cepatnya jodoh kita.







Ni doa dia..Insyallah..




Caranya..




1- Amik limau purut 3 biji(limau nipis pun ok), 1 baldi air, bacakan Yassin pada air dan limau

2- Lafazkan niat, Ya ALLAh , dengan kemulian dan keberkatan Yassin ini, aku mohon, buangkan la apa saja apa yang tidak baik yang berada di tubuhku (kalu nak rawat anak,lafazkan la apa yg tak baik yang ada di tubuh anak ku) , yang menghalang jodoh ku, sekiranya lambat ,percepatkanlah, sekiranya tidak ada, maka adakanla. \

3- Selawat 11 kali (apa selawat pun)

kemudian baca yassin sehingg selesai

4- potong limau rendamkan dalam air., then kita mandi air tu, niat bersihkan tubuh badan zahir dan batin

5-Baca doa di atas setiap kali lepas solat fardhu

6-lakukan solat hajat setiap malam 2 rakat minimum selama 40 mlm (tak susahpun,5minit dah selesai solat hajat tu )lagi byk solat lagi bagus( lepas period smbung balik solat hajat,cukupkan 40mlm)

7-lafazkan doa di atas sebanyak 40 kali selepas solat hajat, kalu malas 7 kali..40kali tu dlm 15mnt je

8-Bacakan doa diatas setiap kali pakai bedak, cuci muka atau setiap kali memandang cermin

Fahamkan maksud doa tu , kerana doa tanpa maksud, kurang sgt manfaatnya, mcm burung kakak tua 'say hello'...

insyallah, setiap mata yang memandang akan senang dan kasih dengan kita, kalu lelaki nak amalkan tambah lafaz doa selepas mukminin tu 'wal mukminat '

- Lebih banyak kita lafazkan doa, mudah-mudahan lebih cepat Allah makbulkan..Allah suka hambanya merayu-rayu dalam meminta.

Monday, November 18, 2013

Air Rukyah VS Air Jin

Assalamulaikum pada semua pembaca...

Lama dah den tak update blog, alhamdulillah, baru selesai tunaikan Haji, moga-moga mendapat haji yg mabrur kepada semua jemaah haji tahun ni...

- Saja nak kongsi ilmu tentang air rukyah....

-ada sesorang tanya pada aku, 'apa kelebihan air rukyah' , tapi ayat dia bukan la air rukyah, ayat dia air jampi..nak terangkan pakai mulut susah, aku suh dia buat xperimen sendiri..

-Air rukyah ni air yang di doakan oleh perawat kepada sesiapa saja, tak semestinya kepada pesakit, kepada budak menangis, org nak besalin, nak exam, pagar rumah, dan bermacam-macam lagi..

-ada lagi orang yang percaya air rukyahn ni...tapiiiii banyak yang dah tak percaya..kenapa takpercaya? tak nampak kelebihan air, so mcm mana nak percaya..

-so bebalik kepada soalan org tu pada aku tadi..aku katakan pada dia, ambil 2 gelas air kosong, satu gelas aku rukyahkan dgn ayatul qursi , dan satu lagi aku suruh dia pakai hp dia ,buka lagu britney spears then dengarkan lagu tu pada air yang satu lagi

- so air A adalah air rukyah
- air B adalah air lagu britney spears ( ada paham ka geng? )

-experimen ni korang boleh je buat kat umah, cuma masa baca air kat gelas tu, korang baca kuat dan jelas, n baca 3 kali pada air A tu ayat qursi

-yang air B tu, korang bukak besar2 lagu britney spears (lagu apa-apa pun boleh, cuma lagi rock kapak, lagi la power air aura hitam tu jadi)

-setelah selesai air A aku bacakan ayat qursi tadi, aku suh dia tanggalkan cincin dia ,ikatkan pada benang dlm panjang ukuran lengan dia, kemudia aku suruh dia julurkan cincin yang di ikatkan pada benang tu ke permukaan air yang di rukyahkan ( cincin jgn smpai terkena permukaan )...

-tangan jangan bergerak, statik je. then aku suruh dia niat dalam hati, supaya cincin tu bergerak mengikut gelombang air yang di baca..so cincin yang diikat pada benang tadi pelahan-lahan begerak..makin lama makin laju cincin tu begerak,sebab di tolak oleh aura air yang di rukyah tadi...cuma masa kali pertama dia buat cincin tu gerak pelahan je..so bermaksud air yg aku rukyah tadi tak kuat cahayanya or aura nya, so aku amik air tu balik, aku rukyah lagi, then aku suh dia buat lagi, aku ckp kali ni biar dia begerak smpai kena dinding gelas...selepas dlm 30 saat ,cincin tu begerak laju sampai berbunyi gelas yang mengandungi air rukyah tadi...

-aku suh dia perhatikan, arah mana cincin tu begerak ( cincin tu begerak berpusing)..so orang ni pun ckp, cincin begerak arah pusingan kaabah...aku pun angguk

-kemudian aku suruh dia alihkan cincin tu pada gelas B ,(gelas Britney Spears tadi )..dia pun letakkan cincin tadi permukaan  gelas..cincin tu mula bputar...makin lama makin laju..aku ckp perhatikan putaran cincin tu, so dia pun ckp putaran kali ni mengikut arah jam ( yakni bertentangan dengan putaran tawaf Kaabah )..

so , korang semua boleh test, kalu kurang power putaran cincin, bacakan Yassin pada Air...

-so kesimpulannya ada apa air yang di rukyah dgn ayat Allah , dan ada apa air yang di dengarkan pada Muzik..

air yang berpusing mengikut arah kaabah, adalah air yang aura nya bercahaya-cahaya kesan dari Rukyah, sebab tu tawaf di kaabah mendatangkan cahaya yang gilang gemilang pada kita, sementara air yang berpusing sebaliknya ,adalah air yang tidak elok,air yang di gemari oleh JIN dan syaitan kerana mengadungi aura hitam kesan dari nyanyian atau muzik..boleh korang fikirkan apa jadi pada aura badan kita kalu duk menyanyi n selalu pegi konsert????

-Wallahualam

-sesungguhnya muzik dan nyanyian adalah zikir kepada Iblis laknatullah..sesuai hadis Nabi

Firman Allah SWT: (Nabi Muhammad bukanlah penyair) dan Kami tidak mengajarkan syair kepada-Nya, dan kepandaian bersyair itu pula tidak sesuai baginya. Yang Kami wahyukan kepadanya itu tidak lain melainkan nasihat pengajaran dan Kitab Suci yang memberi penerangan. (Yasin: 69)
Ibnu Kathir berkata: "Allah SWT berfirman menyatakan tentang Nabi-Nya Muhammad SAW bahawa Dia tidak mengajar syair kepada baginda."

-
SOAL JAWAB IBLIS DENGAN ALLAH S.W.T
Seorang sahabat Nabi s.a.w bernama Anas b. Malik telah meriwayatkan satu hadis Nabi s.a.w yg menceritakan mengenai pertanyaan-pertanyaan iblis kepada Allah s.w.t tentang banyak perkara.1. Iblis bertanya kepada Allah s.w.t: " Ya Tuhanku! Engkau telah memberikan kepada anak Adam itu tempat tinggal, iaitu rumah untuk berzikir kepadaMu.Tunjukkanlah kepadaku tempat kediamanku." Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis! tempat kediamanmu ialah bilik air (tandas)."

2. Iblis berkata:"Ya Tuhanku! Engkau telah memberikan kepada anak adam itu tempat mereka berkumpul (masjid, surau), dimanakah tempat bagiku berkumpul?." Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis! tempatmu berkumpul ialah di pasar-pasar, tampat-tempat hiburan (pusat membeli-belah, kelab malam, pesta-pesta, majlis maksiat) dan sebagainya."

3. Iblis berkata lagi:"Ya Tuhanku! Engkau telah memberikan mereka anak Adam itu kitab untuk mereka membacanya. Tunjukkanlah padaku apakah bahan bacaanku?" Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai Iblis, bahan bacaanmu ialah syair (sajak, lagu, puisi yang melalaikan manusia dari mengingati Tuhan).
4. Iblis berkata:"Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan mereka cerita-cerita (kata-kata benar), apakah cerita-cerita bagiku?". Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Cerita-cerita bagimu adalah kata-kata dusta (bohong atau yng berkaitan dengannya)".


5. Iblis bertanya lagi: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan azan kepada anak Adam untuk mengajak atau mengumpulkan orang datang bersembahyang berjemaah, apakah azanku untuk mengumpul orang?". Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis, azan untuk mu ialah seruling."


6. Tanya iblis lagi: "Ya Tuhanku! Engkau telah mengutus para utusanmu (para nabi dan rasul) kepada anak Adam, siapakah yang menjadi utusan bagiku?". Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis para utusanmu ialah terdiri dari dukun (peramal nasib), ataupun yang lebih kurang sama dengannya."

7. Kata iblis:"Ya Tuhanku! Engkau telah berikan kitab bertulis (ayat-ayat Al-Quran)kepada anak Adam. Apakah tulisan bagiku?." Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis, tulisanmu adalah tulisan gincu yang palsu dibadan, (seperti gincu, tatu, tahi lalat yang diada-adakan dan yang lebih kurang sama dengannya).

8. kata iblis: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan kepada anak Adam itu perangkap-perangkap. Apakah perangkap bagiku?." Allah s.w.t berfirman yang bermaksud:"wahai iblis, perangkap untukmu ialah wanita-wanita."

9. Kata iblis:"Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan makanan kepada anak-anak Adam (yang disebutkan namaMu), apakah makanan untukku?. "Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis, makanan untukmu ialah sesuatu yang tidak disebut nama Allah."

10. Kata iblis: "Wahai Tuhanku! Engkau telah memberikan minuman kepada anak-anak Adam, apakah minuman untukku? "Firman Allah s.w.t yang bermaksud: "Wahai iblis, minuman untukmu ialah sesuatu yang memabukkan dan yang tidak dimulakan denhan nama Allah."
-


Monday, August 26, 2013

Scan Gangguan

lecehkan scan pakai email

now teknologi dah maju

whatsapp je kat numbo ni 013 6665135

sy tolong scan, gambar seluruh family tidak dilayan ( mampuih den nak belek sorang2 dalam pic tu )

bagi pic sorang je serta nama..

kalu call sy tak angkat tu, sila msg, insyallah sy akan reply..( tak larat nak angkat phone dah)

Gangguan Jin Ular

Assalamualaikum

Di alam jin, bukan saja ada jenis jin seperti kita, yang be "syariat" ,berkahwin ,beranak pinak seperti kita, malahan mereka juga ada belaan masing-masing.

Ada jenis kelawar, harimau, ular , kala jengking , lipan dan pelbagai jenis lagi, malah ada yang pelik yang tak dapat di gambarkan seperti binatang apa.

Aku nak kongsikan sedikit cerita berkenaan Gangguan jenis Jin Ular, Tapi cerita jin jenis buaya putih pun best, tapi hari ni Ular la dulu...

Ada satu minah ni , dtg la klinik aku,

so minah pun tanya la kat aku maksud "mimpi" dia, dia tengah mengandung, so ayah dia risaukan dia (ayah dia banyak ilmu, cuma tak tau nak pakai,aku tgk badan ayah dia terang becahaya,stiap kali aku scan ayah dia,mesti aku kata, takyah la scan pakcik,cahaya pakcik terang ni,kuat pulak..nanti dia start la cerita apa amalan dia dari pagi sampai ke malam..amalan yang dia buat tu,aku pun tak mampu nak buat..

Anak dia cerita la, yang satu malam tu anak dia mimpi ular datang menjalar ke arah dia...aku pun angguk-angguk..geleng-geleng..tanda aku mendengar kisah takutnya dia melihat ular tu dlm mimpi tu..aku pun dgr sampai la dah habis dia cerita.."ustaz cuba scan saya tgk apa maksud mimpi tu"....tu last skali yang dia ckp...sebenarnya tu la ayat aku nak dengar , aku bukan nak dengar sangat cerita kisah mimpi "syakila " dia tu, aku senang je ,aku pegang kepala ,suh pesakit tarik nafas, tahan,zikir allah..allah..allahh...nanti tau la aku mimpi tu cuma mainan tidoq or memang alamat...

kalu bukak tafsir mimpi, mimpi ular..ada orang nak minang la, ada sihir la, ada itu la..alamat tak baik la..mcm2 kan...tafsir mimpi tu memang boleh pakai, cuma setiap orang yang bermimpi..lain maksudnya...

contohnya, bagi ahli ilmu tasauf..mimpi binatang memang ditunggu-tunggu bagi mereka, kerana mimpi tu menunjukkan kesan kepada amalan tasauf yang di amalkan, contoh..andaikata ahli tasauf mimpi Ular, itu bermaksud ,jiwanya belum bersih lagi,sebab ular melambangkan mematuk dan membelit..jadi ahli tasauf ni .mungkin kata-katanya selalu menggguris hati manusia sekitarnya.so ,ahli tasauf ni kene terus zikir dan mendapat alamat-alamat yang lain...

berbeza bagi kita orang biasa, mimpi ular selalunya melibatkan gangguan jin, sihir dan sebagainya...

so , aku pun mula memegang kepalanya, nak lihat or scan apa maksud ular yang di mimpi...aku diam kejap, kusyukkan diri...aku tanya pesaki tu " ular sawa batik warna kuning ke ?" tanya aku..

A'ahh ustaz, sy mimpi dia datang kat saya, menjalar dari depan rumah..

"Ular ni ada kat badan awak. tengah melengkar dari kepala sampai ke bawah".....
Related Posts with Thumbnails