Monday, February 1, 2016

Penunggu Harta Karun

asslamualaikum..

lama dah tak cerita ceriti kat dlm ni..

teringat satu kisah dulu masa den follow diorng main2 tarik harta karun, barang mistik, keris , batu dan sebagainya..amik or tarik barang2 lama peninggalan org zaman dulu.

Dalam masa duk main2 benda ni la , aku berkenalan dgn bunian Tok Parot, Tok panglima Hitam..Tok hijau, tok Panglima belang dan bermacam2 tok lagi la..

dan dari perkenalan ni smua, bermacam ilmu lagi la yg aku dpt pelajari dari diorng semua,, kisah diorang di alam sana, bagaimna diorang tinggal..tunggangan diorng..

kiranya mcm ni la, sapa punya tunggangan yang lagi hebat nbesar pada diorng, diorng la terhebat dan gagah di alam sana, sbb dpt menundukkan binatang hebat..

geng aku yg tok panglima hitam wat masa ni terhebat dlm pandangan aku..tp tok panglima hitam hanya la gelaran di sana, mcm manusia, ada dato2 ,dato sri dan sebagainya..

Tok hitam geng aku, tungganganya buaya puteh besar (itupun aku yg bagi, aku buang saka bini aku dulu, buaya putih keemasan, bapak punya besar, bukan main happy tok hitam dapat hadiah buaya puteh golden lagi :)...itu tunggan dia di ayer, di darat harimau , dan di udara burung ( burung ni pun aku gak hadiah, burung ni aku dpt dr kayangan, tp aku bukan boleh naik,jd aku hadiahkan la kat tok itam ..mcm crita dongeng pun ada..malas nak cerita sgt sbenarnya,,tp sbb ni blog aku, aku letak je la,takut ni cerita2 aku smua terlupa..cerita yg terlalu MISTEri ,biar la rahsia kan...

balik balik pada kes harta karon..nak dijadikan cerita, aku dulu ada ladang sawit 100ekar yg akuusahaka, kawasan tu dulu kawasan komunis..di area n.9 , mmg situ terkenal kubu kuat komunis..

jadi, dah ada la ,suara2 kata kat ladang aku tu ada bepuluh puluh jongkong emas..

jadi masa tu aku pun bukan power sgt, aku jumpa la satu makcik ni, yg handal dgr ceritanya..boleh keluarkan emas bjongkong2..

sampai tarikhnya, kau pun bwk makcik ni pg ke ladang, mkcik ni mmg handal, barang hilang ke, org hilang ke , dia boleh tau kat mana..kalu org kena sihir, dia boleh keluarkna barang dari rumah pesakit yg di tanam.

jadi ,makcik tu pun sampi la tempat tersebut, kami pun sampi..buat la upacara eh , ngn bunga 7 warna..garam la ..so bila da smpi je tempt tu, makcik tu pun campak la barang2 tu..tungu punya tunggu, punya tunggu..habuk pun tak kuar..siut la makcikni..dah la habuk pun tak kuar, duit upah dia nak jugak..kang tak bayar kesian pulak..bg l ajugak upahnya

hantar la dia balik ,terbang rm600 kat dia,siut tul, moral of the story, kalu nak kaya ,kita pg cari duit sdiri, no shortcut..

aku pun mlm tu frust sgt la.,nak test ilmu, nak tgk betul ke kat situ ada emas ber jongkong2..dah 2x kena kencing ngn dukun n bomoh konon boleh tarik..

so mm tu, sblum aku tido, aku dah baca2 ayat utk kuarkan "jiwa" aku, pg tgk tempat tu secara alam  roh (nak test je,jadi tak jadi balakng kira) , sebenarnya ilmu ni merbahya, dan bukan smua org boleh kuasai..

dulu ada sorng org tua yg power, dia sakit gigi, jumpa doktor nak cabut, tak payah pakai bius, masa doktor nak cabut, dia kuar dari sarung badan,pg jenjalan, doktor dh habis baru dia masuk xdo la dia rasa sakit.

so bebalik crito den tadi, den pun dah mula la upacara nak kuarkan jiwa den, bukan senang tau, susah nak wat benda ni, banyak tak jadi dari jadi...tp yg paling best ,masa malam den dah ready nak kuar tu, dlm antara sedar tak sedar ,jiwa den belum sempat melayang pegi ke tempat harta karun tu, PENUGGU harta karon tu da smpi dulu...

siut tul penunggu ni..den belum sempat terbang, baru je dlm rumah lg, member da standby dtg 2-3 ekor dlm umah..rambut pnjng kerinting(puntianak rebonding kan) , baju putih labuh comot, tinggi sampai ke syiling umah...dia sudah cekek aku dulu la bro..tersemput aku dia buatnya..

masa tu aku di tingkat atas , di tingkat bawah , mak mertua aku masa tu ada umah, dia pun nampak mahkluk yg sama..sudahhhh..aku baru je nak scan, diorng dah dtg serang umah aku ni...

ada rezki sambung yoooo

3 comments:

Unknown said...

sambung pliss heheh..

Unknown said...

Penunggu harta karun PART II

Seven petala said...

Menunggu dengan penuh minat..lame btol..tgu punya tgu..?

Related Posts with Thumbnails