Wednesday, June 30, 2010

Pertemuan 4 Panglima

Di jadikan cerita,sebelum aku pegi kerja tadi,bini aku mengadu,bila dia pegi tmpat

keja dia,ada org ckp perangai dia berubah jadi mcm budak2..dia suh aku tgk kan,aku

pun tarik la minah bunian yang duk keluar masuk dlm badan bini aku..menangis dia

teresak2 kena sentap ngn aku...ooo budak2 lagi,suka bekawan2 ngn manusia..aku smpai

skrang duk conpius,manusia jenis mcm mana yg bunian suka,sbb bini aku ni asik je

bunian dtg nak bkawan..pu3 itu la,pu3 ini la,yg aku ingat pu3 shim dtg terjenguk-

jenguk offer aku harta dia kalu aku stuju bagi anak aku yg akan datang pada dia...so

bebalik pada cerita tadi,disebbabkan yg aku tarik tadi budak-budak remaja bunian,aku

pun panggil la ayah dia dtg mengadap..owh lupa aku nak bagitau,sebelum aku tarik

budak tadi,aku tgh bersembang-sembang ngn Tok Panglima Hitam pasal pedang RATU BISA

yg aku baru dpt(hadiah dr ratu bisa)...bsambung balik pasal ayah budak bunian tadi

pun dtg,dtg2 je terus dia mengamuk ngn Tok Itam,dia kata Tok Itam buat crita

mengarut,mana ada anak dia masuk dlm badan bini aku..aku pun terangkan la pada dia

yg aku yg tarik anak dia,Tok Itam tak salah,tapi dia ttp gak degil marah2 Tok

Itam,haiii pelik aku ngn ayah bunian ni,slalunya kalau jin2 or bunian level2 rendah

ni kalau nampak Tok Itam kecut perut,tapi dia siap maki hamun lagi,dlm hati aku

bebisik ini mesti baik punya handalan bunian..tiba2 dia sentap anak dia,n dia pun

beredar dgn sepantas kilat ..tok itam pun cakapla ngn aku masa si ayah bunian ni

lari,itu bunian asli,duduk kat pendalaman,jarang keluar,gagah perkasa,bagus buat

kawan,setia orangnya,bila Tok Itam ckp kat aku mcm tu,aku pun sepantas kilat tarik

dia balik..aku ckp,selagi tak selesai jgn beredar....dia mengamuk2 marah Tok

Itam,aku ckp aku yg tarik bukan Tok Itam,dia tetap mencabar-cabar Tok

Itam..ehehhe,sian Tok Itam aku ni,tak pasal2 dia kena..akupun malas dah,sebab dia

asik je ckp anak dia tak salah,aku pun tunjuk kat dia laluan anak dia slalu guna

masuk kat dlm bini aku,dia terus marah anak dia,aku tarik anak dia dek sebelah

aku,aku ckp ko jgn la pukul dia,aku panggil bukan nak suh pukul,dia kecik lagi mana

tau benda yg salah betul...anak dia pun bagi tau nama dia kat bini aku,nama dia

SIBIL,sambil teresak-esak nangis sebab kena pukul kat bapak dia...aku pun tanya ayah

si SIBIL ni,sapa nama ko,dia xnak jawab,xnak bagi tau nama,serba salah lagaknya,aku

pun hairan,aku ckp lagi,takkan asik nak panggil ko Tok Parut je,(muka dia beparut-

parut)dia tetap xnak bagi,akupun hairan...kenapa ko tak nak bagi tau nama tanya

aku,dia ckp dia tau apa aku boleh buat ngn nama dia..aku ckpla,aku bukan org

jahat,cuba tgk,ada ke aku ni jahat...dalam masa aku duk becakap2 ngn dia,dia ni asik

je nak cabut lari,aku pun arahkan PANGLIMA AL-ATTAS yg berdua tu kepong dia,takut

dia handal sgt aku suh lagi Khadam cahaya bertujuh kepung dia,dia bising2 ngn

aku,tanya cahaya apa yg kepung dia ni,silau mcm matahari....hehhe,selagi ko xnak

bagi tau nama ko tak leh balik aku tegaskan kat dia..

aku tanya dia,kenapa ko takut sgt bagi nama,akhirnya dia terpaksa mengaku,yg setiap

mlm dia tinjau aku merawat org sakit...dia ckp ramai org2 ghaib bantu aku,dia takut

aku panggil dia suh bantu tangkap jin-jin kafir la tu..dia ckp lagi,anak dia ada

dekat 20 org,dia taknak masuk campur hal aku,takut anak bini dia kena

ganggu..ohhhhh,baru aku paham.aku pun ckp,Tok Parut jgn risau,aku takkan panggil Tok

utk susah2kan tok,kita cuma berkawan2 cukupla,bagi la tau nama...dia tetap jugak tak

nak bagi tau nama..haiiii payah ni....untuk tunjukan pada dia yg aku ni tak jahat

ngn org2 alam ghaib ni,akupun panggil Tok Panglima Puteh dtg,dtg la Tok Puteh

berjubah dan beserban sambil tersenyum je,aku pun kenalkan pada dia...tok parut ni

tetap tak pedulik..tetap jugak xnak bg tau nama...tok puteh pun berbual-bual ngn Tok

Itam,aku panggil pulak Tok Panglima Belang Berantai...dtg la Tok Belang ni dgn

diapit Harimau seBesar gajah kat sebelah dia,Harimau hitam kat belakang dia...dlm

hati aku mcm2 kuasa Allah,besar sungguh kurniaan dan ciptaan dia...tak terjangkau

akal kita....Selalunya kalau diorang ni dah berkumpul,sapa2 pun goyang,,,dada aku

pun dah turun naik disebabkan aura-aura panglima-panglima wali bumi ni

berkumpul..tapi yg aku hairan,si tok parut ni tetap ngn poyo dia..tok belang

berantai ulur tgn nak besalam dia just angkat tangan main buah je...apa punya poyo

la ni...aku makin dapat rasa yg tok parut ni terhandal org nya,ni mesti bukan calang-

calang bunian...terpikir aku nak panggil Tengku INDERA PUTRA la,si Indera Putra ni

anak raja bunian,kalau dia dtg umah aku,mesti kat luar umah dgr bunyi kaki

kuda...dia kalu dtg diapit dekat 10 panglima2 dia,yang paling best si tok parut ni

cakap kat aku...tak payah la ko panggil si lembik tu..aku pun terlopong..panglima-

panglima yg lain pun senyum menggangguk...aik,punya dasyat si Indera Putra ni bgaduh

ngn aku dulu,dia blh ckp lembik..ish ishh,aku ckp aku nak panggil bapak Indera

ni,dia ckp dia tak heran..sah parah tok parut ni...memangla dia tak pedulik kat

org...aku menung jap..ok aku panggil Tok Ijau pulak..Tok Ijau ni duk kat

Makkah..sampai je Tok Ijau aku pun tanya tok ijau,penat tak tok ulang alik amik jin2

yg saya islamkan tu..dia ckp terpaksa la dia slalu tukar baju,kotor baju-baju dia

tersentuh jin-jin yg baru islam tu..selalunya kalau dah islamkan jin,jgn lepaskan

mcm tu je,kita kenala antar jin2 tu kat tempat jin-jin islam sekolah...tok ijau ni

dapat gelaran tok ijau sebab dia ada mutiara hijau kat leher dia..aku tanya mana dia

dapat,dia kata dia pun xtau,mungkin dari mak ayah dia,sbb dia xpenah jumpa mak ayah

dia...aku pun tanyala lagi makin bersinar mutiara tu..dia cakap diapun tak perasan...


berbalik kepada si tok parut tadi..aku ingat kalau dah banyak panglima yg dtg dia

nak la bagi tau nama sebab segan kat panglima-panglima ni..nak tau apa dia

ckp...elok lah tu,yg ko tok puteh,pakai baju puteh..tok itam pakai baju itam,tok

belang muka bebelang,si tok ijau pakai baju ijau..kau panggil je la aku tok

parut...aku pun gelak,panglima yg lain rilex je tak marah walaupun si parut ni ckp

mcm tu...tok parut pun cakp kat aku,boleh tak bagi dia masa pikir,bagi dia balik

umah dulu,mlm ni dtg balik bagi tau nama dia..aku pun diam..dia ckp kalau tak pecaya

dia tinggalkan tengkolok dia kat sini...aku ckp kat tok parut,kalau mcm ni,aku nak

panggil pompuan pulak la,aku nak panggil bonda fatimah dtg,bonda tu cantik,duk kat

kayangan...dia la bagi aku burung kayangan 1,nama burung tu si puteh,aku panggil

puteh sebab tak tau nak bagi nama apa dah..burung tu warna dia berubah-

berubah..kejap putih..tiba2 kan ada kilat2 mcm metalik..kang ada kilat

biru..cantik,tapi burung tu aku dah hadiahkan pada tok itam,senang tok itam nak

pergi mana-mana tempat yg jauh tuntut ilmu...

aku ckp kat tok parut,aku panggil bonda fatimah,then aku panggil bini dia,bagi bini

dia jeles,dia ckp kat aku,ko belum tgk lagi bini aku...cehhh..ini mesti bini dia cun

giler ni....

aku pun dah lewat nak pergi kerja,so aku pun ckp ngn tok parut,mlm ni kita jumpa

lagi untuk bagi nama ya..tok parut pun berjanji..so lepas je tok parut

besurai..semua panglima yg lain pun besuraii..lega dada aku,tadi rasa mcm kena

himpit dek aura-aura diorang ni.....besambung...esok aku bagi tau sapa nama tok

parut ni..aku tgk tajuk kat atas tu pertemuan 4 panglima,betul ke 4 tu,nampak mcm

dah telebih je

Penggerun Ayat Yusof

Ada ramai yg takut kalu gunakan penggerun si BELANG,hehehe,takda apa yg patut takutpun sebenarnya,kita manusia ni KHALIFAH di bumi,tapi ramai yg tak faham pengertian KHALIFAH ini,kenapa manusia dipilih sebagai KHALIFAH? apa rahsia KHALIFAH? pengertian KHALIFAH? ini la antaranya,firman Allah QS:2:30 Dan Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi". Mereka berkata: "Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan menyucikan Engkau?" Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui"
Jadi ternyata kita telah dipilih sebgai KHALIFAH,penguasa muka bumi..tapi jgn sampai kita mengharap dari yg lain selain ALLAH..apa yg kita gunakan dibumi ini,sebagai pembantu saja,sebagai penyeri hidup didunia,tapi jgn sampai tergelincir akidah...
dan juga sebagai peringatan,jgnla menggunakan pembantu-pembantu syaitan dan jin kafir,kerana mereka ini banyak tipu dayanya..
terlalu besar pengertian KHALIFAH....
Bagi mereka yg takut atau ragu2 nak gunakan si BELANG ni,kita blh juga menggunakan penggerun dari ayat-ayat Quran...
banyak ayat-ayat or zikir nama-nama Allah yg ada sifatnya sejuk dan ada sifatnya panas..terpulang pada kita mana satu yg kita nak pakai..sini aku ijazahkan penggerun dari surah YUSUF ayat 4





"inni roaitu ahada 'asyaro
kaukabaw wasy-syamsa wal qomaro roaituhum li sajidin".
kaedahnya
1-baca senafas(tarik nafas hingga penuh ke dada) 3 kali ayat
2-langkah diatas perlu diulang sebanyak 3 kali
selepas selesai berdoa.."ya ALLAH,YA RAHMAN,YA RAHIM,YA KARIM,aku bermohon,bagaimana bulan dan bintang tunduk kepada nabi Yusuf,begitulah seluruh manusia tunduk dan hormat kepada ku"
3-Bagi tujuan resapan ilmu,hendaklah diamalkan selama 40hari
4-baca pagi dan petang

p/s akan ada satu cahaya merah masuk melalui bawah bumi masuk ketubuh kita

Monday, June 28, 2010

Hadis Pilihan

1. Rasulullah SAW bersabda: "Solat berjemaah itu lebih afdhal (baik) daripada solat bersendirian dengan 27 darjat." (HR Bukhari dan Muslim)

2. Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang solat berjemaah kemudian duduk berzikir hingga terbit matahari kemudian solat 2 rakaat (sunat dhuha) maka ia akan mendapat pahala haji dan umrah yang sempurna." (HR Tirmidzi)

3. Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang berjalan untuk solat fardhu maka pahalanya seperti orang yang mengerjakan haji dan jika ia berjalan untuk solat sunat maka pahalanya seperti orang yang mengerjakan umrah sunat." (HR At-Tabrani)

4. Rasulullah SAW bersabda: "2 rakaat solat sunat fajar itu pahalanya lebih baik daripada dunia seisinya." (HR Muslim & Tirmidzi)

5. Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang solat sunat sebelum Asar 4 rakaat maka Allah akan mengharamkan jasadnya dari api neraka." (HR At-Tabrani)

6. Rasulullah SAW bersabda: "Sesungguhnya apabila seseorang hamba berdiri untuk solat maka diletakkan semua dosa-dosanya di atas kepala dan kedua bahunya. Setiap kali ia rukuk atau sujud akan berjatuhanlah dosa-dosanya itu." (HR At-Tabrani)

7. Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang tetap mengerjakan solat sunat sebelumdan selepas zohor sebanyak 4 rakaat maka Allah akan mengharamkan dirinya dari api neraka." (HR Abu Daud & Tirmidzi)

8. Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang berwuduk dengan sempurna maka keluarlah dosa dari tubuhnya sehingga dari bawah kukunya juga." (HR Muslim)

9. Rasulullah SAW bersabda: "Malaikat akan berdoa untuk kamu selama kamu masih berada didalam masjid dan melakukan solat dan selama kamu tidak berhadas. Berkata Malaikat "Ya Allah, ampunilah dia dan turunkanlah rahmatMu kepadanya." (HR Bukhari)

10. Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang solat Isyak berjemaah maka bagaikan bangun (beribadah) malam dan (pada esok paginya) ia mengerjakan solat Subuh secara berjemaah juga maka (pahalanya) bagaikan bangun semalaman (penuh)." (HR Muslim & Ahmad)

11. Rasulullah SAW bersabda: "Apabila kamu rasa ada angin di dalam perutmu kemudian kamu ragu adakah ianya telah keluar atau belum, maka janganlah keluar dari solatmu sehingga jelas terdengar bunyi atau tercium baunya." (HR Muslim)

12. Rasulullah SAW bersabda: "Tidak takutkah orang yang mengangkat kepalanya sebelum imam (mengangkat kepalanya), kelak akan digantikan kepalanya dengan kepala keldai." (HR Muslim)

13. Rasullulah SAW bersabda: "Solat dengan bersiwak (mengosok gigi) lebih afdhal(baik) dari 70x solat tanpa siwak." (HR Zanjawaih & Hakim)

14. Rasullulah SAW bersabda: "Solat sunat atau fardhu dengan memakai serban menyamai 25x solat yang tidak memakai serban dan solat Jumaat dengan memakai serban menyamai 70x Jumaat tanpa memakai serban." (HR Ibn' Asakir)

15. Rasulullah SAW bersabda: "Malaikat sentiasa berdoa untuk kamu selama ia berada di tempat yang ia sembahyang padanya, selagi ia tidak berhadas." (HR Bukhari & Muslim)

16. Rasulullah SAW bersabda: "Apabila imam bangun dari rukuk serta membaca doa, maka hendaklah kamu membaca 'Allahuma Rabbana lakal hamdu' kerana sesiapa yang berkebetulan bacaannya dengan bacaan Malaikat, nescaya diampunkan dosanya yang telah lalu." (HR Bukhari & Muslim)

17. Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang berwuduk padahal ia masih ada wuduk, maka dicatat untuknya sepuluh hasanat."

Kedarjatan Wali Allah

DARJAT PARA WALI ALLAH

QUTUB
Panggilan kepada seseorang yang hatinya sentiasa musyahadah dengan Allah SWT pada setiap waktu dan saat. Sentiasa dalam pemerhatian Allah SWT setiap saat dan zaman. Dianugerahi Ilmu Ladunni. Dapat meresap ke seluruh penjuru alam seperti ruh dapat menyelusupi seluruh tubuh. Ada kala secara zahir dan ada kalanya secara batin. Merupakan ketua wali seperti Uwais Al-Qarni. Qutub ini bukan seorang malahan banyak, mengikut banyaknya jenis wali dan mengikut penggantian zaman.

QUTUBUL AQTAB
Juga disebut 'Ghaus'. Ketua dari segala ketua. Ada juga menggelarnya Shahibus zaman atau Sultanul Aulia. Seorang saja untuk sezaman dan Ghaus yang terakhir adalah Imam Mahdi.

AUTAD
Ertinya paku. Disebut juga 'Paku Alam'. Satu panggilan untuk empat wali yang berada di empat penjuru alam: Timur, Barat, Utara dan Selatan. Salah satu dari mereka adalah Qutub.

ABDAL
Ertinya pengganti. Sebanyak empat puluh orang, tujuh darinya adalah yang terpilih. Salah seorang dari mereka adalah Qutub. Jika mati salah seorang mereka tidaklah diketahui masyarakat umum, sebab mereka suka beribadat secara bersendirian, suka berjaga malam serta kurang tidur, suka berpuasa dan banyak berlapar.

NUJABA
Ertinya terpuji atau yang mulia. Perangai serta akhlaknya sudah dijamin dan diakui Allah SWT. Tugasnya menanggung beban makhluk dan bencana-bencana mereka. Merekalah orang yang pertama berdoa dan memohon kepada Allah SWT supaya bencana dan bala diangkat serta dihindarkan. Mereka bekerja, memerah tenaga dengan doa dan sebagainya untuk kepentingan orang lain. Terkenal dengan banyak sabar dan redha. Bilangannya sezaman seramai 300 orang.

NUQABA
Ertinya ketua kecil. Sudah meningkat dari nafsu ammarah disebabkan banyak bermujahadah. Banyak ibadah serta zuhud terhadap dunia. Mereka ini seramai empat puluh orang. Terkenal dengan sangat tawakkal kepada Allah SWT dalam segala urusan. Di antara mereka itu ada seorang Qutub.

AIMMAH/IMAAMAN
Dua imam atau dua ikutan. Sebagai setiausaha kepada Qutub seorang di kanan dan seorang di kiri. Yang di pihak kanan sentiasa melihat ke alam Ghaib, dia yang menggantikan Qutub dalam urusan yang bersangkutan sana. Di sebelah kiri sentiasa memerhatikan urusan bersangkutan alam nyata, pengganti Qutub dalam urusan di alam sini. Kebanyakan wali-wali ini terdapat di Syria, Mesir dan Iraq. Jumlah para wali pada setiap zaman adalah sebanyak 500 orang.

Abu Na’im juga meriwayatkan: “Syeikh Al-Hujwiri ada menyebutkan bahawa ada seramai 4000 wali yang sentiasa hidup di dunia ini dan sentiasa tidak dapat diketahui oleh orang ramai, kerana mereka dilindungi dan disembunyikan oleh Allah SWT. Di samping itu, beliau juga ada menyebutkan bahawa terdapat 300 orang wali yang bergelar ‘al-akhyar’, 40 orang yang bergelar ‘al-abdal’, 7 orang yang bergelar ‘al-abrar’, 4 orang yang bergelar ‘al-autad’, 3 orang yang bergelar ‘al-nuqaba’, dan seorang yang bergelar ‘al-qutub’ dan ‘al-ghauth’. Mereka yang termasuk di dalam golongan yang tersebut itu mengenali antara satu sama lain."

Di zaman Imam Mahdi, dia dibantu oleh 7 orang wali kanan, seorang di Mesir, Seorang di Maghribi, Seorang di Syria, Seorang di Mekah, Seorang di Madinah, Seorang di Khurasan dan Seorang di Timur yang bergelar ‘Fatah at Tamimi’ dan lainnya seperti disebut sebelum ini serta dibantu oleh 19,000 lelaki dan wanita soleh yang bergelar Asoib

UWAIS AL-QARNI: TIDAK TERKENAL DI BUMI, TERKENAL DI LANGIT

UWAIS AL-QARNI: TIDAK TERKENAL DI BUMI, TERKENAL DI LANGIT

Rasulullah SAW pernah berpesan kepada Saidina Umar r.a. dan Saidina Ali k.w.: “Akan lahir di kalangan Tabiin seorang insan yang doanya sangat makbul. Namanya Uwais al-Qarni dan dia akan lahir di zaman kamu. Kamu berdua pergilah mencari dia. Dia akan datang dari arah Yaman, dia dibesarkan di Yaman. Dia akan muncul di zaman kamu, carilah dia. Kalau berjumpa dengan dia minta tolong dia berdoa untuk kamu berdua.”

Saidina Umar dan Saidina Ali lalu sama-sama menanyakan kepada Rasulullah SAW: “Apakah yang patut saya minta daripada Uwais al-Qarni, ya Rasulullah?”

Rasulullah SAW menjawab: “Mintalah kepadanya agar dia berdoa kepada Allah agar Allah ampunkan dosa-dosa kalian."

Memang benarlah kata-kata Rasulullah SAW, Uwais al-Qarni akhirnya muncul di zaman Saidina Umar dan Saidina Ali. Mereka memang menunggu dan mencari kabilah-kabilah yang datang dari Yaman ke Madinah, akhirnya bertemu juga dengan Uwais al-Qarni. Pada pandangan mata kasar, tidak mungkin dia orang yang Rasulullah SAW maksudkan kerana di kalangan orang awam, Uwais dianggap sebagai seorang yang kurang waras.

Uwais Al-Qarni adalah seorang yang berpenyakit sopak, badannya putih, yakni putih penyakit yang tidak digemari. Walaupun dia seorang berpenyakit sopak, dia adalah seorang yang soleh yang amat mengambil berat tentang ibunya yang uzur dan lumpuh. Dia telah begitu tekun untuk mendapatkan keredhaan ibunya. Bapa dia meninggal dunia ketika dia masih kecil lagi. Beliau berpenyakit sopak sejak dilahirkan dan ibunya menjaganya sampai beliau dewasa.

Suatu hari ibunya memberitahu kepada Uwais bahawa dia ingin untuk mengerjakan haji. Dia menyuruh Uwais supaya berikhtiar agar dia dapat membawanya ke Mekah untuk menunaikan haji. Sebagai seorang yang miskin, Uwais tidak berdaya untuk mencari perbelanjaan untuk ibunya kerana pada zaman itu kebanyakan orang pergi menunaikan haji dari Yaman ke Mekah perlu menyediakan beberapa ekor unta yang dipasang di atasnya ‘Haudat’. Haudat ialah sebuah rumah kecil yang diletakkan di atas unta untuk melindungi panas matahari dan hujan, selesa namun perbelanjaannya mahal. Uwais tidak mampu untuk menyediakan yang demikian. Beliau tidak memiliki unta dan juga tidak mampu untuk membayar sewa.

Pada suatu hari, ibu Uwais yang semakin uzur berkata kepada anaknya: “Anakku, mungkin ibu dah tak lama lagi akan bersama dengan kamu, ikhtiarkanlah agar ibu dapat mengerjakan haji.”

Uwais mendapat suatu ilham. Dia membeli seekor anak lembu yang baru lahir dan sudah habis menyusu. Dia membuat sebuah rumah kecil di atas sebuah ‘Tilal’ iaitu sebuah tanah tinggi (rumah untuk lembu itu di atas bukit). Apa yang dia lakukan, pada petang hari beliau akan mendukung anak lembu untuk naik ke atas Tilal. Pagi esoknya beliau akan mendukung lembu itu turun dari Tilal tersebut untuk diberi makan. Itulah yang dilakukannya setiap hari. Ada ketikanya dia mendukung lembu itu mengelilingi bukit tempat dia memberi lembu itu makan. Perbuatan yang dilakukannya ini menyebabkan orang mengatakan beliau kurang waras.

Memang pelik, membuatkan rumah untuk lembu di atas bukit, kemudian setiap hari mengusung lembu, petang dibawa naik, pagi dibawa turun bukit. Namun sebenarnya jika dilihat di sebaliknya, Uwais seorang yang bijak. Lembu yang asalnya hanya 20kg, selepas enam bulan lembu itu sudah menjadi 100kg. Otot-otot tangan dan badan Uwais pula menjadi kuat hinggakan dengan mudah mengangkat lembu seberat 100kg turun dan naik bukit setiap hari.

Selepas lapan bulan, apabila sampai musim haji, rupa-rupanya perbuatannya itu adalah satu persediaan untuk dia membawa ibunya mengerjakan haji. Dia telah memangku ibunya dari Yaman sampai ke Mekah dengan kedua tangannya. Di belakangnya dia meletakkan barang-barang keperluan seperti air, roti dan sebagainya. Lembu yang beratnya 100kg boleh didukung dan dipangku inikan pula ibunya yang lebih ringan. Dia membawa (mendukung dan memangku) ibunya dengan kedua tangannya dari Yaman ke Mekah, mengerjakan Tawaf, Saie dan di Padang Arafah dengan senang sahaja. Dan dia juga memangku ibunya dengan kedua tangannya pulang semula ke Yaman dari Mekah.

Setelah pulang semula ke Yaman, ibunya bertanya: “Uwais, apa yang kamu doakan sepanjang kamu berada di Mekah?”

Uwais menjawab: “Saya berdoa minta supaya Allah mengampunkan semua dosa-dosa ibu”.

Ibunya bertanya lagi: “Bagaimana pula dengan dosa kamu?”

Uwais menjawab: “Dengan terampun dosa ibu, ibu akan masuk syurga. Cukuplah ibu redha dengan saya, maka saya juga masuk syurga."

Ibunya berkata lagi: “Ibu inginkan supaya engkau berdoa agar Allah hilangkan sakit putih (sopak) kamu ini."

Uwais berkata: “Saya keberatan untuk berdoa kerana ini Allah yang jadikan. Kalau tidak redha dengan kejadian Allah, macam saya tidak bersyukur dengan Allah Ta’ala."

Ibunya menambah: “Kalau ingin masuk ke syurga, mesti taat kepada perintah ibu. Ibu perintahkan engkau berdoa."

Akhirnya Uwais tidak ada pilihan melainkan mengangkat tangan dan berdoa. Uwais lalu berdoa seperti yang diminta oleh ibunya supaya Allah menyembuhkan putih yang luar biasa (sopak) yang dihidapinya itu. Namun kerana dia takut masih ada dosa pada dirinya, dia berdoa: “Tolonglah ya Allah! Kerana ibuku, aku berdoa hilangkan yang putih pada badanku ini melainkan tinggalkanlah sedikit.”

Allah SWT lalu menyembuhkan serta merta, hilang putih sopak di seluruh badannya kecuali tinggal satu tompok sebesar duit syiling di tengkuknya. Tanda tompok putih kekal pada Uwais kerana permintaannya, kerana ini (sopak) adalah anugerah, maka inilah tanda pengenalan yang disebut Rasulullah SAW kepada Saidina Umar dan Saidina Ali: "Tandanya kamu nampak di belakangnya ada satu bulatan putih, bulatan sopak. Kalau berjumpa dengan tanda itu, dialah Uwais al-Qarni."

Tidak lama kemudian, ibunya meninggal dunia. Dia telah menunaikan kesemua permintaan ibunya. Selepas itu dia telah menjadi orang yang paling tinggi martabatnya di sisi Allah. Saidina Umar dan Saidina Ali dapat berjumpa dengan Uwais dan seperti yang diperintahkan oleh Rasulullah SAW, mereka meminta supaya Uwais berdoa agar Allah SWT berkenan mengampuni semua dosa-dosa mereka berdua.

Ketika Uwais al-Qarni berjumpa Saidina Umar dan Saidina Ali, beliau berkata: “Aku ini datang dari Yaman ke Madinah kerana aku ingin menunaikan wasiat Rasulullah SAW kepada kamu iaitu supaya kamu berdua berjumpa dengan aku." Maka Uwais pun telah mendoakan untuk mereka berdua.

Setelah itu Saidina Umar, yang ketika itu memegang jawatan Khalifah, bertanya kepadanya: "Anda hendak pergi ke mana?” “Kufah”, jawab Uwais. Saidina Umar bertanya lagi: “Mahukah aku tuliskan surat kepada Gabenor Kufah agar melayanimu?” Uwais menjawab: “Berada di tengah-tengah orang ramai sehingga tidak dikenali lebih aku sukai.” (HR Muslim)

Demikianlah kisah Uwais Al-Qarni yang amat taat dan kasih kepada ibunya. Seorang Wali Allah yang tidak terkenal di bumi, tetapi amat terkenal di langit

Ahlul Bait

KEUTAMAAN AHLUL BAIT RASULULLAH S.A.W.

Di dalam berhubungan dengan Ahlul Bait Rasulullah SAW, umat Islam harus sentiasa menjaga adab dan tatasusila serta memelihara diri dari mencerca atau mengkhianati mereka. Dalam lain perkataan, hubungan dengan cucu cicit Rasulullah SAW perlu sentiasa dipelihara dan diberi perhatian khusus kerana itu merupakan sebahagian dari tuntutan agama Islam.

Di antara hak-hak Ahlul Bait ialah hak ke atas harta ghanimah (harta rampasan perang), hak untuk diselawati, hak untuk dicintai, diutamakan dan dijaga hubungan silaturrahim dengan mereka.

Hak Ahlul Bait terhadap seperlima dari harta ghanimah telah difirmankan dengan jelas oleh Allah SWT: "Ketahuilah, sesungguhnya, apa sahaja yang kamu perolehi sebagai rampasan perang, maka seperlima untuk Allah, Rasul, kerabat Rasul, anak-anak yatim, orang-orang miskin dan ibnu sabil." (QS Al-Anfal: 41)

Selain itu, Ahlul Bait juga berhak memperolehi ucapan selawat dari umat Islam sebagaimana yang telah diajarkan oleh Rasulullah SAW pada tahiyyat akhir solat: "Ya Allah, limpahkan selawat untuk Muhammad dan keluarganya sebagaimana Engkau limpahkan selawat untuk Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkau Maha Terpuji lagi Maha Mulia. Dan berkatilah Muhammad dan keluarganya sebagaimana Engkau memberkati Ibrahim dan keluarganya. Sesungguhnya Engkau Maha Terpuji lagi Maha Mulia."

Rasulullah SAW pernah bersabda di dalam sepotong hadis dari Imam Malik rahimahullah yang berasal dari Nu'aim Al-Mujmar, sepertimana berikut: "Ya Allah, limpahkanlah selawat kepada Muhammad, kepada para isteri dan anak-cucu keturunan beliau." Terdapat sebuah hadis daripada Ibnu Humaid As-Saidi yang bermaksud: "Ya Allah, limpahkanlah selawat kepada Muhammad, kepada isteri-isterinya, dan kepada anak-cucu keturunannya." Sebuah hadis lain pula menyebut: "Ya Allah, limpahkanlah selawat kepada Muhammad dan Aal (Ahli-bait) Muhammad."

Ibnu Taimiyah rahimahullah mengemukakan suatu hadis yang menyentuh peringatan Rasulullah SAW kepada para sahabat Baginda: "Janganlah kalian berselawat untukku dengan Selawat Batra." Para sahabat bertanya "Ya Rasulullah, apakah yang dimaksud dengan Selawat Batra?". Baginda menjawab :"Kalian mengucapkan: Ya Allah, limpahkan selawat kepada Muhammad, lalu kalian berhenti di situ! Ucapkanlah : "Ya Allah, limpahkanlah selawat kepada Muhammad dan kepada Aal Muhammad."

Kesimpulannya, Ahlul Bait Rasulullah SAW memperolehi hak untuk diselawati sekurang-kurangnya lima kali sehari semalam dalam solat fardhu yang dikerjakan oleh umat Islam di seluruh dunia.

Ahlul Bait Rasulullah SAW juga diharamkan menerima zakat dan sedekah yang disebut sebagai kotoran harta manusia. Dari Abdul Muthalib ibnu Rab'ah ibnul Khariif, katanya Rasulullah SAW telah bersabda: "Sesungguhnya sedekah itu berasal dari kotoran harta manusia dan ia tidak dihalalkan bagi Muhammad mahupun bagi keluarga Muhammad." (HR Muslim)

Tentang hadis ini, Imam Nawawi memberikan penjelasan: "Kotoran manusia ertinya zakat membersihkan harta dan jiwa mereka". Allah SWT berfirman: "Ambillah zakat dari sebahagian harta mereka, dengan zakat itu kamu membersihkan dan mensucikan mereka." (QS At-Taubah : 103)

Zakat adalah pencuci kotoran. Ahlul Bait Rasulullah SAW tidak pernah mengambil zakat atau sedekah semasa Baginda masih hidup mahupun sesudah wafatnya. Ahlul Bait adalah diharamkan menerima zakat bagi membersihkan mereka serta meninggikan kedudukan mereka. Sabda Rasulullah SAW: "... Sesungguhnya Allah bermaksud hendak menghilangkan dosa dari kamu, wahai Ahlul Bait dan mensucikan kamu sesuci-sucinya." (QS Al-Ahzab: 33)

Saidina Ali KW menemui Rasulullah SAW yang telah menghampar selembar selimut, lalu baginda duduk atasnya bersama Saidina Ali, Sayidatina Fatimah, Saidina Hasan dan Saidina Hussein. Kemudian Baginda bersabda : "Ya Allah, redhailah mereka sebagaimana aku redha kepada mereka." Rasulullah SAW pernah bersabda: "Yang paling aku cintai di antara ahlul-baitku adalah Al-Hasan dan Al-Hussein." (HR At-Tirmidzi) Rasulullah SAW juga pernah bersabda mengenai Saidina Hasan: "Ya Allah, sesungguhnya aku mencintainya, maka cintailah dia, dan cintailah siapa yang mencintainya."(HR Muslim)

Rasulullah SAW pernah bersabda: "Belum sempurna keimanan seorang hamba Allah sebelum kecintaannya kepadaku melebihi kecintaannya kepada dirinya sendiri; sebelum kecintaannya kepada keturunanku melebihi kecintaannya kepada keturunannya sendiri; sebelum kecintaannya kepada ahli-baitku melebihi kecintaannya kepada keluarganya sendiri, dan sebelum kecintaannya kepada zatku melebihi kecintaannya kepada zatnya sendiri." (HR Thabrani)

Daripada Saidina Ali KW bahawa Rasulullah SAW bersabda: "Barangsiapa mencintai kedua orang ini (yakni Saidina Hasan & Saidina Hussein) dan ayah serta ibunya, maka ia bersama aku dalam darjatku di Hari Kiamat." (HR Ahmad dan At-Tirmidzi)

Ibnu Abbas RA berkata bahawa Rasulullah SAW pernah bersabda: "Cintailah Allah atas kenikmatan yang diberikanNya kepadamu sekelian dan cintailah aku dengan mencintai Allah dan cintailah Ahlul Baitku kerana mencintaiku." Dalam sebuah hadis dari Saidina Ali KW, Rasulullah SAW pernah bersabda: "Di antara kalian yang paling mantap berjalan di atas sirath ialah yang paling besar kecintaannya kepada Ahlul Baitku dan para sahabatku."

Jabir RA mendengar Saidina Umar Al-Khattab RA berkata kepada orang ramai ketika beliau mengahwini Ummu Kalthum binti Ali bin Abu Talib : "Tidakkah kalian mengucapkan selamat untukku? Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: "Semua sabab (kerabat) dan nasab (salasilah keturunan) akan terputus pada hari kiamat kelak kecuali kerabat dan nasabku." (HR At-Thabrani)

Di dalam hadis Thaqalain, yang diriwayatkan oleh Zaid bin Al-Arqam RA menyebut: "Kutinggalkan di tengah kalian dua bekal. (Yang pertama): Kitabullah, di dalamnya terdapat petunjuk dan cahaya terang. Hendaklah kalian ambil dan berpegang teguh padanya dan (kedua), Ahli Baitku. Kalian kuingatkan kepada Allah mengenai Ahli-Baitku! Kalian kuingatkan kepada Allah mengenai Ahli-Baitku!"

Rasulullah SAW pernah bersabda: "Apabila bintang-bintang lenyap, lenyaplah penghuni langit; dan apabila ahli-baitku lenyap, lenyap pula penghuni bumi." (HR Ahmad)

Sebuah hadis riwayat Al Hakim dan disahihkan oleh Bukhari & Muslim menyebut: "Bintang-bintang merupakan (sarana) keselamatan bagi penghuni bumi (yang sedang belayar) dari bahaya tenggelam/karam sedangkan Ahlul Baitku sarana keselamatan bagi umatku dari perselisihan (dalam agama). Bila ada satu kabilah Arab yang membelakangi Ahlul Baitku, mereka akan berselisih, kemudian menjadi kelompok iblis."

Daripada Abu Dzar, menyatakan: "Ahlul Baitku di tengah kalian ibarat bahtera Nuh. Siapa yang menaikinya ia selamat dan siapa yang ketinggalan ia binasa." (HR Ahmad, Al-Hakim, ibnu Jarir dan At-Thabrani)

Abu Dzar Al-Ghifari RA mengatakan bahawa ia mendengar Rasulullah SAW bersabda: "Jadikanlah Ahlul Baitku bagi kalian sebagai kepala bagi jasad dan sebagai dua belah mata bagi kepala."

Jelas sekali bahawa keutamaan Ahlul Bait Rasulullah SAW diperakui dalam hukum syarak mengikut hadis2 mutawatir yang tidak menimbulkan sebarang kekeliruan. Keutamaan ini diperkukuhkan oleh hadis2 sahih bahawa keturunan Baginda, Imam Mahdi, akan menjadi khalifah di akhir zaman.

Rasulullah SAW telah bersabda: "Dunia tidak akan berakhir sehingga bangsa Arab dipimpin oleh seorang lelaki dari keluargaku yang namanya menyerupai namaku." (HR At-Tirmidzi)

Dari Tufail dari Saidina Ali KW, Nabi SAW bersabda: "Jika dunia ini hanya tinggal sehari sahaja, nescaya Allah akan bangkitkan seorang lelaki dari keluargaku yang akan memenuhi dengan keadilan sebagaimana ia telah dipenuhi dengan kezaliman."

Di dalam menjaga perhubungan dengan Ahlul Bait, Abu Hurairah RA berkata bahawa Rasulullah SAW pernah bersabda: "Orang yang terbaik di antara kalian ialah orang yang terbaik sikapnya terhadap keluargaku setelah aku tiada."

Rasulullah SAW pernah bersabda: "Empat golongan yang akan memperolehi syafaatku pada hari kiamat: Orang yang menghormati keturunanku, orang yang memenuhi keperluan mereka, orang yang berusaha membantu urusan mereka pada saat diperlukan, dan orang yang mencintai mereka dengan hati dan lidahnya." (HR Ahmad)

Daripada Abdullah ibnu Umar RA yang mengatakan: "Allah SWT menetapkan tiga `hurumat' (hal-hal yang wajib dihormati dan tidak boleh dilanggar). Barangsiapa menjaga baik-baik ketiga-tiga `hurumat' itu, Allah akan menjaga urusan agamanya dan keduniaannya. Dan barangsiapa tidak mengendahkannya, Allah tidak akan mengendahkan sesuatu baginya. Para sahabat bertanya: Apa tiga hurumat itu, ya Rasulullah? Baginda menjawab: Hurumatul Islam, hurumatku dan hurumat kerabatku." (HR At-Thabrani)

Dari Abu Said Al-Khudri RA, katanya, telah bersabda Rasulullah SAW: "Demi jiwaku yang berada dalam kekuasaanNya, sesungguhnya seseorang tidak membenci kami Ahlul Bait, melainkan Allah akan memasukkan mereka ke dalam neraka." (HR Al-Hakim)

Ketika puteri Abu Jahal meninggalkan orang tuanya untuk hijrah ke Madinah, berkata beberapa orang Muslimin kepadanya: "Hijrahmu ke Madinah tiada gunanya, kerana orang tuamu pasti akan menjadi umpan neraka". Ketika anak perempuan itu melaporkan cemuhan orang terhadap dirinya itu kepada Rasulullah SAW, baginda lalu bersabda: "Kenapa sampai ada orang yang mahu mengganggu diriku dengan mencerca nasab dan keturunan kerabatku? Sungguhlah, siapa yang mengganggu kerabat dan nasabku bererti ia menggangguku, dan siapa yang menggangguku ia mengganggu Allah."

Daripada Jabir ibnu Abdullah RA yang menceritakan beliau sendiri mendengar dari Rasulullah SAW dalam suatu khutbah antara lain menyebut: "Hai manusia, barangsiapa membenci kami, Ahlul Bait, pada Hari Kiamat Allah akan menggiringnya sebagai orang Yahudi." (HR At-Thabrani)

Rasulullah SWT telah menegaskan dalam sabda Baginda: "Siapa yang membenci Ahlul Bait, ia adalah seorang munafik." (HR Ahmad

Jin cintakan jasad manusia

inilah satu hakikat...betapa indahnya tubuh anak adam,jasad yang diberi oleh Allah SWT sangat dicemburi oleh bangsa2 jin...makanan mereka cumala asap dan tulang2..sedangkan manusia di anugerahkan Allah dengan pelbagai keindahan..
kalau ada masa akan kujelaskan disini betapa kita perlu berhati2 dan menjaga jasad yg diamanahkan ini...bersamb..

Samb.bayi gugur,janin hilang

Banyak yg aku dgr kes janin hilang,bayi hlang dlm kandungan,keguguran bagi ibu2 mengandung..tapi kat post ni aku nak sentuh bab janin hilang or selalu keguguran
1-sekiranya keguguran berunsur misteri,gugur tiba2,takda jatuh or angkat apa2 yg berat,
2-anak dlm kandungan nafas lemah
3-susah mengandung sedangkan semuanya normal
ada beberapa jenis bangsa JIN yg suka makan janin bayi,yg paling kerap adalah bangsa JIN jembalang...jembalang tanah,hutan,paya atau yg sewaktu dgn nya..keje diorang duk dlm badan n maka......
ada banyak kes yg aku jumpa,masalah takdapat anak lepas 2thn kawin,5thn dan tahun-tahun lagila..so ada 1 kes,dimana 1family anak akan gugur masuk 2 bulan,3bulan,4bulan or sbagainya..kesian aku..jadi kali ni isteri dia mengandung lagi..dia takut terjadi perkara yg lepas dimana anak dia mati masa umur 6bulan dlm perut..
aku pun scan..rupanya aada jembalang paya yg duk hisap darah anak dia..bedebah punya jembalang..alhamdulillah,seleps wife dia pulih,dia bwk smua ahli keluarga datg jumpa aku yg mempunyai masalah ygsama,aku pun hairan kenapa..kenapa semua dpt jembalang yg sama..la rupa2nya umah dia tinggal memang kawasan si jembalang ni..bangsa jembalang ni mmg degil,payah nak buang,terlalu banayk,kena musnahkan 1kampung dia or pindahkan,kadang2 diorng bukan pedulikpun anakcucu dia aku tangkap,mmg bangsa takda perasaan la dikatakan..
baru ni berita dia ckp ngn aku kakak dia dah mengandung balik,last mengandung 2thn lepas,lepas tu dah tak lekat..
aku nak pesan pada semua saudara aku sesama agama..jgn butakan hati,tutupkan minda berkenaan masalah-masalah mistik ni..aku benci bila dgr org ckp tak pcaya benda2 ni semua..semua nak kena beri jawapan saintifik,selalunya org yg takk percaya mistik ni la akan kena teruk..belanja bepuluh2 ribu,masalah tak penah selesai..ikhtiarla cara lain..aku kesian jenis2 org macm ni..buat operationla,itu la,inila,padahal masalah dtg pasal sekor jin je,bukan susah sgt pun,cuma perlu jumpa org yg AHLI la...

Puaka Makan Darah

Kes puaka or jembalang hisap or makan darah ni dah banyak aku jumpa,cuma ada 2 kes yg berat...1 kes perempuan,n 1 jantan..
yang jantan ni,darah dlm badan dia smua darah org,apa taknya setiap 2bulan dia terpaksa dimasukan ke hospital sbb kena tambah darah baru,smpai je masa 2bulan,kencing dia smua keluar darah..badan dia akan menyusut..dah menderita lebih kurang 10thn..
nak jadikan kisah,dia pun datang kerumah aku..aku tgk adalah gangguan dlm jasad dia..yg masalahnya,dlm badan dia ada berpuluh-puluh jembalang yg menghuni jasad dia..kesian aku,pakcik ni kuat jugak solat kat masjid n dgr majlis-majlis agama..so dia pun becerita masalah dia kat ustz masjid tu,n ustaz tu la yg kenalkan dia pada aku..
aku tarik sekor demi sekor,last2 tak daya aku nak tarik dah,banyak sgt..semua jinis syaitan dah,bukan jin lagi (JIN masih lagi booleh peluk islam,Syaitan ni dah jadi wali iblis)...aku pun cari punca dia,selalunya kalau banyak mcm ni mestilah ada chief dia,kalau tak takkan la banyak sgt..
akhirnya ketua dia pun sampai,masyAllah,subhanallah..besar nak mampos,ganas pun nak mampos...'aku akan menghancurkan sapa saja yg mengganggu aku'suspen aku dgr dia warning aku,aku pun tanya la,apasal duk makan darah org tua ni,sian dia..ini upah dia buat kerja dulu jawap si puaka,oh ini mesti kes dukun buat perjanjian kat puaka ni...dukun tu janji kalau siap kerja dapat darah org ni...hantu jembalang punya tok dukun..tak pasal2 pakcik ni jadi korban..
aku malas nak lawan puaka-puaka kuat macm ni,leceh,takda kesudahan..anak buah dia ramai..aku ajak dia berbincang...mcm mana caranya supaya dia lepas kan pakcik ni.."darah dia belum habis aku makan,kalau dah habis aku pergi",gilo apo si puaka ni,kalau darah habis tandonya mati la,gumam aku dlm hati..mangkuk tingkat punya puaka..bincang punya bincang akhirnya dapat persetujuan,,dia nak ganti tubuh..puas aku duk pikir nak bagi tubuh sapa pulak ni..aku pun scan,sapa la yg dlm malaysia banyak darah n jahat..hehhheeee....si tuk dukun laknat,si puaka pun setuju,lantaklah hai,org kapir..jahat pulak tu
selepas 2 bulan pakcik yg sama dtg lagi,dia kata nak mati ubat,darah dah ok,kencing dah ok..aku kata mana ada mati ubat,takpalah layan je la,bacakan doa kat air n limau dia..dalam hati aku duk pikir..kalau pakcik ni dah elok..si kapir laknat tu,menjawabbbbbbblaaaaaa,10 thn beb pakcik tu menderita

Saturday, June 26, 2010

Bertemu Panglima Belang Berantai

1 kes saka berjumpa den...last 2 days kut diorang dtg kalu tak silap..sebenarnya ramai yg datang jumpa aku..cuma kes2 yg menarik aku catatkan kat sini.supaya dah tua sok ada la memori aku sikit

Pada mulanya dia cakap dia ada saka rimau,den ok je la,org cerita kita dgr la,tapi dlm duk dgr den pun scan la tgk apa yg ada kat dia,betulke saka or jin2 jahat..ok dah jumpa..jin sihir ada,saka pun ada..2 in 1
den buang jin sihir,lepas buang dia ok 5 minit,terus pengsan..dlm pengsan tu dia mendengus...aum aummmmmmmm
saka sudah mai...wahai saka rimau,pandai ko ye,masa jin kuat ada ko cabut,bila aku dah buang,dan dan tu ko nak tunjuk eksenn kat sini..den tarik harimau yg bau masuk tu,den pindahkan kat badan anak murid den...cehhhh..makin mendengus-dengus dia..lepas den pindaah,pesakit tadi sedar balik..sedar dlm 2minit je,pangggg,pengsan balik..await ni..sekor rimau tu ha dlm badan anak murid den..rupanya dtg sekor lagi rimau...apa pulak kes ni...berantai harimau ni...
den sonyap jap..mohon Allah bg petunjuk..ok...ada penjaga harimau rupnya yg duk hantar2 rimau2 dia kat pesakit ni..
den panggil penjaga..nampak macm hebat..den pun tanya "sapa ko Tuk", AKU PANGLIMA BELANG BERANTAI,pehhhh dashat beb,gagah perkasa tuk panglima ni,bergema umah den dgr suara dia..terbaikkkk....aku menjaga perempuan ini,aku kesiankan dia kerana asyik disihir,ini cucu aku...baik la Tok,tapi aku nak mintak tolong pada tok panglima,jgnla hantar2 rimau masuk dlm badan,dia tak tahan,pengsan dibuatnyaa...aku pun mintak cara baik,diapun bersetuju...dalam diam2 aku ajak tok panglima bantu aku dlm perubatan sekali,dan dia pun setuju..pesakit pun sedar,badan mula rasa ringan..
senangla keja aku lepas ni,makin banyak tentera Allah dtg sama2 membantu aku menghapuskan jin2 jahat ni..semuanya Allah punya aturan temukan aku dgn pelbagai hambanyaaa

Bertemu Puteri Ratu Bisa

apabila saka dan sihir datang serentak,yang menjadi masalhnya ialah tuan punya badan..
SAKA-Jin yg datang kerana niat ingin menjaga disebabkan perjanjian moyang2 dahulu
SIHIR- Biasolah,bila org tak puas hati kat sorang2 tu,dio gi jumpa tuk dukun

ni kes yg dtg smalam,bila ada org dari indonesia datang berjumpa den,apa yg den nampak pada mulanya cumalah jin-jin sihir pengasih,boleh tahan kuat pengasih ni,sampai 5ekor jin yang dia guna...den pun cabut smua jin dari dlm badan dia,pindahkan kat badan anak murid den,berdialog la kojap den ngn jin tu,lepas tu den naik atas jap,penat baru balik dari keja,nak mandi2..dlm masa den mandi2 den dengar bunyi org pompuan menjerit-jerit...rupanya jin saka pompuan tu dah maiii,dia mengamuk ngn jin pengasih tadi,mereka nak berlawan sesama jin,anak murid den menjerit-jerit panggil den sebab dah mula gelabah,sampai ada 2 jin mengamuk2 dlm umah,sekor jin sihir,sekor jin saka...den pun arahkan makhluk2 ghaib Allah tangkap jin sihir,manakal yg saka den tinggalkan sebab nak buat interview...
Mula la kisah yang pompuan ni dilahirkan bersama kembar ular,sejak sebelum lahir dia dah tunggu pompuan ni lahir..masalhnya jin saka ni tak nak pompuan ni mengandung,kawin,or bsama2 ngn laki,dia nak bdua je besama..bincang2 punya bincang,jin saka ni setuju peluk islam..ok alhamdulillah..satu lagi jin den berjaya islamkan...
lepas budak pompuan indonesia tu pulang,den rasa badan den kena belit,kaki den rasa tak selesa,den scan2 jin takda,paku ke,kayu ke,tulang babi ke takda jugak...so apa kebendanya ni,,,
den pun mulakan zikir sambil membaca ala yaklamuman kholaq wahuwalatif fur qhobir..mintak Allah tunjukkan apa masalah kat badan den ni...tiba2 den nampak melambak2 ular hitam datang menyerang den..rupanya,jin saka tadi ada terlibat ngn ular..so ni ular-ular dia dah maiii.marah kut,den islamkan geng2 dia..so den pun mula tangkap smua ular2 yg dtg,makin den tangkap,makin banyak yg datang,,agak eh dah byk sangat yg den tangkap akhirnya den nampak satu puteri datang kat den yg kepalanya ada berpaut ular..den berdialog..
den:putri mahu apa datang kemari
puteri :ko panggil aku datang sebentar tadi
den :mana ada aku panggil putri,sapa nama putri
puteri :sebentar tadi,jin yg ko islamkan itu anak buah kepada aku,nama ku puteri RATU BISA
den :owh,maaflah,aku pun takda niat jahat dgn dia,cuma ajak memeluk islam,ini semua ular puteri ke,amik la balik,aku pun bukanya ada niat jahat sampai putri nak serang aku
puteri :baiklah,aku amik semuanya ular aku..aku suka pada kau sebab itu aku datang

den pun takutlah si puteri ni suka pulak,kang dia ajak kawin mampos aku,lagi lama dia ada kat umah aku,lagi bahaya..aku pun tanya..puteri ni sudah berkahwin belum,nasib baik dia cakap sudah,suaminya raja ular,ular dia semuanya ular sakti,besar2,dia ular kecik2 tapi melambak,sesuai la tu,bagai pinang di belah 2

aku pun mintak dia balik bawak semua ular2 dia pergi..lepas dia balik,kaki aku rasa tak selesa,puas aku buang,sengal2 tetap ada,akhirnya baru aku tau,putri ratu bisa namanya tu,hadiahkan aku pedang ghaib sakti,sebagai hadiah tanda suka pada aku..power beb pedang ni,nanti aku bagi tau mcm mana powernya pedang ni..terbaikkkk siut,sekali tikam,jin umur 10ribu tahun terus mamposss

Thursday, June 24, 2010

Asma ul Husnaa

AL-ASMA’UL HUSNAA (NAMA-NAMA INDAH DAN AGUNG)
1. ALLAH – Nama Ilahi yang serba komprehensif. Nama panggilan Ketuhanan yang merupakan asal-usul segenap Nama lain-Nya.
2. AR-RAHMAN – Yang Maha Pemurah. Ia yang melimpahkan Kemurahannya kepada segenap Makhluk-Nya.
3. AR-RAHIEM – Yang Maha Penyayang. Ia melimpahkan Kemurahannya kepada semua orang yang beriman.
4. AL-MALIK – Yang Maha Kuasa dan Merajai. Ia Raja seluruh alam semesta.
5. AL-QUDDUS – Yang Maha Suci dari Sifat Kekurangan. Atau Yang Maha Kudus.
6. AS-SALAAM – Yang Maha Sejahtera (memberi keselamatan). Yang Maha Suci dari Sifat Buruk.
7. AL-MUKMIN – Yang membenarkan rasul-rasul-Nya dan menepati Janji-Nya; Yang Memberi keamanan kepada Makhluk-Nya. Atau Maha Pelindung Iman, atau Maha Pelindung Mukminin. Dia mengaktifkan Nama ini di dalam diri mukminin sehingga terpelihara imannya.
8. AL-MUHAIMIN – Yang memperhatikan, menjaga, serta menaungi Hamba-Hamba-Nya dalam segala keadaan. Atau Yang Maha Pelindung, khususnya Pelindung iman.
9. AL-AZIZ – Yang Maha Kuat dan Mengalahkan segala sesuatu dan tidak dapat dikalahkan oleh apapun. Atau Yang Maha Mulia, atau pun Yang Maha Jaya.
10. AL-JABBAR – Yang dapat Memaksakan Kehendak-Nya atas semua Makhluk-Nya; Yang Maha Perkasa. Yang Kehendak-Nya tidak terkalahkan atau diingkari.
11. AL-MUTAKABBIR – Yang patut Dipuja karena Keagungan Sifat-Sifat-Nya; Yang Memiliki Kebesaran. Atau Yang Maha Bangga, atau Yang Maha Agung. Hanya Tuhan, Yang Berkuasa atas segala Hidup, berhak berbangga.
12. AL-KHALIK – Yang Maha Pencipta. Yang Maha Kuasa Menciptakan segala sesuatu, seluruh alam semesta, dan segala Makhluk di dalamnya.
13. AL-BARI’ – Yang menjadikan segala sesuatu. Atau Yang Maha Pengembang. Tuhan merencanakan Makhluk-Nya dan menuntunnya melalui tahap-tahap dalam proses perkembangannya.
14. AL-MUSHAWWIR – Yang Memberi Rupa dan Bentuk kepada segala sesuatu. Secara aktif, Tuhan mencetak segala sesuatu dan membentuknya seraya Ciptaan-Nya menempuh segala tahap dalam proses perkembangannya.
15. AL-GHAFFAR – Yang Maha Kuasa Menutupi segala kesalahan Hamba-Hamba-Nya dengan mengampuni dosa-dosa mereka. Melalui Kuasa Nama ini, Tuhan mengampuni orang yang berdosa.
16. AL-QOHHAR – Yang dapat Menaklukkan segala sesuatu; Yang dapat Memaksakan segala yang menjadi Kehendak-Nya. Atau Yang Maha Penekan. Tuhan menaklukan dan mengakhiri segala sesuatu.
17. AL-WAHHAB – Yang Maha Kuasa Memberi segala sesuatu kepada Makhluk-Nya. Tuhan memberi Kurnia-Nya kepada sesiapa yang dikehendaki-Nya.
18. AR-ROZZAQ – Yang Memberi Rezeki. Tuhan adalah satu-satunya Pemberi Rezeki.
19. AL-FATTAH – Yang Maha Kuasa Membuka Perbendaharaan Rahmat-Nya kepada semua Makhluk. Tuhan jualah yang membuka jalan ke arah segala pengembangan.
20. AL-’ALIEM – Yang Maha Mengetahui. Atau Yang Serba Mengetahui. Tiada suatu pun yang luput dari Pengetahuan-Nya.
21. AL-QOBIDH – Yang Maha Kuasa Menyempitkan. Dia yang menyempitkan atau menyusutkan sesuatu untuk mempersulit urusan Makhluk-Nya.
22. AL-BASITH – Yang Maha Kuasa Melapangkan. Dia yang mempermudah segala urusan Makhluk-Nya atau sebaliknya membiarkan mereka berkembang.
23. AL-KHOFIDH – Yang Maha Kuasa Merendahkan Martabat sesiapa yang dikehendaki-Nya.
24. AR-ROFI’ – Yang Maha Kuasa Mengangkat Martabat sesiapa yang dikehendaki-Nya.
25. AL-MU’IZZ – Yang meninggikan derajat sesiapa yang dikehendaki-Nya.
26. AL-MUDZILL – Yang menghinakan kedudukan sesiapa yang dikehendaki-Nya. Yang mampu meninggikan martabat juga mampu menurunkannya.
27. AS-SAMIE’ – Yang Maha Mendengar. Tiada suatu pun yang luput dari Pendengaran-Nya.
28. AL-BASHIER – Yang Maha Melihat. Tiada suatu pun yang luput dari Pengamatan-Nya.
29. AL-HAKAM – Yang menetapkan Keputusan-Nya atas segala sesuatu. Tuhan adalah Hakim seluruh umat manusia, terutama pada Hari Kiamat.
30. AL-’ADLU – Yang Maha Adil. Tuhan adil dalam Keputusan-Nya dan membagikan hukuman dan pahala dengan segala cermat-Nya, sehingga di seluruh alam semesta, termasuk Keputusan-Nya, tidak terdapat ketimpangan atau deviasi yang kecil sekali pun.
31. AL-LATHIEF – Yang Maha Mengetahui segala rahasia yang samar dan pelik. Yang bersifat santun dan lembut kepada Hamba-Hamba-Nya. Ia yang Maha Pemurah, mengagumkan, dan terlalu halus untuk dilihat dengan mata kepala. (“Tuhan Allah sulit ditebak, tetapi Ia tidak jahat.” Albert Einstein.
32. AL-KHOBIER – Yang Maha Mengetahui Hakikat segala sesuatu. Karena Ia Maha Mengetahui, Maha Melihat, dan Maha Mendengar, niscaya Tuhan memantau segala kejadian.
33. AL-HALIEM – Yang tetap dapat menahan amarah. Atau Yang Maha Lemah Lembut. Atau Yang Maha Penyabar. Tuhan baru tega menghukum bila digusarkan terus-menerus.
34. AL-’ADHIEM – Yang Maha Besar; Yang Maha Luhur; Yang Maha Agung. Ia Raja alam semesta dan Maha Besar dari sudut martabat.
35. AL-GHAFUR – Yang Maha Pengampun. Dia memaafkan segala dosa yang disesali pelakunya.
36. ASY-SYAKUR – Yang Maha Mensyukuri Hamba-Hamba-Nya yang taat dengan memberikan pahala atas setiap perbuatan yang baik.. Tuhan menerima syukur mereka yang bersyukur kepada-Nya. Sampai tingkat tertentu, Ia sekali gus pengucap syukur serta perbuatan mengucapkan syukur.
37. AL-’ALIY – Yang Maha Tinggi Martabat-Nya. Ia Tuhan Yang bertakhta jauh-jauh di atas.
38. AL-KABIER – Yang Maha Besar. Ia teramat Besar dari sudut ukuran ruang dan waktu.
39. AL-HAFIEDZ – Yang Memelihara dan Menjaga semua Makhluk-Nya. Ia melindungi segala sesuatu, terutama Sabda-Nya (Alquran), sampai tiba ajalnya, dengan pengertian bahwa Alquran akan bertahan sampai akhir segala zaman.
40. AL-MUQIET – Yang Menjadikan segala apa yang dibutuhkan oleh Makhluk-Makhluk-Nya., seperti makanan, minuman dan sebagainya. Atau Yang Maha Pemelihara. Di antara ketiga fase hidup (Kreasi, Hidup, dan Pemusnahan), Nama ini bertalian dengan fase kedua.
41. AL-HASIEB – Yang memberi kecukupan dengan kadar perhitungan yang tepat. Juga berarti Juru Hitung, yang menunjukkan bahwa Tuhan mencipta berdasarkan perhitungan yang amat sangat halus (oleh Al-Muhshi).
42. AL-JALIEL – Yang memiliki segala Sifat kebenaran dan kebesaran. Juga menyangkut segi Ilahi sebagai Yang Maha Pemurka.
43. AL-KARIEM – Yang Maha Mulia, yang melimpahkan karunia kepada Makhluk-Makhluk-Nya tanpa diminta sebelumnya. Karena Ia jua yang memberikan kita segala milik yang kita punyai, maka Kemurahan-Nya tak terhingga.
44. AR-RAQIEB – Yang Selalu Mengawasi dan Memperhatikan segala sesuatu, dan tiada suatu pun yang luput dari Pegawasan-Nya. Ia memantau, menyelia, dan mengontrol. (Banyak di antara penemuan teknologi mutakhir menjelmakan Nama ini.)
45. AL-MUJIEB – Yang dapat mengabulkan doa Hamba-Hamba-Nya. Atau Yang Maha Pengabul Doa.
46. AL-WASI’ – Yang Maha Luas Kekayaan-Nya dan Pemberian-Nya kepada Hamba-Hamba-Nya. Yang Maha Besar dari sudut keluasan atau permuaian.
47. AL-HAKIEM – Yang Maha Bijaksana. Ia Asal-Usul, Pemilik, dan Pembagi segala sifat kearifan.
48. AL-WADUD – Yang Mencintai dan Mengasihi. Tuhan adalah Cinta Kasih dan Pembagi-nya—Pengasih, Kasih, dan Kekasih.
49. AL-MAJIED – Yang Maha Mulia dan Maha Besar Kemurahan-Nya kepada Hamba-Hamba-Nya. Ia teramat Ajaib dan patut dipuja, dan oleh karena itu paling patut diagungkan.
50. AL-BA’ITS – Yang Maha Kuasa Membangkitkan sesiapa yang sudah wafat. Tuhan membangkitkan ahli kubur pada Hari Kiamat. Ia juga menciptakan hidup baru dan menghidupkan kembali segala sesuatu yang hanya dikira mati.
51. ASY-SYAHIED – Yang menyaksikan segala sesuatu. Karena Ia Yang Serba Sadar dan Yang Maha Pengawas, maka Tuhan adalah Saksi akan segala kejadian sejagat raya, termasuk perbuatan kita yang kecil sekali pun.
52. AL-HAQ – Yang Haq; Yang Maha Benar; Yang Menunjukkan Kebenaran. Ia inti terdalam seluruh alam dan sama sekali luput dari segala sifat dusta dan kesilapan.
53. AL-WAKIEL – Yang dapat mengurusi dan menyelesaikan segala urusan Hamba-Hamba-Nya. Melalui Nama ini kita percaya kepada Tuhan, dan melalui Nama ini Ia memberi rezeki asalkan kita telah berusaha sendiri (memenuhi kewajiban dan mengambil tindakan pencegahan seperlunya).
54. AL-QOWIYU – Yang Maha Kuat lagi Perkasa. AtauYang Tak Terbatas.
55. AL-MATIEN – Yang Maha Kokoh dan Maha Sempurna Kekuatan-Nya. Ia Yang Bertahan, yang Maha Melawan, atau Yang Maha Pemberani. (Nama ini terwujud dalam bahan adikeras sebangsa intan.)
56. AL-WALIYU – Yang Maha Melindungi dan Menolong serta membela Hamba-Hamba-Nya. Atau Yang Maha Sahabat lagi Pelindung. Tuhan merupakan Sahabat setia terhadap segenap Sahabat-Nya
57. AL-HAMIED – Yang Patut dipuja dan dipuji. Segala puja dan puji adalah Milik-Nya jua.
58. AL-MUHSHI – Dengan Ilmu-Nya yang meliputi segala sesuatu, Dia menghitung dan memelihara segala yang ada, baik yang besar maupun yang kecil sekali pun, hingga tiada suatu pun yang luput dari Perhitungan dan Pemeliharaan-Nya. Atau Yang Maha Penghitung atau pun Yang Maha Perancang. Ia sumber ilmu matematika, dan oleh sebab itu sumber segala ilmu pengetahuan alam (lihat juga Al-Hasieb). Menurut Leopold Kronecker, seorang ahli matematika tersohor, “Tuhan hanya menciptakan nomor; selain itu, segala sesuatu adalah ciptaan manusia.” Atau, yang lebih tepat, di alam semesta ini Tuhan mewujudkan ilmu matematika-Nya yang tinggi serta Kalkulasi dan Proporsi Ilahi, sehingga tugas manusia ialah hanya menemukan dan meniru Kemuliaan-Nya.
59. AL-MUBDI’U – Yang menjadikan segala sesuatu dari tiada. Segala apa yang diambil oleh Tuhan dapat dikembalikan-Nya.
60. AL-MU’IED – Yang mengembalikan lagi segala sesuatu yang telah lenyap. Melalui Kekuatan Nama ini, semua doa kita untuk arwah tercinta yang telah tiada akan dikabulkan oleh-Nya pada Hari Kebangkitan.
61. AL-MUHYI – Yang Maha Kuasa Menghidupkan segala sesuatu yang sudah mati. Ia memberi hayat kepada segala Makhluk hidup.
62. AL-MUMIET – Yang Maha Kuasa mematikan apapun yang hidup. Atau Yang Maha Pencipta Maut, atau Yang Maha Pemusnah. Segala sesuatu yang hidup akhirnya ditakdirkan mati oleh-Nya.
63. AL-HAYYU – Yang Maha Tetap Hidup. Hanya Tuhan jualah yang mempunyai Hidup abadi, karena Ia tidak lahir dan tidak mati pula.
64. AL-QOYYUM – Yang berdiri sendiri dan tetap mengurusi Makhluk-Makhluk-Nya. Ia untuk selama-lamanya berdiri tegak, siaga, dan awas.
65. AL-WAAJID – Yang Maha Kaya dengan Penemuan dan dapat melaksanakan segala sesuatu yang dikehendaki. Ia memberi bentuk badani kepada segala sesuatu yang terdapat di dunia ini.
66. AL-MAAJID – Yang Mempunyai Kemuliaan dan Maha Tinggi dari segala Kekurangan. Satu-satunya Ada yang patut diagungkan.
67. AL-WAAHID – Yang Maha Tunggal. Atau Yang Maha Tersendiri dalam bentuk dan jenis. Atau Yang Maha Pemersatu. Segala kelipat-gandaan tersatu di dalam Diri-Nya.
68. AL-AHAD – Yang Maha Esa. Yang Maha Tunggal, tanpa salinan, (maksudnya tidak ditinjau dari sudut urutan angka matematika, tetapi sebagai “Ia Yang tidak diserupai oleh sesama satu pun.”)
69. ASH-SHOMAD – Yang menjadi tujuan segala makhluk dan tempat meminta sesuatu yang menjadi kebutuhan mereka. Atau Yang Maha Abadi. Segenap Makhluk menyeru-Nya dalam kekurangan, dan Dia, yang bebas dari segala kebutuhan, menyediakan kebutuhan mereka.
70. AL-QODIR – Yang sanggup melaksanakan semua hal yang dikehendaki. Tuhan Maha Kuasa. (Sezarah dari segala Sifat Nama ini terwujud pada laut lepas, ilmu Ilahi, dan bidang keuangan.)
71. AL-MUQTADIR – Yang sangat berkuasa. Kekuasaan-Nya menguasai segala yang kuasa.
72. AL-MUQODDIM – Yang Maha Kuasa Mendahulukan. Atau Yang Maha Pemercepat. Bila dikehendaki-Nya, Tuhan sanggup mempercepat segala urusan.
73. AL-MU’AKHKHIR – Yang Maha Kuasa Mengakhirkan. Atau Yang Maha Pemerlambat. Sebaliknya, Ia sanggup memperlambat segala urusan.
74. AL-AWWAL – Yang pertama Ada-Nya sebelum segala sesuatu ada.
75. AL-AAKHIR – Yang tetap ada setelah segala sesuatu musnah (berakhir).
76. ADH-DHAHIR – Yang Lahir – Yang dapat dilihat kekuasaan-Nya. Segala sesuatu yang ada di luar.
77. AL-BATHIN – Yang Batin – Yang tidak dapat dilihat Zat-Nya. Segala sesuatu yang ada di dalam.
78. AL-WAALI – Yang mengendalikan dan menguasai segala macam urusan Makhluk-Nya. Direktur seluruh alam.
79. AL-MUTA’AAL – Yang Pencapaian-Nya berada di puncak ketinggian yang amat tinggi dan tidak dapat diatasi atau dilampaui oleh siapa atau apa pun.
80. AL-BARRU – Yang Maha Baik dan membuat segala macam kebajikan. Sumber segala kebaikan. Segala sesuatu yang baik berasal dari-Nya.
81. AL-TAUWAAB – Yang menerima tobat dan memberi maaf kepada Makhluk yang berdosa. Setelah menerima tobatnya, Ia mengampuni mereka.
82. AL-MUNTAQIM – Yang Maha Kuasa Menindak Hamba-Nya yang bersalah dengan menyiksa. Tuhan tidak meridai perbuatan jahat, dan lambat laun mesti membalas dendam-Nya.
83. AL-AFUWWU – Yang Maha Memberi Maaf, asalkan pendosa bertobat.
84. AR-RO’UF – Yang Maha Belas Kasih dan Penyayang. Belas Kasih ialah Tanda-Nya.
85. MALIKUL-MULKI – Yang memiliki segala kekuasaan di alam ini, dan dengan Kekuasaan-Nya melaksanakan segala hal yang dikehendaki. Atau Pemilik Kerajaan. Atau Pemilik Abadi segala Kedaulatan. Atau pun Pemilik Kerajaan Allah.
86. DZUL JALAALI wal IKROM – Yang memiliki sifat Kebesaran, Keagungan, Kemuliaan, serta Kemurahan. Tuhan Segala Keagungan dan Kemurahan. Dia Lebih Besar, Penuh Rahmah, dan Maha Pemurah.
87. AL-MUQSITHU – Yang Maha Adil dalam Hukum-Nya. Ilmu ekonomi juga berasal dari Nama ini. Ekonomi Ilahi bersifat adil dan cermat.
88. AL-JAAMI’U – Yang dapat mengatur dan mengumpulkan segala sesuatu. Tuhan mempersatukan segala sesuatu (yang beraneka segi) di dalam Diri-Nya.
89. AL-GHONIYYU – Yang tidak membutuhkan sesuatu apapun. Yang Maha Mandiri. Sedemikian agung Kekayaan-Nya sehingga besarnya seluruh alam semesta ibarat kepala peniti saja.
90. AL-MUGHNI – Yang dapat memberikan segala kebutuhan Makhluk dan Maha Kuasa Memberikan Kekayaan kepada Hamba-Nya. Ia melimpahkannya kepada siapa saja menurut Kehendak-Nya.
91. AL-MAANI’U – Yang dapat mencegah dan mempertahankan sesuatu. Pada akhirnya, hanya Tuhan jualah yang mampu menahan sesuatu sehingga batal.
92. ADH-DHAARRU – Yang dapat mendatangkan bahaya dan memberikan kemelaratan. Hanya Tuhan jualah yang mampu mengganggu atau menyusahkan Makhluk-Nya.
93. ANN-NAAFI’U – Yang dapat memberikan manfaat. Atau Yang Maha Menguntungkan. Hanya Tuhan jualah yang mampu menolong atau menyembuhkan Makhluk-Nya.
94. AN-NURU – Yang memberi cahaya kepada segala sesuatu. “Allah yang menerangi langit dan bumi.” (Q24.35) Makhluk pertama ialah Nur Ruh Muhammad, yang muncul dari Nur Ilahi Yang Purba. Itu berarti bahwa Rasul adalah Makhluk yang terdekat pada Tuhan, dilihat dari sudut ontologis (hakikat hidup), dan tidak hanya dari sudut temporal (berkenaan dengan waktu).
95. AL-HAADI – Yang memberi petunjuk. Tuhan dapat menuntun kita sepanjang jalan yang lurus (atau benar).
96. AL-BADIE’U – Yang menciptakan alam semesta dalam bentuk yang indah yang belum pernah dibuat oleh siapa pun. Atau Yang Tiada Bertara. Ia yang menimbulkan segala sesuatu.
97. AL-BAQI – Yang Maha Kekal Wujud-Nya. Atau Maha Selamat. Atau Yang Maha Tetap. Meskipun segala sesuatu akan habis, tetapi Ia takkan berkesudahan.

98. AL-WARITSU – Yang tetap ada setelah segala makhluk tiada. Atau Yang Maha Waris. Pada saat segala sesuatu kembali kepada-Nya, Ia akan berada di tempat untuk menerimanya.
99. AR-ROSYIEDU – Yang Maha Pandai dan Bijaksana. Atau Yang Maha Penyuluh. Atau Yang Maha Pemandu yang merintis Jalan yang Benar. Nama ini dikaruniakan kepada segenap nabi, rasul, wali Allah, ahli hikmah, yang terpercaya
100. ASH-SHOBURU – Yang Maha Sabar. Tuhan adalah sumber segala Kesabaran. Banyak Nama-Nya, namun Dia telah ridha mengungkapkan yang di atas kepada Hamba-Hamba-Nya sebagai Nama-Nya yang paling berguna baginya

Amalan Sedekah

Dasyatnya Sedekah
Dimanakah letak kedahsyatan hamba-hamba Allah yang bersedekah? Dikisahkan dalam sebuah hadits yang diriwayatkan oleh Turmudzi dan Ahmad, sebagai berikut :
Tatkala Allah SWT menciptakan bumi, maka bumi pun bergetar. Lalu Allah pun menciptkana gunung dengan kekuatan yang telah diberikan kepadanya, ternyata bumi pun terdiam. Para malaikat terheran-heran akan penciptaan gunung tersebut. Kemudian mereka bertanya? “Ya Rabbi, adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari pada gunung?”
Allah menjawab, “Ada, yaitu besi” (Kita mafhum bahwa gunung batu pun bisa menjadi rata ketika dibor dan diluluhlantakkan oleh buldozer atau sejenisnya yang terbuat dari besi).
Para malaikat pun kembali bertanya, “Ya Rabbi adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari pada besi?” Allah yang Mahasuci menjawab, “Ada, yaitu api” (Besi, bahkan baja bisa menjadi cair, lumer, dan mendidih setelah dibakar bara api).

Bertanya kembali para malaikat, “Ya Rabbi adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari pada api?”
Allah yang Mahaagung menjawab, “Ada, yaitu air” (Api membara sedahsyat apapun, niscaya akan padam jika disiram oleh air).
“Ya Rabbi adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih kuat dari air?” Kembali bertanya para malaikta.


Allah yang Mahatinggi dan Mahasempurna menjawab, “Ada, yaitu angin” (Air di samudera luas akan serta merta terangkat, bergulung-gulung, dan menjelma menjadi gelombang raksasa yang dahsyat, tersimbah dan menghempas karang, atau mengombang-ambingkan kapal dan perahu yang tengah berlayar, tiada lain karena dahsyatnya kekuatan angin. Angin ternyata memiliki kekuatan yang teramat dahsyat). Akhirnya para malaikat pun bertanya lagi, “Ya Allah adakah sesuatu dalam penciptaan-Mu yang lebih dari semua itu?”

Allah yang Mahagagah dan Mahadahsyat kehebatan-Nya menjawab, “Ada, yaitu amal anak Adam yang mengeluarkan sedekah dengan tangan kanannya sementara tangan kirinya tidak mengetahuinya.”
Artinya, orang yang paling hebat, paling kuat, dan paling dahsyat adalah orang yang bersedekah tetapi tetap mampu menguasai dirinya, sehingga sedekah yang dilakukannya bersih, tulus, dan ikhlas tanpa ada unsur pamer ataupun keinginan untuk diketahui orang lain.

Inilah gambaran yang Allah berikan kepada kita bagaimana seorang hamba yang ternyata mempunyai kekuatan dahsyat adalah hamba yang bersedekah, tetapi tetap dalam kondisi ikhlas. Karena naluri dasar kita sebenarnya selalu rindu akan pujian, penghormatan, penghargaan, ucapan terima kasih, dan sebagainya. Kita pun selalu tergelitik untuk memamerkan segala apa yang ada pada diri kita ataupun segala apa yang bisa kita lakukan. Apalagi kalau yang ada pada diri kita atau yang tengah kita lakukan itu berupa kebaikan.

Karenanya, tidak usah heran, seorang hamba yang bersedekah dengan ikhlas adalah orang-orang yang mempunyai kekuatan dahsyat. Sungguh ia tidak akan kalah oleh aneka macam selera rendah, yaitu rindu pujian dan penghargaan.

Apalagi kedahsyatan seorang hamba yang bersedekah dengan ikhlas? Pada suatu hari datang kepada seorang ulama dua orang akhwat yang mengaku baru kembali dari kampung halamannya di kawasan Jawa Tengah. Keduanya kemudian bercerita mengenai sebuah kejadian luar biasa yang dialaminya ketika pulang kampung dengan naik bis antar kota beberapa hari sebelumnya. Di tengah perjalanan bis yang ditumpanginya terkena musibah, bertabrakan dengan dahsyatnya. Seluruh penumpang mengalami luka berat. Bahkan para penumpang yang duduk di kurs-kursi di dekatnya meninggal seketika dengan bersimbah darah. Dari seluruh penumpang tersebut hanya dua orang yang selamat, bahkan tidak terluka sedikit pun. Mereka itu, ya kedua akhwat itulah. Keduanya mengisahkan kejadian tersebut dengan menangis tersedu-sedu penuh syukur.

Mengapa mereka ditakdirkan Allah selamat tidak kurang suatu apa? Menurut pengakuan keduanya, ada dua amalan yang dikerjakan keduanya ketika itu, yakni ketika hendak berangkat mereka sempat bersedekah terlebih dahulu dan selama dalam perjalanan selalu melafazkan zikir. Sahabat, tidaklah kita ragukan lagi, bahwa inilah sebagian dari fadhilah (keutamaan) bersedekah. Allah pasti menurunkan balasannya disaat-saat sangat dibutuhkan dengan jalan yang tidak pernah disangka-sangka.

Allah Azza wa Jalla adalah Zat yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang kepada semua hamba-Nya. Bahkan kepada kita yang pada hampir setiap desah nafas selalu membangkang terhadap perintah-Nya pada hampir setiap gerak-gerik kita tercermin amalan yang dilarang-Nya, toh Dia tetap saja mengucurkan rahmat-Nya yang tiada terkira.

Segala amalan yang kita perbuat, amal baik ataupun amal buruk, semuanya akan terpulang kepada kita. Demikian juga jika kita berbicara soal harta yang kini ada dalam genggaman kita dan kerapkali membuat kita lalai dan alpa. Demi Allah, semua ini datangnya dari Allah yang Maha Pemberi Rizki dan Mahakaya. Dititipkan-Nya kepada kita tiada lain supaya kita bisa beramal dan bersedekah dengan sepenuh ke-ikhlas-an semata-mata karena Allah. Kemudian pastilah kita akan mendapatkan balasan pahala dari pada-Nya, baik ketika di dunia ini maupun saat menghadap-Nya kelak.

Dari pengalaman kongkrit kedua akhwat ataupun kutipan hadits seperti diuraikan di atas, dengan penuh kayakinan kita dapat menangkap bukti yang dijanjikan Allah SWT dan Rasul-Nya, bahwa sekecil apapun harta yang disedekahkan dengan ikhlas, niscaya akan tampak betapa dahsyat balasan dari-Nya.

Inilah barangkali kenapa Rasulullah menyerukan kepada para sahabatnya yang tengah bersiap pergi menuju medan perang Tabuk, agar mengeluarkan infaq dan sedekah. Apalagi pada saat itu Allah menurunkan ayat tentang sedekah kepada Rasulullah SAW, “Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah seupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh bulir, pada tiap-tiap bulir; seratus biji Allah melipatgandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Mahaluas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui,” demikian firman-Nya (QS. Al-Baqarah [2] : 261).

Seruan Rasulullah itu disambut seketika oleh Abdurrahman bin Auf dengan menyerahkan empat ribu dirham seraya berkata, “Ya, Rasulullah. Harta milikku hanya delapan ribu dirham. Empat ribu dirham aku tahan untuk diri dan keluargaku, sedangkan empat ribu dirham lagi aku serahkan di jalan Allah.”

“Allah memberkahi apa yang engkau tahan dan apa yang engkau berikan,” jawab Rasulullah.
Kemudian datang sahabat lainnya, Usman bin Affan. “Ya, Rasulullah. Saya akan melengkapi peralatan dan pakaian bagi mereka yang belum mempunyainya,” ujarnya.
Adapun Ali bin Abi Thalib ketika itu hanya memiliki empat dirham. Ia pun segera menyedekahkan satu dirham waktu malam, satu dirham saat siang hari, satu dirham secara terang-terangan, dan satu dirham lagi secara diam-diam.

Mengapa para sahabat begitu antusias dan spontan menyambut seruan Rasulullah tersebut? Ini tiada lain karena yakin akan balasan yang berlipat ganda sebagaimana telah dijanjikan Allah dan Rasul-Nya. Medan perang adalah medan pertaruhan antara hidup dan mati. Kendati begitu para sahabat tidak ada yang mendambakan mati syahid di medan perang, karena mereka yakin apapun yang terjadi pasti akan sangat menguntungkan mereka. Sekiranya gugur di tangan musuh, surga Jannatu na’im telah siap menanti para hamba Allah yang selalu siap berjihad fii sabilillaah. Sedangkan andaikata selamat dapat kembali kepada keluarga pun, pastilah dengan membawa kemenangan bagi Islam, agama yang haq!

Lalu, apa kaitannya dengan memenuhi seruan untuk bersedekah? Sedekah adalah penolak bala, penyubur pahala dan pelipat ganda rizki; sebutir benih menumbuhkan tujuh bulir, yang pada tiap-tiap bulir itu terjurai seratus biji. Artinya, Allah yang Mahakaya akan membalasnya hingga tujuh ratus kali lipat. Masya Allah!

Sahabat, betapa dahsyatnya sedekah yang dikeluarkan di jalan Allah yang disertai dengan hati ikhlas, sampai-sampai Allah sendiri membuat perbandingan, sebagaimana tersurat dalam sebuah hadits yang diriwayatkan oleh Anas bin Malik, seperti yang dikemukakan di awal tulisan ini.

kunci rahsia

AMALAN KUNCI RAHSIA

Asskm. Wr. Wb.
Saya ingin mengutarakan satu perkara berkaitan ilmu hikmat, tentang amalan kunci rahsia, apakah kepentingannya dan kedudukanya dalam pengamalan sesuatu ilmu2 hikmat, mohon kita sama2 membahaskan tentang amalan ini, apakah kekurangan dan kelebihan, maklumnya saya amat mentah dalam hal2 sebegini, moga2 pengalaman semua ki2 dan sesepuh dapat menghuraikan permasalahan ini dan moga ada manafaatnya untuk kita semua, sekian wassalam

Setiap orang yang mahu beramal dengan satu2 amalan hikmat mestilah pertama kali ia mendahului dengan amalan anak “kunci rahsia” dan bermohon kepada allah beberapa hajat:

1) Minta dengan allah perlindungan dan suci hati bagi menerima ilmu rohani dan rahsia.
2) Memohon kepada allah, keizinan allah beramal dan dan mengguna ilmu2 rahsia.
3) Mohon kepada allah supaya dapat menguasai segala rahsia dan ruhani.
4) Memohon kepada allah supaya kekalkan segala amalan dan penggunaanya sehingga akhir hayat.
Amalan ini hendaklah diamal selama 40 hari, tiap2 hari satu kali amalan, 10 hari pertama hendaklah memohon
Permintaan pertama seperti diatas sehingga genap 40 hari

Apabila selesai amalan ini, beramallah dengan apa2 amalan ilmu hikmat, insya allah Berjaya

1. Anak kunci, bacaannya:

AHAMUN, SAQAKUN, HALA’UN, YASHON

Diulangkan perkataan ini 11X atau 111X atau 1111X

2. ”Isim Shariff” dibaca mengikut bagaimana keterangan ini.
Kalau anak kunci dibaca 11X, Isim Shariff hendaklah diulang sebanyak 75X,
kalau 111X, diulang 100X,
kalau 1111X isim mulia, anak kunci 1000X,
inilah doanya:

ALLHUMMA INNI AS ALUKA BIHURMATI DZATIKA WASANA-II SHIFATIKA WAJALALIS MIKA WA NUURI
WAJHIKA WAWASI’A KARAMIKA WANAFADZI HUKMIKA WAWAFA-II ‘AHDIKA AN TUSHOKHKHIRALI
RUHANIYATA HADZAL ISMISYH SYARIFFI YAKUNU LI ‘AUNAN ‘ALA QADHO-II HAJATI WAIJABATI DA’WATI
ALLAHUMMA LA TAKUNU LI HAJATUN WALAKA FIIHA RIDHO WALANA FIIHA SHILAHUN ILLA WAQHODHOI
TAHA YA RABBAL ‘ALAMIN WA SHOLLALAHU ‘ALA SYAIDINA MUHAMMADIN WA ‘ALA AALIHI WASHOBIHI
WASALLAM 3X

BISMILLAH IRRAHMAN NIRRAHIM
ALLHUMMA INNI AS ALUKA YA KAHAHIN KAHKAHAHIN KALHIHIN MAKHAIIHIN YAS’ATHOTHIN QALBAHADIN MAHLAHA-IN SAHLAMIIYA WARURATIN YAHUWA HUWA KABBA SA’IIDIN SIRRA THO’UH THOH-THOYAALIN MAHTHOYUULAHIN WAHUWA ISMIKAL ‘ADZHIMIL A’ADZHOMIL LADZI IZA DU’ITA BIHI UJIBTA WA IDZA SU-ILTA BIHI A’THOITA AS ALUKA AN TUSHOLLIYA ‘ALA SYAIDINA MUHAMMADIN WA’ALA AALIHI WASHOBIHI WATUSALLIMA WA AN TAQDHIYA LII HAJATI WA HIYA………………….(sebagaimana hajat diatas)………………..
75X, 100X,1000X

Kemudian daripada isim syariff dibaca bilangan tertentu itu, bacalah akan pembuka hijabnya ini 3X, inilah
Doanya:

BISMILLAH IRRAHMAN NIRRAHIM
RABBI AS ALUKA MADADAN RUHANIYAN TAQWA BIHI QUWWATUH QUWAYA KULLIYATI WALJUZ-IYATI
HATTA AQHARA BIQUWWATI ISYARATI NAFSI KULLA NAFSIN QAHIRATAN FATANQABIDHO RAQA-IQUHA
INQIBADAN YASQUTHO BIHI QUWAHA FALA YABQA FIL KAUNI DZU RUUHIN ILLA WA NAARUL QAHRI
AKHMADAT DHUHURAHU YA SYADIDAL BATHSYI YA QAHAARU AS-ALUKA BIMA AU DA’TAHU IZRAIILA
MIN QUWATI ASMA-UKAL QAHRIYATI FANFA ’ALAT LAHUN NUFUUSU BILQAHRI AN TAKSUWANII DZALIKAL
SIRRA FI HAADZIHIS SA’ATI HATTA ULAYYINA BIHI KULLA SHO’ BIN WA UDZILLA BIHI KULLA JABBARIN ‘ANIIDIN
BIHAQQIS MIKAL ADZHIMIL A’DZHOMIL LADZI IZA DU ‘ITA BIHI AJIBTA WA IDZA SU-ILTA BIHI A’THOITA
INNAKA ‘ALA KULLI SYAIIN QADIIR. @@@

Wednesday, June 23, 2010

Amalan Kaf 40

Sebelum membaca kaf 40
Bacakan bismillahirahmanirahim 1x
Kalimat Syahdat 1x, Al fatehah 1x, Selawat 1x,

setelah itu bacakan ayat kaf 40

KAFA KA RABBUKA KAM YAKFIKA WAKIFATAN
KIFKA FUHA KAKAMININ KANA MIN KALAKIN
TAKIRRU KARRAN KAKARRIL KARRI FI KIBIDIN
TAHKI MUSYAKSYAKATAN KALLAK LAKIL KALAK
KAFA KA MABI KAFAL KAFA KURBATUHUM
YA KAUKABAN KANA YAHKI KAUKABALFALAK

Tuesday, June 22, 2010

Panca Indera ke 6

*KUNCI INDRA KE-6*

ASTAGFIRULLAH………1000X
ALLAHUMA SHOLLI ALA MUHAMMAD………1000X
LA HAWLA WALA QUWWATA ILLA BILLAHIL ALIYYIL AZZHIM…….1000X
YA ALLAH YA KHODIM…….1000X
YA LATIF YA KHOBIR…….1000X
YA BATIN…….1000X
DIBACA MENGHADAP KIBLAT DENGAN DUDUK BERSILA. POSISI BADAN TEGAK LURUS. DIBACA DENGAN KHUSYU. JIKA ADA GETARAN PADA TUBUH BIARKAN SAJA DAN IKUTI AJA. ITU TANDA ANDA SEDANG MENEMBUS DIMENSI ALAM GAIB.
USAHAKAN KUATKAN MENTAL JIKA BERTEMU MAKHLUK GAIB, JIKA TAKUT BANYAK2 BACA SHOLAWAT DAN MEMOHON KPD ALLAH. SEBELUM MELAKUKAN BACA DOA PERLINDUNGAN SEMACAM AYAT KURSI,DOA SULAIMAN,DOA BENTENG GAIB,DLL.
*KUNCI ZIKIR HATI*

BACA ASMA ALLAH SEBANYAK2NYA SEMAMPU2NYA DIMANAPUN ANDA BERADA KECUALI TEMPAT2 YG TIDAK WAJAR KYK WC, DENGAN MEMASUKAN/MERESAPI BACAAN KEDALAM SALAH SATU TITIK LATHIFAH YG TERLETAK DIBAWAH 2 JARI SUSU BAGIAN KIRI. IKUTI DETAK ITU DAN BUATLAH SEIRAMA.
*KUNCI ILMU BATHIN*

YA ALLAH YA HAYYU YA QAYYUUM LAILAAHA ILLAANTA…….12.000X ATAU SEMAMPU DAN SEBANYAK2NYA

*KUNCI ILMU ALHIKMAH*
YA ALLAH YA HAYYU YA QAYYUUM YA AZZHIM YA ROBBAL ALAMIIN.
DIBACA DENGAN MENAHAN NAFAS DI PUSAT DAN DIBACA SEBANYAK2NYA.

*PAGAR 1*
DINDING ALAM DINDING MUHAMMAD KUNCI ALAM PAKU ALLAH.
DIBACA SM SEPERTI DIATAS

Friday, June 18, 2010

Bayi Gugur,Janin Hilang

Banyak yg aku dgr kes janin hilang,bayi hlang dlm kandungan,keguguran bagi ibu2 mengandung..tapi kat post ni aku nak sentuh bab janin hilang or selalu keguguran
1-sekiranya keguguran berunsur misteri,gugur tiba2,takda jatuh or angkat apa2 yg berat,
2-anak dlm kandungan nafas lemah
3-susah mengandung sedangkan semuanya normal
ada beberapa jenis bangsa JIN yg suka makan janin bayi,yg paling kerap adalah bangsa JIN jembalang...jembalang tanah,hutan,paya atau yg sewaktu dgn nya..keje diorang duk dlm badan n maka......
ada banyak kes yg aku jumpa,masalah takdapat anak lepas 2thn kawin,5thn dan tahun-tahun lagila..so ada 1 kes,dimana 1family anak akan gugur masuk 2 bulan,3bulan,4bulan or sbagainya..kesian aku..jadi kali ni isteri dia mengandung lagi..dia takut terjadi perkara yg lepas dimana anak dia mati masa umur 6bulan dlm perut..
aku pun scan..rupanya aada jembalang paya yg duk hisap darah anak dia..bedebah punya jembalang..alhamdulillah,seleps wife dia pulih,dia bwk smua ahli keluarga datg jumpa aku yg mempunyai masalah ygsama,aku pun hairan kenapa..kenapa semua dpt jembalang yg sama..la rupa2nya umah dia tinggal memang kawasan si jembalang ni..bangsa jembalang ni mmg degil,payah nak buang,terlalu banayk,kena musnahkan 1kampung dia or pindahkan,kadang2 diorng bukan pedulikpun anakcucu dia aku tangkap,mmg bangsa takda perasaan la dikatakan..
baru ni berita dia ckp ngn aku kakak dia dah mengandung balik,last mengandung 2thn lepas,lepas tu dah tak lekat..
aku nak pesan pada semua saudara aku sesama agama..jgn butakan hati,tutupkan minda berkenaan masalah-masalah mistik ni..aku benci bila dgr org ckp tak pcaya benda2 ni semua..semua nak kena beri jawapan saintifik,selalunya org yg takk percaya mistik ni la akan kena teruk..belanja bepuluh2 ribu,masalah tak penah selesai..ikhtiarla cara lain..aku kesian jenis2 org macm ni..buat operationla,itu la,inila,padahal masalah dtg pasal sekor jin je,bukan susah sgt pun,cuma perlu jumpa org yg AHLI la...

Tuesday, June 15, 2010

Sakit misteri

andai kata kita tiba2 dirundung penyakit yg tidak dapat diubati or trace oleh doktor,itu confirm takda lain,jin punya kojeee,depa jin ni mmg suka kasi org sakit..
ada kes,1 pesakit dtg jumpa aku,hospital trace kata jantung belubang,asalnya dia pergi ke hospital sbb sesak nafas,so hospital ckp jntung belubang,n diarahkan pergi ke IJN
Nak dijadikan cerita,diapun dtg jumpa ngn aku,ngn seluruh family sekali,aku rawat sorang2 n tiba giliran dia..lepas aku renung dalam2,aku ckp dia takda penyakit jantung belubang,tapi JIN la punya koje..
aku buang jin dia,1 pegi..1 masuk baru..10buang..10 masuk baru..jam dah menunjuk 3 pagi,pesakit makin semput mcm nak putus nafas..aku menung jauhhhh...ni kali pertama aku jumpa kes mcm ni pada pompuan yg tak keja..selalunya bisnes man je kena mcm ni...
aku zikir dlm hati,mohon Allah beri petunjuk..lamaaaaa...pammm..aku dapat jawapan..cilaka,ini ada dukun duk tgk apa aku buat,dia duk top up jin dia bila aku buang jin dlm badan pesakit ni...
aku tanya pesakit ni..ada penah pg berubat mana2 tak?dia jawab takda,cuma pergi urut badan je..aku pun diam,dlm hati mestila dia jumpa tukang urut perempuan...
akupun pun buat "pemohonan",terus berkomunikasi ngn tok dukun,selidik punya selidik rupanya dia mengaku dia ubatkan pesakit aku tu,tapi dukun ni jantan,aku tanya balik pesakit aku berurut ngn sapa,ngn ustaz dia,aiyoo,await pg urut ngn jantan (cilako punya dukun)untung la badan,aku tanya lagi,urut kat mana?dia pun cakap urut seluruh badan...pehhh..ada manyak jahat la ini dukun..
aku tanya dukun balik,napa ko hantar jin2 baru ni kat pompuan ni,dio jawab pompuan ni lama dah tak dtg berurut dgn dia,so poket kosong la,passion tak datg2...cilako punya tok dukun..hang jaga..
bila dah tahu punca,selesaila semuanya..aku dgr lepas semingu tu pesakit bagi tau,dia pergi IJN,doktor ckp jantung dia dah ok...

Saturday, June 12, 2010

Bertemu Wali

BERTEMU WALI YANG TELAH WAFAT
Caranya:
• Bacalah Al Fatihah 41 kali selelah shalat hajat khusus, untuk dihadiahkan kepada wali yang hendak ditemui (waktunya tengah malam). Lalu wiridkan ayat ini 1000 kali
Alaaya’lamu mankhlalaq wahuwal lathiiful khlabir
• Kemudian tutuplah dengan permohonan :
Ya Allah, aku mohon karomah dari ……………(Isi nama walinya).

BERKOMUNIKASI LANGSUNG DENGAN AHLI KUBUR
Fungsi : Dapat bercakap-cakap dengan siapa saja yang telah wafat secara langsung
Caranya :
• Duduklah di dekat makam orang tersebut. Lalu ucapkan salam:
Assalaamualaikum warahmatullaahi wabarakatuh. Antum lana salafun wa inna
Insyaa Allaahu bikum laahiquun
• Setelah itu bacalah :
1. Yasin 1 kali
2. Al Ikhlas 10 kali
3. Al Falaq 3 kali
4. An Naas 3 kali
5. Al Fatehah 1 kali
6. Al Baqarah 1 kali
• Kemudian pejamkan mala, ucapkanlah “Laa ilaaha illallaah” 3 kali dengan
kusyu’ disambung salam:
(sebutkan namanya)
• Insya Allah, ahli kubur tersebut akan menjawab dan mau berkomunikasi langsung dengan anda

Thursday, June 10, 2010

Sihir berulang

Ramai yang datang berjumpa aku mempunyai kes yang berulang-ulang.pergi berubat berkali-kali,sembuh 2-3 hari kemudian penyakit yang sama datang kembali,malah ada yg kena selepas 2-3 hari dapat double kekuatan sihirnya.
Ini bukanlah salah perawat yang kita jumpa(kalu perawat xpakai jin la),sebenarnya perawat yg sebenar-benar perawat memang dah buang semua sihir yang ada....ini sebenarnya datang dari beberapa sebab..

1.Perawat yg kita jumpa merawat menggunakan kaedah pendamping atau jin..selalunya kaedah ini mempunyai pantang seperti tak boleh melawat org mati,tak boleh keluar rumah 2-3 hari ..dan mcm2 pantang lagi..jadi badan pesakit yang dah dibuang jin,akan dimasukan dgn jin baru dari dukun tadi..bezanya cuma,jin sihir kasi sakit badan,jin dukun duduk kasi baik badan,namun kaedah ini mempunyai kesan sampingan dan tidak elok untuk tubuh kita
2.Melanggar pantang yang diberi oleh perawat..kaedah santau banyak yg ada pantang selepas rawatan
3.Tok bomoh yang menyihir mempunyai ilmu sihir yang tinggi dimana tok moh tahu yang pesakit dah pergi berubat,makanya dia dengan egonya menghantar lagi jin2nya untuk top-up pesakit tersebut..malang bagi pesakit kalu terkena sihir dari bomoh-bomoh terel mcm ni...ini kerana pesakit mula tidak yakin dgn perawat yg dia jumpa
4.Pesakit disihir oleh beberapa bomoh..maknanya semua jin2 berbaris untuk tunggu masa ambil alih tugasan..satu pergi satu mari,ada yg 10 pergi 100 mari..
5.Badan pesakit ditumpang oleh jin-jin liar,dan selalunya jin-jin liar yang suka masuk badan pesakit yang telah pulih adalah dari bangsa jin tanah(jembalang),pesakit mesti tau,bahawa setelah pulih dari sihir,badan kita telah kosong,umpama rumah kosong dah tiada penghuni,makanya dtgla tetamu2 yang tak diundang
6.Saka yg lemah mula dtg menjalankan tugas..saka bertujuan jaga anak cucu,tapi kalu sihir yang pakai jin tahap tinggi saka akan berundur sementara,n bila sihir dah habis dia akan datang menghuni tubuh anak cucu eh..

Sebab no 3 yg paling kerap aku jumpa,bomoh akan topup balik,andaikata 10kali pergi berubat,maka 10kali la bomoh akan hantar yang baru..selalunya bomoh yang mampu topup ni yg kerap aku jumpa adalah bangsa org asli,dan bomoh asli sangat ego,merasakn dia sahaja yang terhebat..silap2 perawat yang merawat mangsanya pun dia akan hantam sekali.Banyak kes yg terjadi begini melibatkan org2 besar,kerana bila kita besar ramai yg dengki khianat..ramainya yang aku jumpa kes begini akan mengadu dah merana 3thn,5thn,dan yang paling kesian 20thn smpai nyawanya pun dah dihujung tanduk.

Untuk kes2 begini,kita jgnla risau atau give up,Allah tetap ada ,membantu kita,mungkin allah ingin menguji kita..kita mesti ingat,tidak ada satu pun yang terjadi dilangit dan dibumi akan berlaku kecuali atas iziNya..kita kembali kepada Allah,mohon pd Allah..ya Allah,ya Rahman,Ya Rahim,Ya karim..tunjukanlah aku jalanya unutk mengubat penderitaan yang aku lalui...insyallah Allah akan tunjukkan jalanya

Bagi kes yg terlalu berat,yg telah menderita bertahun2 lamanya,aku takda pilihan lain kecuali berdepan dgn bomohnya terus..sama ada dia mati,atau aku mati..selagi kita menggunakan ilmu yg sebenar,insyallah kita di menangkan Allah...
selalunya perawat tidak akan menyerang bomoh,malah terus mengatakan pada pesakit bahawa dia tidak mampu,ini kerana berlawan dgn bomoh amatlah menyusahkan kerana terpaksa menahan serangan-serangan jin2 dan kaedah memuja mereka..yg paling malas bila serangan ditujukan pada isteri dan anak..sangat lecehhhhhh..insyaAllah,kalu keadaan mengizinkan aku ceritakn bagaimana kaedah Menyembelih Bomoh-bomoh santet

Wednesday, June 9, 2010

Malaikat 4

EMPAT PENDEKAR GAIB SUNAN KALIJAGA

Siang dan malam keempat pendekar gaib ini setia menunggu kita. Saat genting dan bahaya, dia menyeret kita ke tempat yang aman. Saudara penjaga gaib ini bukan jin bukan pula gendruwo.

Semakin lama belajar ajaran-ajaran leluhur Jawa, kita akan semakin terkagum-kagum pada para nenek moyang. Ilmu yang mereka ajarkan tidak bertentangan dengan agama, bahkan sesuai dan memperkaya pemahaman agama yang kita anut.

Sayangnya banyak yang masih memandang sebelah mata ajaran para leluhur Jawa ini. Bahkan ada yang menuduhnya sebagai syirik, khurofat dan takhayul. Para penuduh ini mungkin lupa, bahwa ajaran Jawa disampaikan secara sederhana agar mudah dipahami orang Jawa. Memang, para leluhur kita kadang tidak fasih melafalkan kata-kata Arab. Para leluhur ini juga orang yang masih gagap iptek. Namun, jangan salah sangka dulu.

Dari segi kebijaksanaan, ngelmu batin dan olah rasa para nenek moyang kita dulu bisa diandalkan. Mereka adalah para waskita yang mampu membangun candi Borobudur, Prambanan dan mampu membuat sebuah bangunan dengan ketepatan geometris dan geologis. Tidak kalah oleh nenek moyang bangsa Mesir yang mampu membangun piramida, atau nenek moyang suku Inca, bangsa Peru yang bisa membangun Manchu Picchu.

Saat agama Islam masuk ke nusantara, sementara di Jawa saat itu sudah berkembang agama Hindu, Budha dan berbagai kepercayaan animisme, dinamisme, politeisme. Islam melebur secara pelan dan damai, berasimilasi serta berosmosis tanpa pertumpahan darah. Islam agama damai dan tidak memaksa. Orang Jawa bersifat pasrah, sumeleh, sumarah, ikhlas dan mengandalkan rasa pangrasa. Jadi? Klop sudah!

Bagi orang Jawa, masuknya Agama Islam yang kaya dengan aspek kebatinan (tasawuf) sangatlah tepat. Orang Jawa pun tidak kebingungan dengan ajaran-ajaran mistik yang ada di dalamnya. Namun orang Jawa berhasil menyederhanakan ajaran-ajaran mistik ini dengan terminologi dan kalimat-kalimat sederhana dan mudah dimengerti. Harap maklum saja, orang Jawa dulu mayoritas hidup di pedesaan yang sederhana dan tidak banyak berwacana ilmiah.

Salah satu ajaran Kejawen yang membahas tentang adanya malaikat pendamping hidup manusia adalah SEDULUR PAPAT LIMO PANCER. Pancer adalah tonggak hidup manusia yaitu dirinya sendiri. Diri kita dikelilingi oleh empat makhluk gaib yang tidak kasat mata (metafisik). Mereka adalah saudara yang setia menemani hidup kita. Mulai dilahirkan di dunia hingga kita nanti meninggal dunia menuju alam barzakh (alam kelanggengan).

Sebelum hadirnya agama Islam, orang Jawa tidak memahami konsep malaikat. Maka mereka menyebut malaikat penjaga manusia dengan sedulur papat. Konsep “sedulur papat” ini oleh orang Jawa ditamsilkan melalui sebuah pengamatan/niteni.

Mulai saat janin tumbuh di perut ibu, janin dilindungi di dalam rahim oleh ketuban. Selanjutnya adalah ari-ari, darah dan pusar. Itulah saudara manusia sejak awal dia hidup dan selanjutnya “empat saudara” ini kemudian dikubur. Namun orang Jawa Percaya bahwa “empat saudara” ini tetap menemani diri manusia hingga ke liang lahat.

Karena Air Ketuban adalah yang pertama kali keluar saat ibu melahirkan, orang Jawa menyebutnya SAUDARA TUA. Saudara ini melindungi jasad fisik dari bahaya. Maka ia adalah SANG PELINDUNG FISIK.

Selanjutnya yang lebih MUDA adalah ari-ari, tembuni atau plasenta. Pembungkus janin dalam rahim. Ia melingkupi tindakan janin dalam rahim yang kemudian mengantarkan kita ke tujuan. Maka ia adalah SANG PENGANTAR.

Saudara kita selanjutnya adalah DARAH. Darah ini membantu janin kecil untuk tumbuh berkembang menjadi bayi lengkap. Darah adalah SARANA DAN WAHANA IRADAT-NYA pada manusia. Darah bisa disebut nyawa bagi janin. Maka, darah disebut dengan PEMBANTU SETIA MANUSIA MENEMUKAN JATI DIRINYA SEBAGAI HAMBA TUHAN, CERMIN TUHAN (Imago Dei).

Saudara gaib kita terakhir adalah pusar. Menurut pemahaman Kejawen, pusar adalah NABI. Pusar secara biologis adalah tali yang menghubungkan perut bayi dalam rahim dan ari-ari. Pusar mendistribusikan makanan yang dikonsumsi ibu ke bayi. Pusar dengan demikian MENDISTRIBUSIKAN WAHYU “IBU” MANUSIA yaitu Gusti Allah SWT kepada diri kita.

Keempat saudara gaib ini sesungguhnya adalah EMPAT MALAIKAT PENJAGA manusia. Yang berada di kanan-kiri, depan-belakang kita. Maka, tidak salah bila Anda menyapa dan bersahabat akrab dengan mereka. Secara gaib, Tuhan mmeberikan pengajaran tidak langsung kepada hati kita. Namun melalui mereka pengajaran itu disampaikan.

Keempat penjaga (malaikat) itu adalah:

JIBRIL (Penerus informasi Tuhan untuk kita),
IZRAFIL (Pembaca Buku Rencana Tuhan untuk kita),
MIKAIL (Pembagi Rezeki untuk kita) dan
IZRAIL (Penunggu berakhirnya nyawa untuk kita).

Keempat malaikat itu oleh orang Jawa dianggap sebagai SEDULUR karib hidup manusia. Bila kita paham bahwa perjalanan hidup untuk bertemu dengan Tuhan hakikatnya adalah perjalanan menuju “ke dalam” bukan “ke luar”. Perjalanan menembus langit ketujuh hakikatnya adalah perjalanan “diri palsu” menuju “diri sejati” dan menemukan SANG AKU SEJATI, YAITU DIRI PRIBADI/ TUHAN.

Untuk menemukan SANG AKU SEJATI (limo pancer) itulah kita ditemani oleh EMPAT SAUDARA GAIB/MALAIKAT PENUNGGU (sedulur papat). Lantas dimana mereka sekarang? Mereka sekarang sedang mengawasi Anda. Berdzikir mengagungkan asma-Nya. Kita bisa menjadikan mereka sedulur paling akrab bila paham bagaimana cara berkomunikasi dengan mereka. Caranya? Pejamkan mata, matikan seluruh aktivitas listrik di otak kiri dan kanan dan hidupkan sang AKU SEJATI yang ada di dalam diri Anda. Ya, hanya diri sendirilah yang mampu untuk berkomunikasi dengan para sedulur gaib nan setia ini.

Bagaimana tidak setia, bila kemanapun kita berada disitu keempatnya berada. Bila kita berjalan, mereka terbang. Bila jasad kita tidur, mereka akan tetap melek ngobrol dengan ruh kita. Maka, saat bangun tidur di siang hari pikiran kita akan merasa fresh sebab ruh kita akan kembali menjejerkan diri kita dengan iradat-Nya. Sayang, saat waktu beranjak siang polusi nafsu/ego lebih dominan sehingga kebeningan akal pikiran semakin tenggelam.

Bagaimana agar hidup kita selalu ingat oleh kehadiran sedulur papat ini yang setia menjaga kita? Sunan Kalijaga memiliki kidung bagus:

Ana kidung akadang premati
Among tuwuh ing kuwasanira
Nganakaken saciptane
Kakang kawah puniku
Kang rumeksa ing awak mami
Anekakaken sedya
Pan kuwasanipun adhi ari-ari ika
Kang mayungi ing laku kuwasaneki
Anekaken pangarah

Ponang getih ing rahina wengi
Angrowangi Allah kang kuwasa
Andadekaken karsane
Puser kuwasanipun
Nguyu uyu sambawa mami
Nuruti ing panedha
Kuwasanireku
Jangkep kadang ingsun papat
Kalimane pancer wus dadi sawiji
Nunggal sawujudingwang

(Ada nyanyian tentang saudara kita yang merawat dengan hati-hati. Memelihara berdasarkan kekuasaannya. Apa yang dicipta terwujud. Ketuban itu menjaga badan saya. Menyampaikan kehendak dengan kuasanya. Adik ari-ari tersebut memayungi perilaku berdasar arahannya.

Darah siang malam membantu Allah Yang Kuasa. Mewujudkan kehendak-Nya. Pusar kekuasaannya memberi perhatian dengan kesungguhan untuk saya. Memenuhi permintaan saya. Maka, lengkaplah empat saudara itu. Kelimanya seagai pusat sudah jadi satu. Manunggal dalam perwujudan saya saat ini)

Tuesday, June 1, 2010

santau

ramai yang dakwa mampu merawat santau,org apabila dengar santau mula kecut perkut.
tak dinafikan ada santau yang power smpai 1hari je kena boleh kiuk,tapi ada jugak santau yang makan dalam...amik masa yg lama sengaja utk siksa pesakit.
santau dihantar dgn jin beracun..jin tu mmg sifat dia beracun,tapi ada jugak santau hadir tanpa jin..
kadang kita buang racun santau tu,tapi jin santau dah terlepas lari,dapatla org yg kena santau sihat sehari 2,lepas je jin santau dtg balik,org tu akan kena balik,perawat mungkin tak mampu or terlupa pg tangkap jin santau tu...kaedah mudah ...tangkap je jin santau tu tak kira dia lari dlm tanah pun...kemudian cuci tubuh pesakit dgn kaedah masing2..insyallah selesai

sihir tertinggi

ini adalah kes terbesar yang pernah aku hadapi..gila betul punya ngeri kes makcik yang datang jumpa aku mlm 28 may 2010.kes ni aku takkan lupa sampai mati...nauzubillahh
..3 dukun besar mati untuk selesaikan kes ni (yang aku tahu) yang aku tak tahu entah berapa ramai lagi,suami makcik ni juga perawat islam sama-sama datang kerumah aku mlm tu jugak. Salah 1 dari roh dukun yang mati datang mlm tu untuk bagi amaran yang dia telah mati akibat masuk campur..ngeriiiiii
aku sampai sekarang tak boleh nak ingat,kalu aku ingat autamtik perasaan seriaaaaauu sampai...
kejadian berlaku di salah satu kawasan di malaysai...punca kejadian adalah seorang dukun yang mengamalkan ilmu hitam tahaap tertinggi mati dalam keadaan yang susah dan mengerikan.setelah dukun tersebut mati,ketika org2 kampung baca yassin beramai-ramai,mayat dukun tersebut hidup kembali...semua lari bertempiaran..makcik yang aku maksudkan diatas turut ada disitu tapi tak dapat nak lari disebabkan dia mengandung 9bulan...disinilah mulanya punca makcik tersebut menderita..

bersambung


bersambung

Ijazah ilmu perubatan sihir,saka,santau...

Bagi membolehkan peminat-peminat ilmu perubatan ada beberapa pengisian ilmu yang harus dipelajari ,pahami bagi memastikan kita mampu merawat pesakit
basic ilmu terdiri
1-ilmu tenaga batin
2-ilmu tenaga dalaman
3-ilmu pendinding ayat suci al-quran
4-ilmu permohonan
5-ilmu scan (mengesan penyakit)

ilmu-ilmu diatas haruslah dipelajari terlebih dahulu sehigga mantap,kemudian insyallah anda semua mampu merawat pesakit.
kepada sesiapa yang berminat,email kepada saya detail anda tokbelang@gmail.com
Related Posts with Thumbnails