Saturday, June 26, 2010

Bertemu Puteri Ratu Bisa

apabila saka dan sihir datang serentak,yang menjadi masalhnya ialah tuan punya badan..
SAKA-Jin yg datang kerana niat ingin menjaga disebabkan perjanjian moyang2 dahulu
SIHIR- Biasolah,bila org tak puas hati kat sorang2 tu,dio gi jumpa tuk dukun

ni kes yg dtg smalam,bila ada org dari indonesia datang berjumpa den,apa yg den nampak pada mulanya cumalah jin-jin sihir pengasih,boleh tahan kuat pengasih ni,sampai 5ekor jin yang dia guna...den pun cabut smua jin dari dlm badan dia,pindahkan kat badan anak murid den,berdialog la kojap den ngn jin tu,lepas tu den naik atas jap,penat baru balik dari keja,nak mandi2..dlm masa den mandi2 den dengar bunyi org pompuan menjerit-jerit...rupanya jin saka pompuan tu dah maiii,dia mengamuk ngn jin pengasih tadi,mereka nak berlawan sesama jin,anak murid den menjerit-jerit panggil den sebab dah mula gelabah,sampai ada 2 jin mengamuk2 dlm umah,sekor jin sihir,sekor jin saka...den pun arahkan makhluk2 ghaib Allah tangkap jin sihir,manakal yg saka den tinggalkan sebab nak buat interview...
Mula la kisah yang pompuan ni dilahirkan bersama kembar ular,sejak sebelum lahir dia dah tunggu pompuan ni lahir..masalhnya jin saka ni tak nak pompuan ni mengandung,kawin,or bsama2 ngn laki,dia nak bdua je besama..bincang2 punya bincang,jin saka ni setuju peluk islam..ok alhamdulillah..satu lagi jin den berjaya islamkan...
lepas budak pompuan indonesia tu pulang,den rasa badan den kena belit,kaki den rasa tak selesa,den scan2 jin takda,paku ke,kayu ke,tulang babi ke takda jugak...so apa kebendanya ni,,,
den pun mulakan zikir sambil membaca ala yaklamuman kholaq wahuwalatif fur qhobir..mintak Allah tunjukkan apa masalah kat badan den ni...tiba2 den nampak melambak2 ular hitam datang menyerang den..rupanya,jin saka tadi ada terlibat ngn ular..so ni ular-ular dia dah maiii.marah kut,den islamkan geng2 dia..so den pun mula tangkap smua ular2 yg dtg,makin den tangkap,makin banyak yg datang,,agak eh dah byk sangat yg den tangkap akhirnya den nampak satu puteri datang kat den yg kepalanya ada berpaut ular..den berdialog..
den:putri mahu apa datang kemari
puteri :ko panggil aku datang sebentar tadi
den :mana ada aku panggil putri,sapa nama putri
puteri :sebentar tadi,jin yg ko islamkan itu anak buah kepada aku,nama ku puteri RATU BISA
den :owh,maaflah,aku pun takda niat jahat dgn dia,cuma ajak memeluk islam,ini semua ular puteri ke,amik la balik,aku pun bukanya ada niat jahat sampai putri nak serang aku
puteri :baiklah,aku amik semuanya ular aku..aku suka pada kau sebab itu aku datang

den pun takutlah si puteri ni suka pulak,kang dia ajak kawin mampos aku,lagi lama dia ada kat umah aku,lagi bahaya..aku pun tanya..puteri ni sudah berkahwin belum,nasib baik dia cakap sudah,suaminya raja ular,ular dia semuanya ular sakti,besar2,dia ular kecik2 tapi melambak,sesuai la tu,bagai pinang di belah 2

aku pun mintak dia balik bawak semua ular2 dia pergi..lepas dia balik,kaki aku rasa tak selesa,puas aku buang,sengal2 tetap ada,akhirnya baru aku tau,putri ratu bisa namanya tu,hadiahkan aku pedang ghaib sakti,sebagai hadiah tanda suka pada aku..power beb pedang ni,nanti aku bagi tau mcm mana powernya pedang ni..terbaikkkk siut,sekali tikam,jin umur 10ribu tahun terus mamposss

2 comments:

Abu 'Ubaidah said...

salam..

dasat la..

betul ke nih...

macam cerita dongeng pom ada...

tapi, Allah Maha Kuasa..

apa2 pun boleh terjadi dengan kuasaNya..

=)

Habib said...

hehe,iyo kut,dongeng jo tu

Related Posts with Thumbnails