Monday, November 8, 2010

Gangguan Roh/Semangat Yang Tergantung

ada orang panggil semangat jahat, ada yang panggil hantu, bagi aku,lebih jelas kalu

aku panggil "roh yang tidak tenteram"....

Dipanggil Hantu kerana hodoh rupanya akibat masa hidupnya banyak berdosa, zalim, aniya

manusia sesama manusia, mengumpat, berzina berleluasa, membunuh, merompak,

mencuri,merogol,dan sudah pastinya tiada Islam dalam jiwanya, tiada solatnya, tiada

zakatnya, tiada puasanya,busuk hatinya, dengki khianat....makanya inilah hodoh

wajahnya atas kezaliman pada dirinya sendiri yang tidak langsung memikirkan

kehidupan selepas mati....tidak ada NURnya malah rosak wajah asal yang cantik...

Semangat Jahat pulak, roh yang masa hidupnya adalah orang yang berilmu hitam, dukun2

yang menggunakan Jin bg tujuan mengenakan orang, yang banyak menggunakan jampi

serapah yang memuja jin...kan lebih elok gunakan ayat Quran yang apabila dibaca

mendapat pahala yang besar walaupun kita tak faham maknanya...setiap patah

dijanjikan pahala, bertambah besar lagi apabila kita membacakan ayat quran bagi

tujuan penyembuhan penyakit seseorang.....

Ini cuma mukadimahnya saja...

Ceritanya bermula begini..

Ada sesorang orang besar yang datang jumpa aku, mengadu sakit berpuluh2

tahun...seluruh malaysia dijajahnya, seluruh darul dia bertandang, namun penyakit

misterinya tetap tidak dapat dipulihkan..



Ada yang kata saka buaya, saka rimau, jin berilmu, dan macam2 dakwa perawat2

lain..namun apa yang didakwa tak mampu dibuang dan penyakit tetap juga tidak

sembuh...

Dalam hati aku, berat jugak kes ni...poning den...den bukanya handalpun..kalu dah

semua darul pun pegi, yang pegi jumpa aku yang takda darul ni nak buat apa, pikir

aku.....aku ni lebih pada businessman je ni..ni guna ilmu sikit2 tolong orang

sementara hidup, takut2 roh aku lepas mati jadi buruk pulak nanti...nauzubillah


Dia pun tanya pada aku..nak tanya la,dekat makkah tu,Jin2 kapir, syaitan tak leh

masukkan tok..den pun dengan confidentnya pun kata, jangan kata jin, syaitan dan

dajjal pun tak leh masuk tanah Haram tu...inikan pulak jin...dia pun kato lagi..tu

la pasal, saya ni kat dalam tanah Haram pun ada gangguan (gangguannya nanti aku

upload video,dia mcm melolong sikit kalu jadi)


Aku pun terdiam...ni apa benda pulak yang ganggu ni...selalunya orang sakit kena

sihir ke,kena sakake smpai je sana terus hilang gangguan..ini kes apa?


Aku pun letakkan tangan pada kepalanya, nak scan jap la, tgk dari jauh tadi mcm saka

je yang ada...ada ke benda pelik2 yang lain bisik hati aku....dasyat benar..dalam

makkah pun kena jugak gangguan2 pelik....ohhh sebelum tu aku nak bagi tau, pesakit

yang jumpa aku ni warak orangnya..amal sentiasa jaga....jadi mustahilla sebab datang

makkah kena ujian begitu, lagipun gangguan ni bukan je berlaku di makkah, di

Malaysia lama dah dia kena...



Takkanla aku nak kata dia ni ada gangguan dari roh-roh yang berdosa yang masuk

kedalam tubuhnya..sebab ada orang email kat aku, ckp aku ni di ketawakan oleh

syaitan sebab tertipu dengan tipu daya syaitan..dia kata lagi mana ada ganguan dari

roh..tu semua setan je menyamar jadi roh sebab nak sesatkan akidah...hehehe...bagi

aku takpelah syaitan menyamar,syaitan nak tunjukan pada aku apa akibatnya kalu

berbuat jahat dan tidak mengikut ajaran nabi,bagus setan ni... ,menginsafkan aku tgk

roh-roh jadi begitu hina akibat perbuatan jahat didunia nyata...sampai takut aku nak

membuat kezaliman pada manusia, takut aku nak tinggal solat sebab lihat pada roh

yang gelap/sesat kerana tiada nur...andai betul ni adalah penyamaran dari

syaitan..aku berbesar hati nak ucap tq to u setan..ko telah menunjukan pada aku

bahawa setiap firman Allah itu benar... Janji mu Benar ya Allah...ko telah tunjukan

pada ku azab bagi mereka yang melanggar perintahMu....


Bersambung balik pada scan aku tadi...ish...ini bukan Jin, bukan setan jugak (2-3

kebelakang ni,aku dah terboleh scan setan pulak)...eh ini roh orang islam mati bunuh

diri...apa pulak dia buat dalam badan orang ni, bisik hatiku....



owhh..inilah jawapannya kenapa dia boleh masuk Makkah...dia ruh orang

Islam....patutla lepas masuk....patutla bila terkena gangguan mcm melolong..rupanya

lolongan leher dia tercekik...berlaku berulang-ulang lehernya tercekik sehingga hari

kiamat nanti.....

inilah jawapanya kenapa pesakit ni masih kena gangguan di Makkah....

Susah jugak ni aku nak terangkan pada pesakit ni tentang gangguan yang dia kena

ni..ialah ada kadang-kadang orang mana percaya dia kena ganggu dengan roh orang dah

mati,ramai yang pikir roh tu lepas mati pulang pada Allah..kang kalu aku nak terang

pasal mana roh yang pulang mana roh yang tersangkut makan masa 1hari pulak...pening

kepala aku,,kalu nak kata ni tipu daya setan,takkan setan menyamar jadi roh then

dapat pulak masuk tanah makkah...ish ish ish..apa den nak ckp ni haaa


bersambung.....hehehe

19 comments:

mohd said...

Saudara,
syaitan tu nak suruh saudara percaya yg ruh tak ke alam barzakh...so mmg pun saudara diketawakan....tipudaya syaitan tu amat licik saudara....

riduan69 said...

salam..

cakap trus terang je tok....

org yg tak penah lalu dan tahu pasal benda ni,lantak la apa diaorang nak kata....

jumud je manjang....

bab tahyul yg org putih bgtau leh trima lak...

bg sy,sebilangan roh tetap ada di kalangan kita...

lebai slamb3r said...

salam tok said...Den percaya lah tok..Terus kan Story nya..Banyak bebudak tak faham apabila story pasal Roh nih....

mohd said...

bukan masalah jumud tp masalah iman.

Percaya kepada Al-Quran adalah salah satu rukun Iman.

Saudara riduan tak percaya quran ke?
Di dalamnya ada tertulis dalam surah al-mu'minun...ayat 99 dan 100.

Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: “Wahai Tuhanku, kembalikanlah daku (hidup semula di dunia) -

“Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan”. Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia sahaja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).

Ini bukan perkataan saya, tapi perkataan tuhan...saudara ingin percaya perkataan Allah swt atau pengalaman Tok Belang?

mohd said...

Kepercayaan kita sebagai seorang muslim...

Apabila telah mati, kita akan disoal oleh mungkar dan nakir (rukun iman percaya kpd malaikat) tentang beberapa perkara. Jika dpt menjawab, alam kubur kita menjadi taman-taman syurga, jika gagal, alam kubur kita akan menjadi spt lubang dr lubang2 neraka....di alam barzakh kita masih belum ditempatkan di syurga atau di neraka lagi. Dan kita akan menunggu hingga ke hari kebangkitan dan apabila dibangkitkan, kita akan dikumpulkan di padang mahsyar untuk diadili seterusnya ke destinasi terakhir kita iaitu syurga atau neraka....ini adalah perjalanan kita selepas mati.....yg haq, inilah perkara ghaib yg wajib kita imani....harap sahabat2 sekelian tidak terpedaya dengan tipudaya iblis.....hingga menggoncang keimanan kita..hal2 ini berkait rapat dgn rukun iman yg 6. Ingatlah dlm matematik 6-1=5, dalam rukun iman 6-1=KUFUR. Hamba cuma memberi peringatan.

Hj kirun said...

http://rawatan-holistik.blogspot.com/2010/01/dapat-melihat-alam-roh.html

Hj kirun said...

Alam barzakh tu dimana ye? Yg dibangkitkan itu jasad kita?persoalanya sekarang roh yang menanti hari perhitungan yang terawangan..kadang2 Ana pun ternampak roh dekat kubur tengah menangis..

Hj Kirun said...

Kena pg mengaji hakikat barula Ada ilmu,takda sapa pun yg ingkari quran...teruskan tok said..yg budak2 lagi ni biarkan

lebai slamb3r said...

br0 m0hd,apa yg saudara st0ri tu brkaitan syariat...btl stiap insan akn g0 alam brzah.alam kubur ada 5 lvl.r0h ada yg g0 alam kbr dan ada brkeliaran..tpi stiap tahapan akn g0 alam kbr..tpi mgikut ketentuan tuhan.ada yg lmbt dan ada yg cepat.r0h gentygn msih blgar d alam dunia.sbbnya sperti t0k said p0stkn sblumnya.ini bab r0h atau ilmu akhrat..ese pun blaja dri al-quran..ilmu ini amat bkait rapat trikat,hakikat dan marikhfat..walahu alam

mohd said...

Bro lebai, saya banyak jumpa org macam ni.....tak yah jauh lah...biras saya sendiri....cerita tarikat terangkat2....dia ni pun ahli tarikat jugak....tapi isteri sendiri (kak ipar saya), nak pakai tudung pun bila keluar rumah je...kat rumah mertua saya, free hair je walaupun ipar2 lelaki ramai ada....maka saya ingatkan dia ni tak ikut cakap suami...so saya tanyalah suami dia (biras), tau apa jawabnya, benda ni tak lah dosa besar.....ya rabbi...ini jawapan dia....sedang rasulullah saw pun suruh Asmah (adik saiditina Aisyah) menutup aurat bila sampai masa baligh dia. Rasulullah SAW bersabda: Dari Uqbah Bin Amir, katanya; Rasulullah SAW sesungguhnya telah bersabda:"Jauhilah olehmu sekalian masuk ke tempat para wanita:. Lalu seorang sahabat Ansar bertanya: "Bagaimana pendapat baginda tentang ipar?".Sabda baginda: "Ipar itu maut". (Riwayat Nasa'i).

Apatah lagi kalau lelaki bukan mahram yg lain.....so Syariat kita kena lengkap dan gigit kuat2, di samping tariqat, hakikat dan makrifat......jgn pulak syariat kita tinggalkan....sabda nabi saw, "Aku tinggalkan kamu 2 perkara, apabila kamu berpegang kepada kedua-duanya pasti kamu tak akan sesat selama-lamanya, Al-Quran dan Sunnah Rasulullah" Hadith riwayat Bukhari dan Muslim.

So berhati2 dgn org yg kata syariat ni kulit je, kita makan isi bukan kulit....hati2 saudara. Panduan kita Al-quran dan sunnah selain ijma' sahabat (bukan ijma' ulama) dan qias....syariat kena teguh baru jump to yg lain, kalu tidak jadi habuan iblis je lah kita, tertipu dan menipu.

Anonymous said...

Tu jin islam kot tok...tu pasal boleh masuk tanah mekah...

Tapi rasanya org kafir pun boleh masuk tanah haram apa...bukan terbakar pun....he he he....cuma undang2 je tak bagi....tapi kalau dia langgar undang2 sapa tau....kan ada kisah 2 org yahudi yg nak curi jasad nabi Muhammad saw....yg menyamar jadi org islam....

Alah, yg buat payung gergasi kat Masjid Nabawi, buat hotel hilton yg besar2 tu bukan org kapir ke? Mana ada org Islam yg mampu buat benda2 tu...tak yah jauh la kat Msia ni pun, yg buat bangunan tinggi2 sapa, mana ada melayu, semua mata sepet aja....

lebai slamb3r said...

Jgn salah anggap beb!"..tariqat tidak akan berjalan tanpa syariat...Kerana syariat langkah pertama dlm islam..Itulah di sebut ilmu fekah..Yang masih dalam hadis2 sahih atau kesefakatan ulama2...

Syariat itu apa yang pasti2 sahaja..Seperti di dalam Al-quran sebagai panduan kehidupan kita ini,petunjuk atau jalan untuk memengang Rahamatulillalamin.Seperti tatacara kehidupan kita ini,perilaku,sosialisma,adap2 dan sebagainya supaya kita dapat merialisasi dlm menjadi khalifah dimuka bumi..berbeza dgn pengenalan roh atau alam setelah kematian..Atau pengenalan Ghaib di alam nyata...Bahkan ada lagi makhluk hidup di alam lain yang Allah rahsiakan kepada kita..Wallahu alam...

Ghaib tidak dapat di sepakati secara Syariat kerana dalil sahih tidak dapat dirungkai dgn akal fikiran kita,kerana ini adalah luar jangkawan manusia..Seperti mikhraj nabi muhammad S,A,W...tidak siapa di kalangan ulama mampu memberi dalil sahih yang beliau mikhraj atas perintah solat..Tiada bukti sahih dan tiada dalil2 yg sahih yg beliau melakukan perjalan mikraj tersebut dlm tempuh satu hari.Kecuali dari Rasulullah S,A,W sendiri menceritakan pengalaman spritualnya...

wallahu alam

mohd said...

Adakah saudara beriman kpd Allah dan hari akhirat?

Jika beriman, maka rujuklah Al-Quran dan Hadith, bukan kpd pengalaman peribadi seseorang atau merujuk kpd guru yg belagak.......

Fa intanaza'tum fi syai in, farudduhu ilallahi warasulih inkuntum tu'minuna billahi wal yaumil akhir = maka jika kamu berselisih dalam sesuatu perkara, maka rujuklah ia kpd Allah dan RasulNya jika kamu beriman dgn Allah dan hari akhirat.

Maka bersaksilah yang saya beriman kpd Allah dan Rasul serta memegang Al-Quran dan Hadith sebagai sumber rujukan.....saya tidak berpegang kpd perjalanan/pengalaman org2 'suci', 'wali' dsb.

Saya tidak berpegang kpd kepercayaan ghaib yg selain drp Al-Quran dan Hadith, tidak kpd dewa2, tidak kpd roh org mati kembali membantu org hidup, tidak kpd ruh gentayangan yg berhubung dgn org hidup, tidak kpd ruh yg tak cukup pahala yg dikumpul masa hidup....saya yaqin bahawa hanya makhluk jin dan manusia yg dikenakan taklif syara'....selain drp jin dan manusia semuanya tidak dikenakan taklif syara'.

Anonymous said...

Lebai ,ko layan si mamat wahabi kepala sempit ni kenapa,terang2 dia tolak semuanya, biarla dia nun wahabinya..sampai situ je ilmu dia yg Allah nak bg..kalu bwk dia pg mask tareqat ,silap2 semua pak sheikh dia ckp sesat..dlm tarekat nama2 wali2 semua dijunjung..Ada yg siap bakar buhur lag sbb hormat para wali turun..si mohd ni wahabi jumut

loloq said...

apahal si mohd ni nak cakap pasal "beriman" iman ni, ilmu langsung takda,setakat amik tafsir,paste kat situ,amik tafsir paste kat situ,lepas tu nak ckp pasal iman orang..ko tu pg jaga iman ko,sibuk duk komen hal orang apahal,kalu nak bedakwah sgt,betulkan diri ko dulu,jgn ingat orag blaja ilmu ghaib je sesat...aku tgk sifu tok said lagsung takda belagak,kalu nak tgk org belagak pg masuk darulsaka...
dari dulu org wahabi mmg mcm ni..ni puak2 yang bodoh dan bepikiran semua org sesat dan dia saja yg BENAR..apa

Anonymous said...

sapa si BODOh yang ckp pasal orang kapir masuk madinah tu? yang kisah nak curi makam Nabi? tok Said ckp tak leh masuk MAKKAH....MAdinah mmg boleh je,yang tak boleh TANAH HARAM MAKKAH..aiyo nak komen nanti kena ada ilmu la dulu,orang ckp pasal MAKKAH dia ckp pasal MADINAH..apara..pg sana dulu..design semua mmg dia amik dari barat,tapi kontraktor semua islam..LADEN group

lebai slamb3r said...

Loloq and the gengs...Ilek2 ler..Tak yah smack down ma..Baik lepak kedai kopi ma...

Brother Mohd...Ese pun ado iman jugak..Dlm Al-quran seperti petikan surah Al-baqarah selepas Alif lam mim tu..Ada menerangkan perkara Ghaib...org beriman itu beriman pekara ghaib...Tiada dlm syariat islam tapi ada dlm al-quran..Sebab benda ini ghaib..Luar fikiran manusia...Sape yang Allah berikan itu tahu ape kebendanya ghaib nih..Banyak ragam dan versi...yang tu Den tak dapek nak torangkan..Setiap seseorang pengetahuan dan pengalaman tersendiri berkaitan ghaib..Sobab Semuanya Atas pengetahuan Tuhan...

Berkaitan dgn roh itu adalah sedikit dari Ilmu akhirat..Salah satu jabang ilmu Allah yang Jarang Di kuasai kerana akan menimbulkan kefahaman yang bertentangan antara satu sama yang lain..Sobab tu mudah je Firman Allah dlm Al-quran..Tidak aku berikan pengetahuan tentang roh melainkan sedikit..

Jgn claim sesat ke ape??...Kaji dlm al-quran tu dulu..Insya,Allah ada jawapannya..Pergi le mane2 aliran tariqat ke atau bertanya yg arif2...

Kalau tuan mohd berpegang pada Al-quran dan sunnah...Maka penganglah kuat2 sampai terbuka hijab itu...Insya,Allah...Bagi Ese tak ado masalah pun Tok said storykan apa yang beliau storykan...Sebab Ese paham benar..

induak bareh said...

uwaaaaaa...takotnyer aku dengar nih! mati jadi gentayangan...ending yg sgt sedih weh!

BTW, semoga Mohd bertemu muhammadnya...

Allahumma rabbi, la sharikalahu!

Anonymous said...

Wahdaniah.....x payah gaduh

Related Posts with Thumbnails