Sunday, January 31, 2016

Mohonlah Pertolongan Daripada Allah.... Jaga Allah....



Tajuk yang harus den nak syer untuk tatapan dan kongsi-kongsi bersama.................

Bukan apo.... kadang-kadang den rasa terkesima dengan kenyataan yang dicakapkan oleh pesakit mahupun keluarga ehh.... sodih plak bilo mano den konangkan.... mano tidak eh, solat xjago, abih tu,, kalau kito ni xjaga Allah mcm mano Allah nak jago kito,,,,,

den syer skit la,



Daripada Abu al-‘Abbas, Abdullah ibn Abbas, r.a. رﺿﻲ اﷲ ﻋﻨﻬﻤﺎ  beliau berkata:
“Aku pernah duduk di belakang Nabi SAW pada suatu hari, lalu Baginda bersabda kepadaku: “Wahai anak! Sesungguhnya aku mahu ajarkan engkau beberapa kalimah:
  • Peliharalah Allah nescaya Allah akan memeliharamu. Peliharalah Allah nescaya engkau akan dapati Dia di hadapanmu.
  • Apabila engkau meminta, maka pintalah dari Allah. Apabila engkau meminta pertolongan, maka mintalah pertolongan dengan Allah.
  • Ketahuilah bahawa kalau umat ini berkumpul untuk memberikan sesuatu manfaat kepadamu, mereka tidak akan mampu memberikanmu manfaat kecuali dengan suatu perkara yang memang Allah telah tentukan untukmu. Sekiranya mereka berkumpul untuk memudharatkan kamu dengan suatu mudharat, nescaya mereka tidak mampu memudharatkan kamu kecuali dengan suatu perkara yang memang Allah telah tentukannya untukmu.


Dalam riwayat selain al-Tirmizi, hadis berbunyi:

“Peliharalah Allah, nescaya engkau akan dapati-Nya di hadapan engkau. Kenalilah Allah ketika senang, nescaya Dia akan mengenalimu di ketika susah. Ketahuilah bahawa apa-apa yang (ditakdirkan) tidak menimpamu, ia tidak akan menimpamu. Dan apa-apa yang menimpamu bukannya ia tersilap menimpamu. Ketahuilah bahawa kemenangan itu ada bersama kesabaran, terlepas dari kesempitan itu ada bersama kesusahan dan bersama kesusahan itu ada kesenangan.”

Surah Al-Ghafir, ayat ke 60,Dan Allah berfirman, 

“Berdoalah kamu kepada-Ku, nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina”

den berpesan kepada semuo dan diri den yang hina nie jugak.... ingat firman Allah dalam Surah al Dzariyat ayat 56 “Dan tidaklah Aku ciptakan jin dan manusia melainkan untuk mereka beribadah kepadaKu.” 

tengok balik dan kaji balik apo tujuan Allah turunkan surah al dzariyat 56, tujuan eh cumo satu, manusio nie diberi peluang tuk hidup kat bumi Allah ni bukan tuk makan minum, rilex, tido dan lain2, tp satu je tujuan eh,,, matlamat eh iaitu menyembah Allah, tuhan yang Maha Esa...

sonang cakap, kito nie jauhkan la diri dari semua yang bertentangan dan dimurkai Allah (amar ma'ruf nahi munkar, dan jangan la kito beribadah selain ALLAH.


ittaqullah !!!





Tuesday, January 12, 2016

Cara Mudah Nak Kesan Jin @ Gangguan Ketika Solat (Basic sangat)

 

Arini den nak kongsikan cara yang paling mudah, speaking skit "basic" untuk kito sama-sama tengok dan perhatikan cara nak kesan Jin atau Gangguan pada diri kito atau orang lain, tanpa perlu menggunakan kuasa power rangers dan seangkatan dengannya.

Cara eh macam ni.

- Bila kito start nak solat dalam keadaan Qiam. (maso baca iftitah @ bacaan2 lain)
- Badan dah mulo terhuyung hayang xtontu pasal.
- Bilo kito togakkan balik balik badan,, jap laei jadi balik,,,,,,,
- Maknonya ado la yang menumpang badan kito tu 

tu la tando2 yang paling basic untuk nak kenalpasti gangguan pado diri kito.

kalau xpon... kito boleh tengok kat orang lain maso sembahyang...... berayun tak badan eh...


Nanti tanyo plak macam mano nak buang gangguan.....

So, den sarankan gi la berubat dengan kadar segera..........

Ganggu jo amalan kito nanti dengan Allah..... (tapi ramai dengan peratikan buat xtau je)

Nak datang berubah, Insyaallah boleh usaha datang ke Klinik Ruhaniah, 

No 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
No 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu
o 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan waktu Rawatan lepas isyak setiap malam kecuali ahad malam.... (Belakang Pasaraya Giant Senawang,Pusat Rawatan bersebelahan klinik Waqaf an-Nur di atas kedai Tupperware)

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu

Alamat Pusat Rawatan Ruhaniah No 27, Taman Komersial Senawang Seremban N.Sembilan waktu Rawatan lepas isyak setiap malam kecuali ahad malam.... (Belakang Pasaraya Giant Senawang,Pusat Rawatan bersebelahan klinik Waqaf an-Nur di atas kedai Tupperware)

Copy the BEST Traders and Make Money : http://bit.ly/fxzulu


Tuesday, January 5, 2016

Kisah di sihir dan Ilmu sesat........ (Video)

 

Kisah terbaru…. Dalam banyak2 kes yang berlaku sekarang ni, banyak jugak yang menguji tahap power rangers aku… baru2 ni datanglah sebuah keluarga yang menghadapi masalah dan perlukan rawatan.
Kisah bermula begini….. jeng….jeng….jeng…

Seorg budak lelaki ni balik ke rumah mak mentua dia...Masuk je waktu maghrib mak mentua dia mintak tlg azankan. Iyelah…. Menantu xkan nak menolak plak permintaan mertua…

Baru azan 'allahuakbar 2x' tetiba budak laki tu jatuh xsedar..Pastu muntah keluar mcm2.. Bini dia pun meracau jugak.. Kes dirujuk ke 'ruhaniah' ghosthunter dept dan mendapati pasangan kena belasah ngan sihir org asli.. aikkk….. banyak jugak kes sihir orang asli sekarang ni.. (kata hatiku yang kesepian)

Masalah tu ditambah plak bila didapati berlarutan, rupanya tu budak lelaki..ada pakai ilmu jin jugak tp jin dia xmampu nk lawan power org asli tu.. Baru laa rahsia tebongkar.. Pak mentua dia ..ipar dia semua x pecaya Aku suruh balik je kalau x ngaku.. Bapak dia boleh kencing..daie sakti dia jgn nk kencing zasssssssssss

"Dan janganlah engkau (wahai Muhammad) menyembah atau memuja yang lain daripada Allah, yang tidak dapat mendatangkan manfaat kepadamu dan juga tidak dapat mendatangkan mudarat kepadamu. Oleh itu, sekiranya engkau mengerjakan yang demikian, maka pada saat itu menjadilah engkau dari orang-orang yang berlaku zalim (terhadap diri sendiri dengan perbuatan syirik itu). (Yunus: 106)

Puas laa ipar dia pujuk,, pujuk punya pujuk menggunakan kata2 serta tatabahasa yang terbaik akhirnya dia mengaku jugak ada ambik ilmu mcm2.. subhanallah……………..

Aku biarkan keluarga tu betokak sama sendiri selsaikan masalah diorang.. Budak tu cakap itu ilmu utk jaga mak dia, adik beradik dia...asalkan dia jaga sembahyang... Cehh..ini semua syirik..! tahap sakti halilintarku xsabar nak zasssssss die ni…… kenapa orang sekarang tidak percaya pada kekuasan ALLAH…. Hanya ALLAH yang patut disembah dan meminta pertolongan….

إِنَّ اللّهَ لاَ يَغْفِرُ أَن يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَن يَشَاءُ
“Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik kepada-Nya dan Dia akan mengampuni dosa lainnya yang berada di bawah tingkatannya bagi siapa saja yang dikehendaki oleh-Nya.” (QS. An Nisaa’: 116)

Ingatkan dah settle, tp budak lelaki ini tetap xnak buang ilmu tu walaupun dah ditarbiah banyak kali,.,… pusing punya pusing,,,, simpang punya simpang…. Die tetap xnak lepaskan…
Pendekatan yang terbaik….. keluarga die paksa utk buang ilmu tu jugak walaupun die tidak merelakan pemergiannya…… cehhhh dah mcm lagu plak.
Bila dah setuju,,,,  maka bermulalah proses pembuangan ilmu karut tu,,,,,, Tepaksa juga dia melepaskan ilmu dia ambik tu..

إِنَّهُ مَن يُشْرِكْ بِاللّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللّهُ عَلَيهِ الْجَنَّةَ وَمَأْوَاهُ النَّارُ وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنصَارٍ
“Sesungguhnya barangsiapa yang mempersekutukan Allah maka sesungguhnya Allah telah mengharamkan surga baginya dan tempat kembalinya adalah neraka, dan tiada seorang penolongpun bagi orang-orang zhalim tersebut.” (QS. Al Maa’idah: 72)

Belanja sikit video……….
video

Related Posts with Thumbnails