Wednesday, August 25, 2010

Amalan Melebur Jin/Syaitan

لَوۡ أَنزَلۡنَا هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانَ عَلَىٰ جَبَلٍ۬ لَّرَأَيۡتَهُ ۥ خَـٰشِعً۬ا مُّتَصَدِّعً۬ا مِّنۡ خَشۡيَةِ ٱللَّهِ‌ۚ وَتِلۡكَ ٱلۡأَمۡثَـٰلُ نَضۡرِبُہَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمۡ يَتَفَكَّرُونَ (٢١) هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ‌ۖ عَـٰلِمُ ٱلۡغَيۡبِ وَٱلشَّهَـٰدَةِ‌ۖ هُوَ ٱلرَّحۡمَـٰنُ ٱلرَّحِيمُ (٢٢) هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡمَلِكُ ٱلۡقُدُّوسُ ٱلسَّلَـٰمُ ٱلۡمُؤۡمِنُ ٱلۡمُهَيۡمِنُ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡجَبَّارُ ٱلۡمُتَڪَبِّرُ‌ۚ سُبۡحَـٰنَ ٱللَّهِ عَمَّا يُشۡرِڪُونَ (٢٣) هُوَ ٱللَّهُ ٱلۡخَـٰلِقُ ٱلۡبَارِئُ ٱلۡمُصَوِّرُ‌ۖ لَهُ ٱلۡأَسۡمَآءُ ٱلۡحُسۡنَىٰ‌ۚ يُسَبِّحُ لَهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ‌ۖ وَهُوَ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡحَكِيمُ (٢٤)

surah Al-Hasyr ayat 21-24

Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah. Dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya.
[22]
Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; Dia lah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[23]
Dia lah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Menguasai (sekalian alam); Yang Maha Suci; Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); Yang Maha Melimpahkan Keamanan; Yang Maha Pengawal serta Pengawas; Yang Maha Kuasa; Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya.
[24]
Dia lah Allah, Yang Menciptakan sekalian makhluk; Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada); Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya); bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia-mulianya; bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi; dan Dia lah Yang tiada bandingNya, lagi Maha Bijaksana.


Banyak perawat yang guna kan ayat ni bagi tujuan perubatan..

Bagi yang telah sebati,apabila dilafazkan saja ayat ini beserta niat,umpama lahar

gunung berapi panasnya ...

Selain dari ayat bakar atau lebur,ayat ni juga boleh memecah kan batu karang,

memecahkan santau, meredakan bengkak, dan banyak lagi...

Kaedahnya amalkan selama 41 hari, baca sebanyak 3 pagi, 3 petang, 3 malam, 3 sebelum

tidor..

Berkata Sya’labi dari Anas RA sesungguhnya Rasulullah saw berkata : Barang siapa

membaca beberapa ayat terakhir surat Al Hasyr (Lau anzalnaa ………sampai selesai) maka

jika ia mati Dari Turmudzi dariHadits Ma’qol bin Yasar RA dari Rosulullah saw

berkata ” Barang siapa membaca saat pagi 3 ayat terakhir dari surat Al Hasyr maka

Allah mewakilkan kepadanya 70.000 malaikat yang mendoakan keselamatan baginya hingga

sore datang, jika ia mati waktu siang itu maka matilah ia dalam keadaan syahid dan

barang siapa yang membacanya sore hari maka ia juga dalam keadaan seperti itu hingga

pagi. (mati dalam keadaan syahid).


Sebelum baca ayat ni seelok-eloknya di awalkan dengan ayat ini 3 kali

Auzubillah hi samie il alim,minaisyaiton ni rojim

Ada juga kaedah membakar Jin menggunakan mentera ataupun sekadar menggunakan

makrifat, tetapi bagi aku elokla menggunakan kalam Allah, agar pahala yang kita

dapat dalam membantu pesakit berganda-ganda,kerana setiap ayat dan setiap huruf ada

pahala yang menanti kita

Ada banyak lagi fadhilat dari kesan membaca ayat ni, aku bagi tahu kemudian...

43 comments:

BrO said...

tok, mntk ijazah ye tok nak amal...

BrO said...

byk lgi kaifiatnya tok?

jebat said...

salam tok..den dah mula amalkan ayat ni..tlg ijazahkan den yo tok..

pedangskan said...

salam tok, saya dah lama amal ayat ni tapi tak penah dapat ijazah dari sapa2 pun. minta diijazahkan untuk amalan ye. insyaallah.
barakallah hufiik.

Anonymous said...

salam tok,saya pun minta ijazah untuk amalkan nye..

Anonymous said...

Salam Saudara Se Islam, saya mohon izin mengamalkan Amalan Melebur Jin,Syaitan.

Dari: Sabari

Ihsan said...

Assalamualaikum tok,

Mintak ijazah amalan ni. Baru start amalkan. Doa kan sey yo tok.

Jazakallah.

Mohd Syed Abd Hamid said...

Qobiltu...mohon ijazah untuk amalan...

Mohd Syed Abd Hamid said...

Qobiltu..mohon kebenaran untuk diamalkan..

Mohd Syed Abd Hamid said...

Qobiltu. mohon untuk diamalkan,.

mr.chaq said...

mohon di ijazahkan ye tok.

AzizJapri said...

Qobiltu ya ustaz.

AzizJapri said...

Qobiltu ya ust

AzizJapri said...

Qobiltu

Kalures said...

saya terima ijazah nya tok...

Kalures said...

saya terima ijazah nya tok...

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu..

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu..

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Mohon izin diamalkan..qobiltu

Anonymous said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu ustaz..

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

Anonymous said...

Qobiltu ya ustaz..

Anonymous said...

Qobiltu

Anonymous said...

Qobiltu

Anonymous said...

Qobiltu

anakjava said...

Qobiltu

Jai Din said...

minta ijazah untuk amalan

abdul muhaimin said...

Mohon ijazah

abdul muhaimin said...

Mohon ijazah

abdul muhaimin said...

Mohon ijin amal

abdul muhaimin said...

Mohon ijazah nya

Mukahal Mubarak said...

Asalamualaikum..Qolbitu izin sya amalkan tok.

Related Posts with Thumbnails