Thursday, August 19, 2010

Mandikan Kenderaan

Kisah lucu tapi benar terjadi

Al kisah, member aku baru lepas accident Wiranya langgar lembu...


Aku pun saja la cakap, sekali kereta dah belanggar , sial la keta tu, kalu langgar

berdarah, setiap tahun nak je la darah....sebab tu la cina kalau keta accident terus

je jual, diorang percaya feng shui-fengshui ni...tanda-tanda dan alamat yang tak

baik..



Abis dia pun tanya aku, kalau tak jual nak buat mcm mana buang sial, aku pun cakap

la, mandikan je limau kereta tu, dia ni pulak percaya cakap aku bulat2, bukan apa,

dia ni kerja badan beruniform, korang tahu je la kalau nama pun badan uniform mesti

la ramai yang orang dengki, so aku la tempat pulihkan sihir untuk pejabat dia, dari

ketua pengarah, sampaila driver...dari kaki tempang sampai boleh jalan balik...

So malam tu,dia datang bawak limau, la...betul2 dia nak mandikan limau kereta dia,

hahaa, aku gelak je..orang dah mintak tolong, kita tolong je la, ari ni orang susah

kita tolong, esok2 kita susah Allah tolong...


Lepas 2-3 bulan mandikan kereta tu, dia datang jumpa aku, bawak cerita menarik la

tu, dia kata dia ada bawak perempuan naik kereta yang aku mandikan limau tu, nak

dijadikan cerita, perempuan tu masuk je keta tu, 2-3 batang jarum jatuh dari muka

pompuan tu, rupa-rupanya pompuan ni pakai susuk...hahhaaa, aku pun gelak,aku pun tak

jangka akan jadi macam tu..


Yang best di jaja cerita tu sana sini, habis semua orang dtg bawak kereta nak

mandi..aiyooooo, layann je la

7 comments:

Anonymous said...

assalammualaikum tok..nak dtg mandi kn keta bpe byk limau kne bwk..tlg kasi pencerahan tok.. tkasih

akusorang1 said...

tok,elok sgt topik tok ni..cmne cara penyediaan nk mandi'kn 'kete ni tok?

BrO said...

den igt den pon nak mandikan la tok...

sesapo yg naik kenderaan yg di mandi,
akan tercabut ke menda2 mcm susuk2 tu tok? boleh gak den taw...

limau bape bijik tok?

jutawan said...

haha..gelak den..Tok ado amalan mandikan kereta ke tok..Baguih jugak pakai semua..Samapai org pakai susuk,susuk pun keluar...ado amalannya tok..

Tok Said said...

Ramai pulak yg minat nak mandikan keta..den manala tau boleh tercampak susuk, niat den nak buang sial je...

akusorang1 said...

btol la kn..kalo kita ni ikhlas buat ssuatu hanya kerna Allah,kdg2 benda yg kita xjangka pn akan berlaku..

jainuddin din said...

amal ikut sunnah,insyaAllah selamat

Related Posts with Thumbnails