Sunday, July 18, 2010

Pendinding Ayatul Qursi-Tahap 1

Besar fadhilat Ayatul Qursi ni...

Nak baca macam biasa pun boleh,baca luar biasa pun boleh....

Jadikan amalan Harian untuk keselamatan dunia akhirat..

Dengan Izin Allah,aku Ijazahkan pada sesiapa yang berminat,seperti yang aku cakap,setiap 10

orang yang aku scan,7 tak lari dari gangguan sihir dan Jin...

Sihir ni Hidup...ada Sihir beserta Jin, ada Jugak Sihir yang tidak melibatkan jin..

InsyAllah dengan kebesaran Ayat Qursi dapat melindungi kita dari bala bencana dunia dan

akhirat

Kaedah....

Baca Ayat Qursi 3 kali dalam 1 nafas.....

tidak boleh baca terlalu laju, bacaan mestila jelas..

Kali pertama baca mungkin mampu 1 nafas sekali sahaja...buat latihan sehingga mampu 3 kali..

Aku sekarang mampu baca sehingga 7 kali dalam 1 nafas

Kelebihan..

  • Barang siapa membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah SWT mewakilkan dua orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.
  • Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, dia akan berada dlm lindungan Allah SWT hingga sembahyang yang lain.
  • Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah SWT memelihara akan dia ke atas rumahnya, rumah jirannya dan ahli rumah-rumah di sekitarnya.
  • Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap2 sembahyang fardhu, Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yg bersyukur, setiap perbuatan orang yg benar, pahala nabi2 serta Allah melimpahkan padanya rahmat.
  • Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya – mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.
  • Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang Allah SWT akan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orang yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.
  • Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.
Dari Abdullah bin ‘Amr r.a., Rasulullah S.A.W.bersabda, Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat…

Penerangan bagi kaedah bacaan senafas ini

1-Sebelum tarik nafas bagi membaca ayat ni, niat agar apa sahaja yang ada didalam tubuh yang

memudaratkan tercampak keluar dari tubuh

2-Niat agar menjadi pendinding cahaya yang kuat dan tidak mampu ditembusi oleh jin ,syaitan

dan sihir

3-Di dalam Jantung setiap manusia ada kalimah "alif lam lam ha" Allah, apabila kita membaca

ayatul qursi senafas ini,Kalimah Alif Lam Lam Ha ini akan membesar dari jantung kita tadi dan

melindungi seluruh Jasad kita...( aku terkandung di dalam Alif Lam Lam Ha )

51 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum..
Saya Aliff, baru lagi terjumpa blog tok ni..menarik isi2 n ilmu2 yang ade dalam ni untuk dikongsi..jadi saya ingin minta izin tok untuk saya ambil sebahagian isi dalam blog tok ni untuk dikongsi dengan kawan2 saya...
izinkan saya tok..

Anonymous said...

Boleh tak saudara tak filter comment? Tak besh la kita taip panjang2 sok-sok baru appear.

Tok Said said...

ya,insyAllah,sapa2 yang nk kongsi cerita disini boleh la,digalakkan juga sapa2 yang ada ilmu dan pengalamn sendiri utk email kepada saya dan dipaparkan di sini

Anonymous said...

Salam Tok, kalau boleh, masukkan sikit cara nak halau jin dalam badan orang nih :)

Anonymous said...

Izinkan saya terima ijazahnya dan mengamalkannya.

Tok Said said...

Paling mudah nak buang Jin iyalah amalan bacaan surah Yassin..kalau ada ke izinan,saya turunkan cara amalanya

Anonymous said...

maksud saya, ilmu nk buang jin yg tgh rasuk org time tu jgk,

tapi yg yasiin tok kata tu, oke gak.

Tok Said said...

kalu rasuk amik lada hitam,tekan kan kat ibu jari kaki

lebai slamb3r said...

Cantik tu syeikh tok said..Pencerahan yang jelas..terima ijazahnya atas kebesaran Allah..Amin

Anonymous said...

waktu tekan tu nak baca apa tok?

cikepong said...

assalamualaikum tok,


1)macam mana cara nak buang jin dalam badan kita ni...maksudnya kita buang sendiri...

saya ni asik nak tengok citer porno je walau pun zikir banyak kali,solat tak tinggal,baca quran semua...kekadang rasa membuak-buak pulak nafsu...gersang pun ada.

cara nak hindari kena puasa, puasa siang je...tapi kalau malam pulak macam mana...

tok boleh scan saya tak...

2)kalau saya tak zikir saya akan rasa sesuatu dekat jantung saya ni..adakah petunjuk sesuatu atau petanda sesuatu...saya selalu zikir lailahaillallah ni lepas solat 333x kalau malam kadang2 jejak 1001x...tapi tu la zikir2 pun tapi saya nak buat perkara kat atas tu...

Nubuwuah said...

Salam...

saya adalah salah seorang pengamal surahtul Kursi...saya sering membaca 7 kali selepas setiap solat fardhu... doakan semoga saya istiqamah...amin

izinkan saya mengamalkan cara tuan membaca ayatul kursi seperti diatas... terima kasih..

semoga tuan dan keluarga sentiasa dibawah lindugan yang Esa... amin

Anonymous said...

boleh ke baca qursi sampai 7 kali senafas?

Tok Said said...

insyAllah boleh dlm senafas,ada guru yg sy jumpa mampu zikir Allah X 5,000 dalam senafas...ada jugak pawang2 buaya yang boleh bernafas didalam air ber jam-jam lamanya mencari buaya..apala sangat sekadar 7x ayat qursi senafas

Tok Said said...

cikepong,kalu mahu saya tengokkan awak,send gambar awak,insyallah sy cuba tengokan

fareez said...

Assalamualaikum Tok...

Masalah saya neh sama la dengan saudara cikepong...harap2 Tok dapat tengok2 ka la ye..

Anonymous said...

Assalammu'alaikum tok, saya Fanni dari indonesia, mohon ijazah Pendinding Ayatu Kursi (tahap 1), nak tanya tok, bisa scan saya & keluarga tak?

Tok Said said...

fanni,kalu mahu scan..emailkan gambar keluarga pada saya

sy ijazahkan

Anonymous said...

Assalamu'alaikum. Saya zaimi dari Sabah mohon keizinan tok mengamalkan Pendinding Ayatul Qursi-Tahap 1.

Terima kasih dan moga tok dirahmati Allah selalu.

PedangSkan said...

ASSALAMUALAIKUM,
MOHON IJAZAH UNTUK AMALKAN PENDINDING AYAT QURSI TAHAP 1 (SAYA TERIMA DENGAN LAFAZ QALBITU).
MOHON PENCERAHAN, ADAKAH AYAT QURSI INI DIBACA DALAM HATI? SEBAGAIMANA AMALAN AL-FATIHAH 3X SENAFAS TAPI DIBACA DALAM HATI.
SEMOGA SENTIASA DALAM RAHMAT ALLAH.

ciktehdee said...

assalam tok,
mohon ijazahkan kursi tahap 1 pd saya.
sekian terima kasih.

Anonymous said...

salam tok said...mcm mana nak jumpe tok? saya baru terjumpe blog ni...saya teramat berhajat nak jumpe tok...dengan izin ALLAH...tolong bantu saya ye tok? dah terlalu lama tak selesai gak...tolong la bg alamat ke no tipon ke tok?

Mirza said...

Salam,tok said,saya mohon di ijazah tahap 1 pada saya.
semoga tok dirahmati Allah.
sekian terima kasih.

mak yong dedek said...

salam...nk tnya skit...kenapa ramai owg ckp 'mohon ijazah tahap 1'...
nk tawu jew..=)

Anonymous said...

assalammualaikum..tok sy khairi mohon keizinan amalkan pedinding ayatul qursi tahap1....sy terima ijazah ini krn ALLAH.

@r_min said...

as salam..mohon ijazah pengamalan ayat kursi sbg pendinding ini untuk saya amalkan...qobiltu...syukran...

zalani said...

mohon ijazah untuk amal

Anonymous said...

mohon ijazah untuk diamal

Akura said...

mohon ijazah untuk amalan

Anonymous said...

wah,xyah p universiti,mintak ijazah ngn tok jer..phd xde skali ker tok?senang sikit mintak keje..gurau jer..jgn marah..marah amalan syaitan

shahrul nizam said...

salam tok....saya nk mintak tok scan sy boleh x? mana la tau ade ape2 dalam badan nie...

hairy said...

as salam...tok
sy mohon ijazah tok yek utk amalkan ilmu allah ni yek..semoga amalan ini akan menjadi pegangan dlm diri sy & semoga tok sekeluarga drahmati allah ..amin

Anonymous said...

Assalamualaikum tok..
mohon ijazah untuk diamal untuk perlindungan diri dan keluarga..

Anonymous said...

salam tok...sya nak minta tolong tok, ayah saya kena buatan org mcmna sya nak pulihkan ayah sya...
email: midacrystal_1187@yahoo.com

Anonymous said...

assalamualaikum tok,

saya mohon ijazah untuk diamalkan

Anonymous said...

Tok boleh tolong scan saya tak..kalau ada apa2 yang tak kena..boleh diubah untuk jadikan hidup lebih bermakna dan diberkati Allah..

Anonymous said...

salam tok, mudah-mudahan segala imu tok yang to coretkan di sini akan dapat saya amalkan untuk diri sendiri dan untuk menolong orang...mohon keberkatan untuk mengamalkan ilmu ini dari tok...

Anonymous said...

tumpang tanya... lepas baca ayat Qursi 3x dlm 1 nafas, nak hembus keluar ke telan? Mohon diijazahkan dan cam ne nak minta tolong scan sy dan keluarga kalau tak dpt gi jumpa atok

Anonymous said...

mohon tuk di amalkan. qobiltu

Anonymous said...

mohan untuk mengamalkannya

Anonymous said...

mohan untuk mengamalkannya

Anonymous said...

mohon untuk mengamalkannya

Anonymous said...

Masyallah ustaz..sy baru cuba 1x ayat ayat kursi skali nafas rse mcm nyawa sy nk dicabut..sakit sgt..ya Allah..

z pari said...

Syukur..sangat bermanfaat.... banyak kelabihannya setelah diamalkan... salahsatunye..dpt menguatkan saraf dan menghilangkan rase letih tubuh...InsyaAllah.. tarik nafas...baca didalam hati..hembus pelan2....

z pari said...

Syukur Alhamdulillah.. sungguh bermanfaat.....

rahimi said...

assalammualaikum..tok sy mohon ijazah untuk amalkan pendinding ayat qursi tahap 1

Anonymous said...

Mohon diijazahkan kpd saya tuan

Anonymous said...

Mohon izin amalkan

man trg said...

tok said mohon izin ijazahkan amalan ini kpd saya

wan said...

Qabiltu, mohon beramal dengan amalkan yang diperturunkan ni ye Tok Said. Syukran.

myinformer said...

As Salam tok..mohon izin ijazahkan amalan ini kepada saya..terima kasih

Related Posts with Thumbnails