Wednesday, June 30, 2010

Penggerun Ayat Yusof

Ada ramai yg takut kalu gunakan penggerun si BELANG,hehehe,takda apa yg patut takutpun sebenarnya,kita manusia ni KHALIFAH di bumi,tapi ramai yg tak faham pengertian KHALIFAH ini,kenapa manusia dipilih sebagai KHALIFAH? apa rahsia KHALIFAH? pengertian KHALIFAH? ini la antaranya,firman Allah QS:2:30 Dan Ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat: "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di muka bumi". Mereka berkata: "Mengapa Engkau hendak menjadikan (khalifah) di bumi itu orang yang akan membuat kerusakan padanya dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Engkau dan menyucikan Engkau?" Tuhan berfirman: "Sesungguhnya Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui"
Jadi ternyata kita telah dipilih sebgai KHALIFAH,penguasa muka bumi..tapi jgn sampai kita mengharap dari yg lain selain ALLAH..apa yg kita gunakan dibumi ini,sebagai pembantu saja,sebagai penyeri hidup didunia,tapi jgn sampai tergelincir akidah...
dan juga sebagai peringatan,jgnla menggunakan pembantu-pembantu syaitan dan jin kafir,kerana mereka ini banyak tipu dayanya..
terlalu besar pengertian KHALIFAH....
Bagi mereka yg takut atau ragu2 nak gunakan si BELANG ni,kita blh juga menggunakan penggerun dari ayat-ayat Quran...
banyak ayat-ayat or zikir nama-nama Allah yg ada sifatnya sejuk dan ada sifatnya panas..terpulang pada kita mana satu yg kita nak pakai..sini aku ijazahkan penggerun dari surah YUSUF ayat 4





"inni roaitu ahada 'asyaro
kaukabaw wasy-syamsa wal qomaro roaituhum li sajidin".
kaedahnya
1-baca senafas(tarik nafas hingga penuh ke dada) 3 kali ayat
2-langkah diatas perlu diulang sebanyak 3 kali
selepas selesai berdoa.."ya ALLAH,YA RAHMAN,YA RAHIM,YA KARIM,aku bermohon,bagaimana bulan dan bintang tunduk kepada nabi Yusuf,begitulah seluruh manusia tunduk dan hormat kepada ku"
3-Bagi tujuan resapan ilmu,hendaklah diamalkan selama 40hari
4-baca pagi dan petang

p/s akan ada satu cahaya merah masuk melalui bawah bumi masuk ketubuh kita

92 comments:

RoeFx said...

Assalamualaikum tok.. apa maksud tok utk tujuan resapan ilmu? utk mudah faham/belajar ke tok?
cahaya merah yg akan masuk ketubuh kita tu tandanya amalan kita dah sebati ke tok? ayat ni bersifat panas ke sejuk tok? maaf bnyak tanya..

ryansyah_azri said...

ASALAM'KUM SAUDARAKU.. KU MINTA IZIN MENGAMALKAN ILMU INI..

masmar said...

salam tok..saya minta izin untuk mengamalkannya...terima kasih..semoga hidup tok diberkati dan dirahmati allah

pedangskan said...

salamun'alaik.
minta izin untuk amal ijazahnya..terima kasih. dengan lafaz qalbitu...

azuan said...

Tok.minta ijazahkan saya untuk amalkan ilmu ini ye..terima kasih.

Rahimahullah said...

Salam. Terima kasih tok...
Semoga Allah S.W.T meredhai dan merahmati kehidupan Tok..amin..

Mathematician said...

Kalau orang perempuan nak amalkan macam mana tuan? Dalam masa 40 hari, mesti ada waktu yang datang bulan.

amad said...

saya mintak izin utk mengamalkan ayat ini. wassalam

nubuwuah said...

Salam tok..

Saya terima ijazah ilmu pengerun ayat Yusof dgn lengkap dan sempurna..moga bermanfaat..amin

Anonymous said...

Assalamu'alaikum

Apakah maksud waktu pagi dan petang. Adakah selepas subuh dan sebelum terbit matahari serta selepas asar dan sebelum maghrib? Mohon pencerahan.

7 harimau said...

Slam minta ijzahkn ya tok tma kasih........

sarina said...

SALAM TOK ... MINTA IJAZAHKAN ...SAYA MINTA IZIN MENGAMALKANNYA

rusli said...

Assalamualaikum...
Tok..Saya mohon diijazahkan dan mengamalkannya.. Terima kasih

Anonymous said...

Assalamualaikum...
Tok..Saya mohon diijazahkan dan mengamalkannya.. Terima kasih

mohammad ezwandi said...

Assalamualaikum
Tok..Saya mohon untuk diijazahkan dan mengamalkannya.. Terima kasih

Anonymous said...

Assalamualaikum
Tok..yang masuk tu ada apaapa masalah tak masa sakaratul maut seseorang pengamal?

zuloasis said...

assalamualaikum tok mintak izin untuk saya amalkan penggerun ayat yusuf..

zuloasis said...

assalamuuallaikum tuk mintak izin untuk saya amalkan penggerun ayat yusuf..

ken said...

minta izin amal ye tok

Anonymous said...

sy amalkn kn ayat ini utk pengasih....bkn ke pengasih?? minta tlg email ke RenZhi86@yahoo.com...sy ingin menanyakn sesuatu

gg said...

assalamuuallaikum tok minta izin untuk saya amalkan penggerun ayat yusuf.. azizi

gg said...

a'kum tuk mintak izin untuk saya amalkan penggerun ayat yusuf

gg said...

a'kum tok mintak izin untuk saya amalkan ayat ini

muhammad zahid said...

Assalammualaikum...tok..mohon izin tuk amalkan ayat nie..terima kasih tok.

Anonymous said...

Assalammualaikum Tok, Minta Izin/ijazah untuk di amalkan Ayat Penggerun Nabi Yussuf Ini...kalau pempuon memang susah sikit amalkan dlm 40hari...faham2 aje lah...tapi amalan ini boleh diniatkan sebagai zikir utk genapkan amalan 40hari...tema kasih tok

eeazizi said...

Tok sy slalu amal ayat 4 surah yusuf ini 7x sehari untuk naikkan seri wajah, tetapi ayat ini juga ayat penggerun ya tok?mohon pencerahan ya tok...dan mohon ijazah utk mengamalkannya..qobiltu..

eeazizi said...

Salam tok..sy amalkan ayat ini 7x sehari untuk naikkan keserian wajah,,tp ayat ini juga ayat penggerun ya tok?mohon pencerahan tok..sy juga mohon ijazah dan mengamalkan ya segala ilmu yg dipeturunkan tok dlm blog ini ya tok..qobiltu

Anonymous said...

salam tn guru sy mohon ijazah ye, pekenankan ye.. t.kasih

Anonymous said...

salam tn guru, saya mohd nazim bin ahmad dr pahang, mohon ijazah dan kebenaran yea... sekian terima kasih sebab tak lokek ilmu moga tn guru dirahmati Allah...

Anonymous said...

Salam, tn. guru .mohon kebenaran amal ayat ni..terima kasih...

Anonymous said...

Terima Kasih.. Minta Izin Untuk Mengamalkannya

mn.talib said...

aslmkum. mohon izin untuk mengamalkan ayat ini. terima kasih

helwa said...

aslkum,saya rizwan b.yahaya dr kangar mohon untuk beramal dgn ayat ni

Anonymous said...

assalamualaikum..
mohon izin utk amalkan ayat ini...

KEDAH said...

assalamualaikum,
ini original tapak perguruan ruhaniah ke?

Anonymous said...

Assalamualaikum saudara..saya mohd johan arifin minta izin untuk diijazahkan seterusnya mengamalkan ayat ini.moga segala ilmu mendapat keberkatan Allah.terima kasih kerana sudi berkongsi.

Anonymous said...

Minta diamalkan....trma kasih

Anonymous said...

salam, minta izin amalkn, tq

muzz said...

salamminta izin tok tq

zul said...

salam tok.. mohon ijazah dan kebenaran menggamalkannya. terima kasih tok

Anonymous said...

salam tok. saya minta izin untuk diijazahkan ilmu ni. mohamad syafiq bin mohamad rasidi

Saiful Azreen said...

Assalamualaikum tok..saya mintak izin untuk amalkannya...terima kasih..>saiful azreen b ismail

Anonymous said...

assalamualaikum.....minta izin ya tuk nak amalkan ayat ini...

Anonymous said...

salam..minta izin ya tuk...

Anonymous said...

Assalamualaikum tok , mohon untuk mengamalkan ilmu ini. agar bermanfaat. semoga diberkati Allah

Anonymous said...

Assalamualaikum tok , mohon untuk mengamalkan ilmu ini. agar bermanfaat. semoga diberkati Allah

Anonymous said...

Assalamualaikum tok, saya Nazirul mohon mengamalkan ilmu tok ini. agar bermanfaat dan sesuai bagi diri saya. sekian, semoga diberkati Allah saudara :).

Anonymous said...

Tok... sy mohon amal dan diijazahkan semua ilmu yg tok kongsi sama ada yg telah dikongsi ataupaun yang akan di kongsi.. semoga tok sentiasa dalam rahmat Allah.

Uzair Nayan said...

Saya terima ijazah ilmu pengerun ayat Yusof dgn lengkap dan sempurna..moga bermanfaat..amin

Uzair Nayan said...

Saya terima ijazah ilmu pengerun ayat Yusof dgn lengkap dan sempurna..moga bermanfaat..amin

Anonymous said...

assalamualaikum.izinkan saya mengamalkan ilmu ini.semoga tuan diberkati Allah S.W.T

Anonymous said...

Assalamualaikum...
Tok..Saya mohon diijazahkan dan mengamalkannya.. Terima kasih

Anonymous said...

mohon izin tok utk mengamal ayat ini

Anonymous said...

assalamualaikum. mohom izin utk sy amalkan ayat ni

Anonymous said...

Assalammualaikum...minta maaf...harap diizinkan saya mengamalkan amalan ini..insyaallah

Anonymous said...

mohon izin untuk amalkan

Anonymous said...

izinkan saya untuk mengamalkan ayat ini

Asyraf Fiq said...

salam saya mohon keizinan untuk mengamalkan ayat ini

Anonymous said...

Assalamualaikum...
Tok..Saya mohon diijazahkan dan mengamalkannya.. Terima kasih

tahar said...

Assalamualaikum..mohon diijazahkan untuk amalkannye..terims kasih

mhs said...

Salam Ya Akhi,

Mohon izin di amalkan ijazah ini untuk kebaikan semua..

Jazakallah..

Muhammad Hanis Rosman said...

Assalamualaikum tok. saya minta izin untuk mengamalkannya. moga Allah meredhai. insyaallah.

Anonymous said...

assalamualaikum.. mohon diijazahkan kepada saya untuk diamalkan...

Anonymous said...

salam.. mohon diijazahkan ilmu ini untuk diamalkan..

Anonymous said...

salam..mohon diijazahkan ilmu ini untuk diamalkan terimakasih...

Anonymous said...

salam..mohon ilmu ini dijazahkan kepada saya buat amalan...

Anonymous said...

salam mohon ilmu ini dijazahkan kepada saya buat amalan.terimakasih..

Anonymous said...

asssalamualaikum..mintak izin untuk diamalkan ayat ini...

Anonymous said...

Salam mntk izin amalka ayat nie

Anonymous said...

Salam
minta izin amalkan ayat ini

Anonymous said...

Salam mintak izin amalkan

adamharis amad said...

salam saya mintak izin utk amalkan ayat ini

adamharis amad said...

salam saya mintak izin utk amalkan ayat ini

Anonymous said...

As Salam. Saya minta izin utk amalkan ayat ini.

badrul izanee abu bakar said...

Assalamualaikum wbt...mohon utk amalkan ayat ini. Terima kasih tok...

Anonymous said...

Salam Tok, Mohon izin utk amalkan ayat ini. t.kasih

Mista Ibnu said...

Assalamualaikum..sy minta izin utk mengamalkannya

Pencinta rasulullah said...

Salam tok,saya terima ijazah penggerun yusuf kerana Allah taala

Pencinta rasulullah said...

Salam tok,saya terima ijazah ayat penggerun Yusuf ini kerana Allah taala

Anonymous said...

Assalamualaikum tok. Sy terima ijazah dan mohon mengamalkannya

orang biasa said...

Mohon diberi ijazah amalan ni ya tok. Moga Allah rahmati Tok kerana sudi berkongsi ilmu untuk kebaikan sesama umat

wan said...

Qabiltu, saya terima ijazahnya ya Tok. Syukran.

irwan yusup said...

Assalammualaikum. Saya mohon untuk diamalkan.

Anonymous said...

Assalamualaikum.... saya terima ijazahnya tok... terima kasih kerana berkongsi.... mohon untuk diamalkan...

haimee Isa said...

Assalamualaikum tok.. maaf kerana menegur... bacaannya tak tepat..ini yang betul menurut bacaan kalau tak salah..

Surat Yusuf Ayat 4

“Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada’ Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin”

(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku".

Unknown said...

Maaf. Nak bertanya,apa fungsi ayat pengerun ni?

Zaf Irul said...

Tumpang tanye
Satu nafas satu ayat ke tiga

Anonymous said...

Assalamualaikum.... terima kasih atas ilmu ... minta halalkan ilmunya

noza said...

salam tok, ambo mohon ijazah ilmu ini. tqvm atas perkongsian.

Mukahal Mubarak said...

Asalamualaikum..Qolbitu izin sya amalkan ayat ini tok.

Anonymous said...

SALAM TOK ... MINTA IJAZAHKAN ...SAYA MINTA IZIN MENGAMALKANNYA

Imam Pailang said...

Tok...minx izin utk mohon ijazah ilmu ni...

Related Posts with Thumbnails