Friday, December 25, 2015

Mereka Sedang Menunggu Giliran....

Doa. Usaha. Ikhtiar & Tawakal


Semoga Allah permudahkan segalanya......


Tuesday, December 1, 2015

#Madu Lebah Tualang

Madu Makanan Sunnah Rasulullah S.A.W

 

Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman :
 
وَأَوْحَى رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِي مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا يَعْرِشُونَ

Dan Rabbmu mewahyukan kepada lebah: Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu, dan di tempat-tempat yang dibikin manusia.” (QS. An-Nahl, 16:68)

Lebah merupakan salah satu jenis hewan istimewa yang dijadikan nama surat di dalam Al-Qur’an (surat An-Nahl).
Banyak keajaiban, hikmah, manfaat, dan rahasia dalam penciptaan lebah yang dapat dipelajari dan dijadikan contoh bagi kehidupan manusia.

 

  • Diriwayatkan oleh Bukhari dari Aisyah r.a. katanya Nabi s.a.w. amat gemar makanan manis-manis dan madu. Rasulullah telah bersabda ” Barang siapa yang menelan (minum sedikit) madu tiga kali (di waktu pagi) setiap bulan, ia tidak akan terkena penyakit teruk”
  • Telah berkata Imam Ibn Qaiyim. “Dan petunjuk Rasulullah s.a.w. tentang minuman ialah baginda suka meminum madu yang dicampurkan dengan air sejuk.”
  • Rasulullah s.a.w. meminum madu itu sebelum makan pagi yang dibantu dengan air. (air yang hendak digunakan untuk dicampurkan dengan madu itu hendaklah disimpan semalaman di dalam suatu bekas sebagaimana yang disukai oleh Rasulullah s.a.w.)Pada tiap-tiap pagi campurkanlah air ini dengan sesudu madu lalu diminum dengan membaca selawat ke atasnya sebanyak tiga kali.
  • Dari Ibnu Umar r.a., sesungguhnya Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda: “Nikmat yang pertama-tama kali akan diangkat dari bumi ialh madu”( Dari Kita As-Bahan terjemahan oleh Ahmad Al-Hasan)

Monday, November 2, 2015

Anak Menangis Malam



Huhh, lama betul dah den tak menulis ni..entah mengapa tepanggil untuk catat sikit2 lagi

Anak kecil yg bersih lagi suci , boleh melihat terus alam yg tak mampu dilihat kita, dan bg bayi yang kecil ni, mereka hanya mampu menangis bagi isyarat yg mereka diganggu , ketakutan,kesakitan, atau kelaparan.

Selalunya punca budak nangis mlm <

1 - Diganggu puntianak
2- Rumah ada gangguan
3- Pergi kawasan2 keras
4- Bawak anak keluar mlm ( mmg benda suka mengikut )
5- Saka nak turun
6- LApar susu hihi, ni standard la

Maksud den, susu dah bagi, smua dah settle, menangis je tak abis2, penah skali member den baru balik daari kampung, anak dia slalu tak menangis malam, kali ni menangis tak bhenti2 smpi keletihan tertido, bangun je mata nangis balik...

mengadu ngn den, den pun tgk , aada benda yang mgikut, den suh sediakan 3 biji limau, letak kat satu sudut, den baca dr jauh, den amik limau tu, potong, masukan dlm air..renjis la keliling budak tu..insylahhh senyop terus

Napa rukyah pada limau...sonang, sobab benda2 ni smua goyang habis ngn limau n garam..so sonang sikit kojo kit..contoheh ..ular takut ngn belerang..nghimau takut ngn kayu tas..mcm tu laaaaa


Bagi anak yang menangis mlm ni, kalu setakat gangguan "tersampuk or kena ikut dek puntianak ni or jin jin liar sonang je kita nak settle..tp problem kalu anak ni dah kena "aim" ngn jin saka ..ni agak payah nak settle...saka mula membuat tapak utk future development dikalangan diorng..maksud eh "peganti tubuh baru mereka'.....


Friday, January 23, 2015

Serangan Ular siluman

Salam semua, semoga semuanya ada dlm lindungan Allah, byk betul benda berlaku kebelakangan, tanda2 akhir zaman : )

1- Entah kenapa sejak 6 bulan kebelakangan ni , banyak betul pesakit yang dtg ke pusat rawatan di serang oleh ular-ular hitam yang melingkar di badan dan kepala pesakit.
Bukan saja pesakit2 yg kena, murid den pun jln tehengkut-hengkut dan bila tgk je apa yg serang, tetap jugak ular hitam...aku pun pelik kenapa jadi mcm ni...

Sampai bila ada pesakit yg sama berulang-ulang kena serangan ular ni, aku diam je taknak jawab dah, bukan aku tak nak jawab, kang bayk soal, "asik ular je ustaz"..abis takkan aku nak tipu kata org kayang datang syok kat 'hang' : ) , jadi lebih baik den diam jo..jgn ckp apa2..ponek nak becakap byk2..org tak paha,.. den pun tak paham, persoalan eh, mano dtg ularrrrr ni semua..

Dulu ada kes, member den , kene hentam kaw kaw ngn ular, dia ni leh berubat gak la, mula  jinak2 blajar ..so satu hari tu dia kena simptom mcm keracunan makanan, berak muntah, tak boleh makan nasik, sampai dalam masa seminggu berat turun sampai 3-5 kg..tapi dia just syak keracunan makknan, so bila klnik dah pg, ubat dah makan still tak sembuh, dia pun dtg jumpa den..

Den pun mcm biaso la, mengaktifkan super sonic scanner cap ayam den..nak tinjau2 apo yang ganggu..den tgk sihir takdo..saka takda..puaka takda..jin takda..dlm badan takda ...hantu takda..superman takda..batman takda..apa ya!!!! dlm bdan clear je pulak.....

Sekali ado ular la duk belit dia baik punya, kat bahagian perut eh..scan den ni scan tahap bangang, tak leh tgk  mcm pakai mata zahir..kalu ada org yg bg kelebihan tu senangla..sekali tgk je terus nampak semua, den masih lomah..

lepas tu den pun ckp samo eh, ada ular duk belit..dia pun ckp la mmg dlm sedar tak sedar dia nampak ular besar hitam tinggi sampi ke bumbung umah eh jelir pandang dia mcm marah nak serang dia..dia baca la ayat rukyah, lepastu tersedar..

Den ckp apa ko buat dia marah, dia kata , dia rasa dia pecahkan tempat sembayang ni, dia beli umah baru, so umah tu dulu duduk non muslim, kat laman eh ada tempat sembahyang, dia pecahkan la ...

owhhh..patut la kena serang, situ tempat pemujaan la ,mesti la ada yang buat port..

---tapi kes mcm ni biasa aku jumpa, kalu kita duk kacau tempat smayang org, mesti kena hantam..ingat !!!! kalu tak kuat or ada ilmu jgn cuba2 kacau tempat2 pemujaan n tempat smayang diorang..

-ada satu kes , anak murid den yang rawat satu kes, ada budak remaja duk tendang tak silap tempat smayang diorng, kadang2 benda tu ada tepi jalan, lepas dia dah tendang,budak tu ckp, "ni mesti ALlah suka aku wat mcm ni" lebih kurang cerita mcm tu...sejak dia tendang tu, balik dia terus monyok . lepas tu histeria ..tak makan tak minum 2-3 hari...anak murid den gagal sembuhkan"sembuh ajal maut milik allah' kita cuma usaha..selapas balik je dari berubat mlm tu, pagi esok ,budak remaja tu meninggal ..innalillah...

kes ni leh jadikan peringat supaya tak menggangu tempat pemujaan or smayang non muslim..dan Nabi pun larang kita mennganggu tempat smayang mereka..selagi mana mereka duduk dan taat pada pemerintahan islam

-berbalik kes , kebelakangan ni ,serangan ular menjadi-jadi..aku pun hairan, kerana ular ni bukan la dtg kerana sihir, dihantar, or tepijak sarang dia ke, kacau tempat port dia ke, tapi aku pelik kenapa ada dekat ramai org..sampai lm seminggu tu bepuluh kes yg dtg pasal kes ular..

ular jin ni masalah dia adalah biantang, kalu kita takda ilmu ,sekadar rukyah je ,dia mmg takda kesan..sebab dia binatang..kalu baca ayat2 quran , yang panas ni jenis jin yg mcm kita ,bersyariat , jin kapir, taknak peluk islam,ular takda syariat...so mmg org yg kuat mengaji ke apa ke , smua ada potensi utk kena belit ngn jin ular ni,..

cara rawatan dia lain, kalu nak blaja ngn den kenala nyanyi lagu 'tunjuk ajar ku sifuuu' : )

simpotom jin ular ni

1-mcm gastrik,
2-perut memulas mcm kena belit (memang kena belit pun)
3-bahu sakit
4-dada pun
5 migrain ..
6-bisa badan kalu dia patuk

--------------------------------------------------------------

aku hairan mana dtg ular ni..aku syak ada komplot "uncle Sam' untuk melemahkan umat islam, sbb badan kita jadi lemah bila kena hentam mcm ni..n masalah besar kalu kita rukyah dia wat ttak port, simptom mcm perawat selalu ckp, ada rasa panas tak..(panas kalu jin tu duk dlm badan) ni dia belit kat luar,, ada rasa pegerakan tak..smua perasssan ni takda, yang ada cuma rasa mcm atas tu la

ni mesti komplot orang n makhluk alam sana...aku confirm, mana mungkin leh dtg byk gilerrrr ular ni

ni dah akhir zaman..diorng ni smua jadi sakit, ni mesti konspirasi sihir secara besar-besaran, caranya ialah lepaskan ular sebanyak-banyak eh utk belit seramai-ramai org

mana diorang amik ular ni aku tak tau, tapi yg aku tau melalui ilmu aku, "uncle sam" mmg ada bela ular, dan ular dia bermaata satu, aku tau pun sebab ular tu ada dtg umah aku satu masa dulu..

dulu aku ingat lagi , aku mimpi..dlm mimpi aku setakat lawan ngn syaiitan n jin ni biasa, maklumlah kau ubat org, ko aspek diorang tak balas dendam ke..selalunya aku mesti lawan la dlm mimpi tu..

tapi kali ni dlm mimpi tu aku lari setakut-takutnya...mana tak lari, ada ular besar gunung keja aku..dlm mimpi tu aku kecik macm tikus je, lari dari nak kena makan ngn ular besar gunung angsi...fuhhhh mnengucap aku...

menakutkan sungguh..bini den pun mimpi raksasa laut mata satu keluar nak serang..kisah eh mcm ni....

aduhhhh...nak azan..wa cau dulu
Related Posts with Thumbnails