Monday, January 3, 2011

Pintu Rezki 4 Penjuru

Aku bincang pasal pintu rezki 4 penjuru je dulu...

Bagi mereka yang kasyaf mudah melihat 4penjuru rezki...bagi yang tidak kasyaf pun masih takda masalah..just belajar n fahamkan aje apa maksudnya...

Aku belajar ilmu ni pun setelah aku scan orang2 kaya dalam Malaysia..tgk apa yg ada sekeliling diorang..cahaya diorang..aura diorang..amalan diorang..

Banyak amalan bagi tujuan membuka 4 pintu Rezki 4 penjuru ni...


Pantang Amalan ni..

1-Menipu dalam jual beli or duit ..

Terjemah hadits / ترجمة الحديث :

Dari Abu Hurairah radhiallahuanhu dia berkata : Rasulullah shollallohu ‘alaihi wa sallam bersabda : Janganlah kalian saling dengki, saling menipu, saling marah dan saling memutuskan hubungan. Dan janganlah kalian menjual sesuatu yang telah dijual kepada orang lain. Jadilah kalian hamba-hamba Allah yang bersaudara. Seorang muslim adalah saudara bagi muslim yang lainnya, (dia) tidak menzaliminya dan mengabaikannya, tidak mendustakannya dan tidak menghinanya. Taqwa itu disini (seraya menunjuk dadanya sebanyak tiga kali). Cukuplah seorang muslim dikatakan buruk jika dia menghina saudaranya yang muslim. Setiap muslim atas muslim yang lain; haram darahnya, hartanya, dan kehormatannya.


2-Meminjam dan sengaja melewat2kan bayar, ada duit buat2 xnak byr

" Diampunkan semua dosa bagi orang mati yang terkorban Syahid kecuali jika ia mempunyai hutang (kepada manusia)" ( Riwayat Muslim, 6/38)

Barangsiapa yang meminjam harta orang lain dengan niat ingin mengembalikannya, Allah akan mengembalikan pinjaman itu, namun barangsiapa yang meminjamnya dengan niat ingin merugikannya, Allah pun akan merugikannya" ( Riwayat Al-Bukhari, 2/83 )

Ya Allah, aku berlindung kepadaMU dari dosa dan hutang, lalu Baginda ditanya : Mengapa engkau sering meminta perlindungan dari hutang, whaai Rasulullah ? ; Baginda menjawab : " Jika seseorang berhutuang, bila berbicara ia dusta, bila berjanji ia mengingkari" ( Riwayat Al-Bukhar, 1/214


3-Bakhil

surah al – Imran ayat 180, tafsirnya :

"Dan jangan sekali-kali orang-orang yang bakhil dengan harta benda yang telah dikurniakan Allah kepada mereka dari kemurahan-Nya yang menyangka bahawa keadaan bakhilan itu baik bagi mereka. Bahkan ia adalah buruk bagi mereka. Mereka akan dikalungkan yakni diseksa dengan apa yang mereka bakhilkan itu pada Hari Kiamat kelak. Dan bagi Allah jualah hak milik segala warisan isi langit dan bumi. Dan ingatlah Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan segala yang kamu kerjakan.”

4-Membayar zakat

Maksudnya : “Dan orang-orang yang menyimpan emas dan perak dan tidak membelanjakannya pada jalan Allah (yakni berzakat), maka khabarkanlah kepada mereka dengan balasan azab seksa yang tidak terperi sakitnya. Pada hari itu emas dan perak (serta harta benda yang dimilikinya) akan dibakar di dalam api neraka lalu diselar ke dahi mereka, rusuk mereka dan di belakang mereka (sambil dikatakan kepada mereka), inilah harta benda mu yang kamu simpan untuk diri kamu sendiri. Oleh itu rasakanlah azab-Ku yang amat pedih akibat dari apa yang kamu simpan.



ini adalah PANTANG bagi amalan ini...

Kebanyakan ramai yang gagal disebabkan adanya melanggar perkara2 diatas...zakat paling ramai yang tak bayar..semua ingat wajib bayar zakat fitrah time raya je,padahal bagi orang yg bergaji bersih seribu pun WAJIB bayar zakat...refer la pusat zakat..

Ingatlah..kalu kita kedekut,Allah pun tak pandang Doa kita...


Setelah aku kaji dan scan..bagi sesiapa yang rajin sedekah hatta RM 1 pun (itu je dia mampu kan) maka ada 1 cahaja halus or aura yang datang melekat di tubuh kita..dan cahaya tu akan bertambah terang sekiranya seseorang tu memperbanyakkan sedekah ( banyak disini bukan bermaksud ribu2 or apa,sesuai dgn kemampuan kita,kalu gaji kita 1000,RM 10 tu dah dikira banyak )

sesuai Hadis Nabi

Dalam satu hadith, Nabi menerangkan setiap awal pagi, semasa terbit matahari ada dua malaikat menyeru kepada manusia di bumi. Yang satu menyeru 'Ya Tuhanku, kurniakanlah ganti kepada orang yang membelanjakan hartanya kerana Allah. Yang satu lagi menyeru 'Musnahkanlah orang yang menahan hartanya (lokek)

Bagi tujuan Amalan ini bacalah Doa ni

Wa barik lanallah humma fi jam"e qasbina, wa halli ,uqudal usri ya yuhhu ar mahad..

(setiap kali lepas solat sekali,kecuali subuh 3x )

kemudia disambut dengan bacaan doa

Allahumma ya ghoni yu ya hamid, Ya mubdi u ya Muid, ya Fa'alul lima yurid, Ya rahimu

ya wadud, Aghnini bihalalika, an Haramika, wa bito'atika an maqsiatika, wa bi

fodlika, an'ma siwak

InsyAllah...sekiranya amalkan dan tak melanggar pantang..rezki akan datang

mencurah-curah..


Ramai yang duk tanya aku dari dulu amalan ni..hari ni aku kongsikan pada semua...

aku ijazahkan juga pada semua umat Muhammad yang berminat..Aminnnnn

19 comments:

Anonymous said...

saya amik ye amalan ne..
amik amalan je.. xamik sakanye jikalau ada.. hehehee

jebat said...

salam sifu..izinkan sy amalkan yo, mudah2an berkat doa sifu..amiiin

Hamba Daif said...

salam tok... terima kasih coz kongsi...

copy sat....

Nur said...

Assalammualaikum...

Terima kasih di atas ijazah Tok...
rupanya bila bersedekah ada aura pula yg dtg... jadi klu byk sedekah lagi la terang benderang kan... bagus nie...:)

kuyie said...

salam tuan...nak tanye..ada tak doa2 tersebut dalam tulisan arab...sebab takut sebutannya lari...kalo dah lari xsompet den nak koja tuan...

tq tuan..

Anonymous said...

utk tulisan arab, boleh la tulis di http://www.arabic-keyboard.org/ :)

Siddique87 said...

Alhamdulilah..terima kasih ya Tok...saya terima...smoga Tok dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..Amin

Anonymous said...

pernah terjadi pada sy dulu-dulu

sedang sy bersandar dan syok nak tido
tiba2 badan saya mengeletar 1 badan dr hjung rmbut ke kaki
kemudian semacam 1 nafas nak memasuki saluran prnafasan saya
tp saya tahan nfas tu dari masuk

tiba-tiba.. (jeng3)
saya dibawa laju ke satu tempat
(lagi laju dr formula 1)

nasib baik xberlanggar dengan pokok2

lepas dibawa oleh sesuatu.. saya nampak diri saya sendiri berjalan disatu tempat yang penuh dengan kanak-kanak
dengan ade 3 orang penjaga.. mungkin dua..

saya yakin diri sy yg nampak diri saya itu adalah saya.

sbb sifat saya terlihat kat situ (berlagak dan sedikit angkuh)--- memang sy pn tu..
lagipun muka saya

tapi masalahnye saya tak leh kontrol diri sy yg sy nmpk tu..

dipendekkan cerita.. saya betul2 terjaga lepas sorg makcik tu lempar kuali yg ade mnyk pnas kt sy
(ade ke patut) sebab sy tunjuk eksen kt makcik tu.. alaaa sy tak takut makcik tu

rase cam nk saman je makcik tu.. hahahahaa...

peliknya.. sepanjang kejadian tu badan saya mengeletar 1 badan..
pas tu lagi pelik spnjng kejadian tu.. bila saya buka mata saya ada syok kt katil
tapi bile ttup mata saya ada kat tempat lain..

macam ade kat dua tempat dlm 1 mase..

kenapa dengan sy ye.. ini bukan rekaan.. atau byangan atau angan2 tau sama waktu denganye
tapi mmang mase tu bila pejam mata kat tempat lain.. bila buka mata kat tempat lain..

Anonymous said...

testing

Anonymous said...

minta kbenaran utk gnakan amalan yg diberi

Anonymous said...

alhamdulillah, lepas terbaca blog post ni, terus bayar hutang yg tertunggak

bayangkan dalam sehari (hari saya bayar hutang) dapat 3 4 org client :)

Anonymous said...

salam...
minta izin utk amalkan ye...
klau ade yg tulisan jawi hrp leh emailkan -> fuad_marketing@hotmail.com

Anonymous said...

salam...
minta izin utk amalkan ye...
klau ade yg tulisan jawi hrp leh emailkan -> fuad_marketing@hotmail.com

ful said...

salam..
minta izin untuk amik amalan ni. terima kasih semoga Allah murahkan lagi rezeki tuan..

Master Mior said...

Assalamualaikum ustaz,

Saya Mior Muhammad Mahadhir.

Saya mohon izin dan ijazah untuk mengamalkan segala keilmuan yang ada dalam blog ustaz ini.

Semoga Allah merahmati ustaz.

Terima kasih ustaz.

Anonymous said...

salam ustaz

saya pun

Saya mohon izin dan ijazah untuk mengamalkan segala keilmuan yang ada dalam blog ustaz ini.

tq ustaz

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt Tuan!
Saya mohon ijazah dan izin mengamalkan segala amalan waima petua yg diperturunkan di dalam blog Tuan ini. Mudah-mudahan mendapat barakah dan manafa'at bersama-sama di dunia wal akhiroh aaamiiin. JazakAllahuhairankathira.

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt Tuan!
Saya mohon ijazah dan izin
mengamalkan segala amalan waima petua yang telah diperturunkan oleh Tuan di dalam blog ini.
Semoga mendapat barakah dan manafa'at bersama-sama di dunia serta di akhirat.
Aaamiiin Ya Robbal 'Alamin.
JazakAllahu.........

Anonymous said...

Assalamualaikum wbt Tuan!
Saya mohon ijazah dan izin mengamalkan segala amalan, ilmu waima petua yang diperturunkan oleh Tuan di dalam blog ini.
Semoga mendapat barakah dan manafa'at bersama di dunia serta di akhirat. Amin.......JazakAllahumma.

Related Posts with Thumbnails