Friday, February 18, 2011

Ilmu Pernafasan

Salah satu cabang ilmu Ghaib adalah ilmu pernafasan..ada banyak Kaedah ilmu pernafasan..

Ilmu pernafasan Qigong,Budi suci,tapa diri,Nasrul Haq, Yoga dan sebagainya...

Aku kupas Ilmu pernafasan ni ok..

Ilmu pernafasan ni didakwa boleh memukul org dari jaarak jauh..sekiranya ada niat zalim,dan juga pada sesiapa yang berniat zalim terhadap pengamal ilmu ni maka orang yang zalim itu akan tercampak...

Mana logiknya Gitu....memang logik,ada ramai yang mendakwa ilmu pernafasan ni menggunakan kekuatan jin untuk mencampak org yang zalim...biasalah orang islam ni,nampak terer sikit,ajaib sikit semuanya Jin n semuanya sesat...manusia langsung tak terel,yang terel semua jin..yang boleh buat keajaiban semuanya jin...SILAP besar tu...Manusia adalah makhluk yang paling Sempurna dan Indah sehinggakan Jin cemburukan kehidupan Manusia..Hatta para Malaikat diperintahkan Sujud Hormat Pada Moyang kita ADAM...masalahnya kenapa?kenapa malaikat yang begitu tinggi dan hampir pada Allah diperintahkan sujud pada Manusia yakni Adam...Bukankah tinggi darjat kita disisi Allah dan Hebatnya kejadian Manusia ni...jadi kenapa kita duk pikir Jin yang hebat, kenapa kita duk perlukan bantuan Jin, n kenapa kita perlu tunduk dan penuhi permintaan jin? dan kenapa sikit2 jin aje yang beri keajaiban pada manusia?

Berbalik kepada Ilmu pernafasan tadi..Hakikatnya bukan dari pertolongan jin..hakikatnya ilmu pernafasan beraura positif,cahaya putih, dan bagi mereka yang mempunyai niat zalim akan mengeluarkan aura negativ dan cahaya syaitan yakni cahaya merah...maka dengan automatiknya si penzalim akan tercampak apabila berdepan dengan pengamal ilmu pernafasan ni...

contoh ilmu pernafasan ini,yang mempunyai gerak jurus...seperti budi suci,tapa diri,qigong, nasrul haq...ilmu ni bagi aku ok..

Tapi ada ilmu pernafasan yang merbahaya...iaitu ilmu yang jenis menarik kuasa alam dan menarik aura2 bewarna..menarik 7 jenis cahaya aura..aura cahaya merah,aura orange,kuning,hijau,biru,indigo,putih...

caranya umpama Yoga duduk bermeditasi dan mula makrifat cahaya2 tersebut masuk kedalam tubuh mengikut 7 pintu cakra......ini tetap ilmu Allah,tapi resikonya besar..

Risikonya.....

Hehhe nak tahu apa risikonya...disebabkan kita bermeditasi menarik aura-aura cahaya masuk kedalam tubuh maka ketika inilah jin2 berlumba-lumba memasuki jasad kita mengikut cakhra yang kita makrifatkan..contohnya kita makrifat aura masuk melalui cakra yang terletak dijantung,maka sang Kelembai pun sama-sama masuk bersama aura yang kita tarik...

Bagi mereka yang mempunyai pendiding seperti pendidng ayat Quran,pendinding Lam dan sebagainya,Jin-jin ini tetap dapat masuk...nak tahu kenapa?

Sobab eh,ketika kita menyedut cahaya aura tadi masuk,secara automatinya kita buka semua pendiding tubuh kita...sobab tu la aku nasihatkan jangan amalkan ilmu meditasi ni,kecuali kita dah tahu kehadiran Jin didalam badan,dan kita tahu bagaimana nak keluarkanya....

Dan ilmu pernafasan ni mempunyai 2 pantang...kalu langgar 2 pantang ni,hilangla kehebatanya...

Pantanya 1-Tak yakin dan yang ke2..kita Putus Nafas,yakni matiiiiiii..maka hilanglah kehebatan ilmu ni..berbanding dengan ilmu yang menggunakan ayat Quran...ilmu yang menggunakan Hafalan ayat..akan membawa sehingga ke mati..buktinya surah al mulk..

ni kisahnya...para sahabat terdengar Roh mengaji..
"Pernah suatu ketika setengah para sahabat berkhemah di atas kubur. Mereka sebenarnya tidak menyangka tempat itu adalah kubur. Setelah beberapa ketika berada di dalam khemah, mereka tiba-tiba terdengar suara orang membaca Surah Al Mulk dari mula hinggalah akhirnya. Suara itu datangnya dari dalam tanah. Tahulah mereka, sebenarnya mereka sedang berkhemah di atas kubur. Kemudian hal itu diadukan kepada Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wasallam lalu baginda bersabda yang bermaksud: "Surah Al Mulk adalah surah pelepasan kerana ia menghindar pembacanya dari azab neraka."

Adakalanya kita dapat mendengar roh merintih meminta tolong,adakalanya kita mendengar Roh yang beriman mengaji...rezki masing2 dapat dengar yang mana...

Berbalik pada ilmu pernafasan tadi..ilmu ni hanya untuk didunia sahaja,,dan tiada kehebatanya setelah mati....

sebenarnya di dalam Al quran telah merangkumi semua ilmu,termasukla ilmu pernafasan...sebab tu adakalanya zikir dan ayat Quran yang kita amalkan dapat mengelak dari diserang..contoh ilmu pernafasan didalam Al Quran adalah permulaan membaca..iaitu mempelajari makraj atau sebutan huruf..contohnya huruf to..sebutan to yang sebetulnya perlu di hembuskan angin dari mulut dan kedudukan lidah kehadapan dibawah gigi atas...huruf ho pulak dari saluran tekak, huruf ha pulak hembusan angin dari tekak..maka bagi sesiap yang mampu scan..cukup mempelajari basic al quran ni,maka cahaya mula mengelilingi badan...AJAIB kan..

Maka bagi sesiapa yang membaca Alquran dengan sebutan yang betul dan jelas secara automatiknya menguasai ilmu pernafasan yang tinggi..

Subhanallah,Maha Suci Allah...

5 comments:

oku klate said...

salam tok,nak tanya latihan nak suruh
lama boleh tahan nafas,ambo baca ayat kursi satu pun semput...

Tok Said said...

kalu 1 pun semput,tu tandanya ada gangguan dalam badan...

oku klate said...

betul ko!!!!....kalau nak confirm mcm mana tok,takat niii xde masalah,cuma belum dikurniakan zuriat je(7thn)...

ijan said...

salam... saya tertarik dengah kurniaan Allah Ni... boleh saya tahu dimana tempat untuk saya emngethui lebih lanjut untuk mempelajari ilmu ni...???

Anonymous said...

salam . saudara ijan,Ilmu Allah ini merata ada. tapi tempat yg sy tahu yg saudara boleh rujuk dan mempelajarinya ada terdapat di hulu langat. ilmu budi suci.saudara dari mana ?

Related Posts with Thumbnails