Thursday, July 4, 2013

Gangguan Jin

Bismillah..

Salam semua pembaca,, berbulan lamanya aku tak update blog ni..

Aku duk renung hari-hari setiap manusia yang aku jumpa , aku kenal. ssaudara mara..anak-anak kecil, budak dewasa...Ya Allah semuanya mesti ada yang sesuatu didalam badan mereka, ada jin saka, ada jin sihir, ada jembalang, ada hantu raya, ada semangat org mati, ada badi mayat....MasyaAllah...

-Dalam 10 yang aku renung atau scan, cuma dlm 1-2 orang yang badan bersih dari gangguan-gangguan jin ni...jangan ingat kita tak sakit kita takda jin..jin ada banyak peranan, ada yang duk tumpang makan je, ada yang duk dalam badan sebagai penjaga, ada yang sebagai pemanis muka, ada yang sebagai penggerun, ada yang sebagai pedinding, ada yang sebagai pelaris , ada yang sebagai pengasih , seribu satu macam ada...

-kita duk pikir bila sakit je nak pg buang jin, abis jin yang datang dgn tujuan lain, adakah patut kita terima?


Ada satu kisah or banyak kisah sebenarnya, yang datang ke klnik Jin aku, orang dah tua uzur dah ,sakit dah, anak-anak paksa datang ingin buang saka..

-makcik tu tak nak buang, makcik tu solat cukup 5 waktu, tapi makcik tu ckp "kalu buang nanti, sapo nak jaga anak cucu kita nanti, sapa nak tolong kalu kena aniyai orang nanti "

-Terkesima kita dengar keluhan makcik tu, "sapa nak jaga" , bukan kah Allah yang jaga kita, sapakah yang jaga kita di dalam kandungan ibu? sapakah yang bagi kita makan ketika di dalam kandungan ibu? sapa kah yang bagi kita nafas tanpa udara di dalam kandungan ibu? siapakah yang membesarkan kita di dalam kandungan ibu ? Bukan kah itu semua af'al ALLAH? atau ayat lebih jelas, bukankah itu semua Allah...

-Ya ada jawapan dalam sains..sains cuma menceritakan bagaimana Allah menjalankan proses itu...tapi yang membuatkan proses didalam kandungan itu berlaku adalah ALLAH...

- Kenapa ,masa kita bodoh dan jahil, masa kita tidak ada akal, tidak berupaya, ketika kita didalam kandungan kita serahkan segala-galanya kepada ALlah...kalu Allah lupa nak bagi kita makan dlm kandungan mati la kita...

- Tetapi bila kita dewasa, kita ada akal, kita ada tenaga, kita berupaya...kita lupakan Allah tuah semesta Alam...kita tidak lagi yakin Allah membantu kita, kita tak yakin Allah yang bagi kita rezki..kita mengarut mintak pada Jin, minta pelaris, sanggup pakai minyak syaitan, minyak dagu...Allahhhhhh

-Hati aku sedih , memandang pada mereka yang banyak melakukan syirik..tidak yakin pada KEBESARAN ALLAH, KEKUASAAN ALLAH..apa ada pada kekuasaan Jin??????  Marilah kita sedar...

'Anas r.a. berkata, ketika Nabi ditanya tentang dosa-dosa besar, beliau menjawab: “Syirik (mempersekutukan Allah), durhaka terhadap kedua ayah-bunda, membunuh jiwa manusia, dan saksi palsu.” 

' Sesungguhnya Allah tidak mengampuni dosa mempersekutukan (sesuatu) dengan Dia, Dan Dia mengampuni dosa yang lain dari syirik itu bagi siapa yang dikehendaki-Nya. Barangsiapa yang mempersekutukan (sesuatu) dengan Allah, maka sesungguhnya ia telah tersesat sejauh-jauhnya. [An Nisaa : 116]'


Adakah kita solat,puasa,dan menunaikan haji, kemudian meminta perlindungan dari JIN ,supaya jaga dari marabahaya, menjaga dari sihir,ancaman ,meminta pelaris, meminta gagah, meminta cantik atau apa sahaja terlepas dari perbuatan Syirik...TIDAK..jelas dan nyata ini adalah SYIRIK...sama saja kita pg ke kuil..kerana di kuil itu pun minta pertolongan dari JIN..apa beza kita dengan orang yang meminta di kuil..


-Faham lah kita lebih kurang maksud Hadis Nabi "

“Abu Bakar mengungguli kamu semua bukan kerana banyaknya sembahyang dan banyaknya puasa, tapi kerana sesuatu yang bersemayam di hatinya.” (Hadis Riwayat at-Tirmidzi dan Imam Ghazali di Ihya’ Ulumuddîn)..


Ya , hati yang yakin pada Allah, beserah pada Allah..yakin bahawa tidak ada daya upaya kekuatan selain dari Allah...solatlah banyak mana pun, tapi sekiranya masih meminta-minta pada tok bomoh, minta pada penunggu bukit, bakar kemayan..hancur la kita...

Semoga Ramdhan yang bakal mendatang ,mensucikan Jiwa, membersihkan hati, memperbanyakan amal

6 comments:

Mohd Zairi said...

Slm sifu n warga pusat rawatan ruhaniah... Semoga kita semua dijauhkan dari melakukan perkara syirik... Dan dijauhkan dari org yg menggunakan jin untuk menganiaya kita... Aamiin...

Anonymous said...

update la selalu blog ni,banyak info menarik

Anonymous said...

mmg byk info menarik...ngatkan dah tk update..lme juga tunggu.

shahril said...

Subhanallah...lama tak dengar citer dari tuan,saya pun lama tak singgah Ruhaniah,rindu rasanya...semoga Allah SWT permudahkan saya untuk bertemu tuan tuan warga Ruhaniah sekelian,amin...

shahril said...
This comment has been removed by the author.
EZ MiND said...

Tok..nk tnya skit psl mnghalau mkhluk halus..sejauh mn keberkesanan memagar kediaman atau mn2 tmpt yg kna gngguan dgn mnggunakan garam&lada hitam yg dh dibacakan ya qahhar&ya jabbar 555x, tok?

Related Posts with Thumbnails