Wednesday, February 15, 2012

Sihir Tok Batin

Dengan Nama Allah yang maha pemurah dan penyanyang...

Aku rasa terpanggil nak kongsikan sikit pasal sihir hutan ni..

Mmg la power sihir ni, kalu sesapa terkene orang asli ni, n tak kene ubatnya tanpa izin Allah..mmg kubur kata mari la..hatta dah ramai pun sebenarnya yg mati angkara sihir tok batin ni, dikatakan sihir mereka ni terlalu kuat...

Nak kenal beberapa kategori sihir orang asli ni..

1-Busung...standardla..aku pun banyak kali kena dah

2-Sihir mati pucuk...perghhh...ada satu ustaz tu kena ,aku pun rawat dia bersungguh-sungguh (sebab dia maulana,org baik2 )..sihir tu berpindah kat aku, ya Allah ,Allah je tahu mcm mana rasanya..bukan sekadar mati pucuk,kencing pun keluar darah..

3-Gatal2 kemaluan...ni pun angkara diorang gak la

4-Naik kudis buta dari kaki naik menjalar ke badan dan blakang pinggang..

5-Badan belah kiri lumpuh...ada beza stroke dan sihir..bukan semua stroke tu angin ahmar tau...

Sebenarnya banyak lagi gejala dari orang asli...ni antara gejala yg slalu aku jumpa

Dalam sejarah mengubat aku...rasanya ada dalam 4-10 orng yang dah meninggal dunia

angkara sihir asli ni...diaorang jumpa aku pun masa tu dah telambat, dah kene sihir

3-4 tahun, masa dtg jumpa tu ada yg perut dah besar kat 9bulan, ada yang dah

terlantar, ada yang kudis dah merebak jadi air satu badan..


sesunggunya ajal dan maut itu sudah di surat kan di luh mahfuz..pena telah diangkat..

Abdullah Bin Abbas melaporkan, semasa beliau berada di belakang Nabi Muhammad,

beliau mendengar Nabi berkata, “Wahai budak! Aku ingin mengajarkan kamu beberapa

kalimah (ajaran agama). Jagalah Allah pasti Dia menjaga kamu. Jagalah Allah pasti

kamu akan mendapati Dia di hadapan kamu. Apabila ingin meminta, mintalah kepada

Allah, apabila ingin memohon bantuan, pohonlah kepada Allah. Ketahuilah, sekiranya

seluruh umat berkumpul bagi memberikan manfaat kepada kamu, pasti mereka tidak mampu

memberikan manfaat itu melainkan apa yang sudah ditetapkan Allah kepada kamu.

Sekiranya manusia berkumpul bagi memudaratkan kamu, pasti mereka tidak mampu

memudaratkan kamu melainkan apa yang sudah ditakdirkan Allah kepada kamu. Telah

diangkat pena-pena dan telah ditetapkan semua takdir.” Hadis ini direkodkan oleh

At-Tarmizi dan taraf hadis ini Hasan Sahih.


Bagaimana pun, walau apa pun sudah di takdirkan kita diwajibkan berusaha..berdoa dan

bertawakal..


Berbalik kepada sihir tok batin...

Kerana kuatnya sihir tok batin ni, maka ramai diantara kita dan termasuk "USTAZ"

yang bagi ceramah di masjid cakap boleh berubat dengan tok batin , sebab kononnya

tok batin je boleh ubat sihir tok batin...HAMPEH...


Kalu ikut hukum dari aku hukumnya SYIRIK..

Sahabat-sahabat telah bertanya Ar-Rasul tentang jampi. Bersabda Ar-Rasul:

"Bacakan jampi kamu kepada saya. Tidak ada salahnya dengan jampi, selagi mana tidak

ada kesyirikan di dalamnya."

(Muslim)

Dengan ini menunjukkan kepada kita tentang keharusan menggunakan jampi dalam

usaha-usaha pengubatan, asalkan isinya tidak bercanggah dengan aqidah Islam (iaitu

jampi dengan menggunakan ayat-ayat Al-Qur'an dan doa-doa serta wirid-wirid dari

Rasulullah s.a.w.) Adapun jika isi-isi jampi itu bercanggah dengan aqidah dan

syari'at, maka diharamkan.


Refer la pada Hadis Nabi sebelum keluar hukum kata boleh berubat dengan orang asli

atas nama USAHA..apa punya sengal la..ni keluar hukum membenarkan berubat dgn SAMI

BUDHA dan TOK BATIN dalam masjid pulak tu, dekat dgn 100 orang hadiri kuliah

dia,termasuk la aku...betul2 ajar ilmu sesat..


usahakan ada banyak, dari duk kata boleh berubat ngn tok batin, baik suruh baca

yasin kat umah 40 kali...izin ALLAH sembuhla


Masa tu aku nak angkat tangan dah tanya soalan..tapi aku sabar je, nak aku tanya

"ustz ,bukankah kita orang islam pergi berjumpa orang kafir atas mintak bantuan

kerohanian dari diorang akan merendahkan darjat ISLAM"kalu mintak tolong atas maksud

pinjaman ke,pinjam kete ke,pinjam duit ke,itu lain la cerita,ini pertolongan atas

maksud kerohanian....


kalu orang kafir tgk ada org islam kat umah tok batin,tak ke nanti orang kafir tu

kata, tengok itu org islam,tuhan ALLAH pun dia sudah tidak percaya...geram nya

aku..tu belum lagi kalau tok batin tu masukkan jin kafir dia kat pesakit dia...rosak

akidah kita terus...


Nabi dah kata boleh guna jampi selagi mana tidak syirik pada ALLAH...ni jumpa org

kafir..lagi la syirik...MERENDAHKAN darjat ISLAM...ilmu cetek, dah tentu jampi dia

mendatangkan JIN KAFIR..TUHAN dia..boleh ke? ada akal ke?


ingatlah baik-baik...Niat yang baik tidak menghalalkan CARA..

Aku pun tak nafikan sihir asli ni memang la terel..tapi diorang pun guna jin

je,bezanya jin2nya banyak...senang cakap kalah satu datg 2, kalah 2 datang 3,kalah 3

datang 10...gitu la...so terernya sebab dia ternak jin banyak...


So fahamkan korang...diorang terer sebab ada banyak JIN....jadi kenapa tok batin

berubat dengan tok batin senang..sebab diorang dari rumpun yang sama, boleh

nego...itu je..


TAPI kita mesti ingat..ISLAM punya kalimah syadah...Tiada Tuhan Disembah Melaikan

ALLAH, NAbi Muhammad pesuruh Allah...bagi tau kat den sapo yang boleh lawan...


Hatta sejuta Jin jafir yg datang pun dia tak mampu lafazkan KALIMAH AGUNG ni..anak

kunci syurga ni..tak caya suh la diorang mengucap...kalu jumpa org histeria tu suh

diorang mengucap, mampos diorang tak berani..tapi penah dengar kan JIN ifrit boleh

tiru ikut baca ayatul qursi...


KITA ISLAM ada ALLAH,ada kalimah2 agong,CUBA cakap JIN mana yg boleh LAWAN..meh dtg

jumpa aku..bukan la aku yg handal,cuma aku pinjam KALIMAH2 ALLAH dan bersandar pada

ALLAH...yang penting YAKINNNNNNNNN,YAKIN datang dengan ILMU..tanpa ILMU janganla

cakap kita YAKIN..PENIPU


Rasulullah SAW bersabda, "Keutamaan seorang alim(berilmu) atas seorang ahli ibadah

bagaikan keutamaanku atas seorang yang paling rendah diantara kalian. Sesungguhnya

penghuni langit dan bumi, bahkan semut yang di dalam lubangnya dan bahkan ikan,

semuanya berselawat kepada orang yang mengajarkan kebaikan kepada orang lain" (HR

Tirmidzi)


"Seorang alim yg warak lebih baik dari seribu orang ahli ibadat" - Kitab

Ta`limul Muta`allim Toriqatta`allum


banyak hadis tentang keutamaaan ILMU..mari kita sama2 pelajari,InsyAllah yakin akan

sampai..apabila Yakin pada Allah smpai..apabila musibah datang,kita langsung tak

berkeinganan terhadap Makhluk Allah lagi dah,hatta ustz2 pun,apatah lagi Tok cha, or

tok batin...kita terus menuju kepada Allah..ini la maksud HIDUP..Makhluk tiada

KUASA, ALLAH MAHA BERKUASA

7 comments:

Anonymous said...

mantap ustaz

makcik said...

makcik tambah,ya,hadith dari nabi saw,pasal berubat ruhani dgn org kafir..'dan barangsiapa yg bergantung kepada sesuatu,selain dr Allah,maka Allah berlepas tangan darinya (or..Allah serahkan dia kepadanya).'hadith hasan riwayat an-nasa'i.Maksudnya,
lepas tu apa nk jadi pd dia,bukan urusan Allah lg dah..tak aman laa hidupnya lepas tu.

Anonymous said...

salam...mmm ustaz mana yg bagi ceghamah tuh,meh cni bg aku tiaw dia skit...apa duk ajaq oghang cmtuh?isk,isk,isk,...sedey btoi tgk ustaz cmtu..tak mcm ustaz dulu2x..skali hentak kaki lembek lutut abih suma oghang..

shahril arel said...

Assalamualaikum.sy ni safrel nak tanya sy ada masaalah saraf mcm mana.blh sy cube buat rawatan
Dari pinggang kebawah lemah nak jln pun susah kaki berat dan longar sendi

Anonymous said...

ustaz boleh tlg sy. tunang sy kena sihir sy dah pegi 20orh ustaz dah xdpt selesai jugak mcm mna ustaz.. sy kesian kt dia jd tunduk dan bodoh sgt lepas kena sihir

Adam Apit said...

Tulisan yang baik ..Al quran dah cukup bagi menawar segala macam penyakit ..Xpayah guna jampi panggil jin untuk mengubati pnyakit ..Sesungguhnya segalanya terjadi atas izin Allah juga ..

bisa said...

Assalam. Mohon bantuan ustz. Syukran

Related Posts with Thumbnails