Thursday, September 23, 2010

Tok Said vs Tok Parut

Dongeng tok Parut lagi....


Setelah lama aku sibuk hal ehwal perubatan, smpai lupa aku nak beramah mesra dengan

kenalan2 ghaib aku lagi..

Tok parut ni memang la brutal, ganas semacam..

Di jadikan cerita aku bersembang ngn wife aku..ckp la dah banyak sgt berubat, banyak

sgt lawan ngn dukun org asli,badan aku naik kebal..dulu lepas berubat mesti tangan

kiri aku menggigil, kaki kiri aku jalan terencot2...lepas smua orang dah balik

barula aku rawat diri aku sendiri..barula normal balik jasad aku..tapi sekarang aku

cakap la aku dah kebal..( riak pulak,ish Allah murka..astafirullah )

Bukan riak, cuma main2 sembang ngn wife je , xnak dia risau aku sakit..iyalah kita

amik penyakit orang kan..


Baru je aku ckp mcm tu..pangggg, kaki aku terus rasa pedih, mula nak terencut

balik...

Aikkk.... sapa pulak yg serang aku dlm rumah ni..jin2 semua aku dah bersihkan tadi..

tak pasal2 aku kena henjut ni....

aku tgk2 si Tok Parut yg hentam aku...hentam dari jauh je pun ,aku cakap apahal ni

" kata kebal, aku uji la " kata tok parut..

Jum bertarung..dia cabar aku...

ahhh, malas la aku ko bunian, tak pasal2 mati kang..."tak pa,kalu mati nasibla "

panggg dia hentam tangan aku pulak..

Adoiii..apa ni ...nak kena ni..aku pun hangin dahhhhh

Aku pun apa lagi .mula jurus la..dia gelakkan2 aku..ni nak serang jin boleh la pakai

jurus tu.. aikkkk

Heran pulak aku...ni bukan bunian ke si Parut ni..kalu bunian or jin mesti sakit..


Aku berkeras taknak serang dia..aku takut terputus pulak tangan si Parut ni, jurus

aku yang ayah aku ijazah ni,jgn kata jin, setan pun boleh gol..iblis tak leh la

ye..jgn salah faham k


Dia tetap mengejek2 ajak beradu tenaga..ni nak kena ni..

Aku pun mula amik "cemeti pukul setan" yg atuk aku hadiahkan..cemeti ni dulu pernah

terkena badan tok itam bukan main pedih lagi..bak kata atuk aku, takda ubat kalu

terkena, kena

zikir je baru elok..ni bukan cemeti makrifat, ini cemeti alam ghaib,ada beza senjata

makrifat dan senjata ghaib


Aku rasa aku nak tibai tok parut pakai ni la,bisik hati aku, tadi aku jurus dia duk

gelak je...


Aku pun mula libas je cemeti tu, yg best dia pun keluar bola api sama , (ala yg mcm

dlm dragon ball

tu )...PANGGGG berlaga..alamak tak kena la..apa tokk parut ni, bukan main handal

lagi...mana ada bunian handal mcm ni....tak puas hati betul aku..dia gelakkan aku

lagi..hahhaaa,peluh pun tak jatuh perli dia..


Aku mula pakai 'permohonan pulak".. permohonan ni satu kerajaan jin pun boleh K.O....

Baru baca 2-3 ayat dia gelakkan aku lagi..aduh panas2 pannas, perli dia...itu nak

tangkap jin boleh la kata dia..sambil gelak2


Hantu punya Tok Parut..bukan main handal lagi dia, patutla Panglima2 lain duk

kerumun dia , dia buat bodoh je dulu...

Aku tanya dia,pegila sparing ngn Tok Itam..wat pa sparing ngn aku..dah sparing pun

ngn tok itam,pg la tanya tok tu sapa yg menang...ckp tok parut....


Tok Parut desak aku suruh serang dia lagi...aku pun pikir, nak pakai jurus

halilintar tak ni...hentam je la..pakai je la...tapi aku takut dia mati pulak..belum

ada sekor jin/bunia pun boleh tahan jurus ni...

Akupun mula keluarkan halilintar dari badan aku....kumpul kan kat tangan...tasss aku

lepas kan..dengan selamba aje dia mengelak...


ahhhhh, malas la aku nak lawan lagi...tak aci la, ko bukan bunian Tok..dia diam

taknak jawab..tapi tetap mengejek2 aku...terus cabar aku..


Ko bukan bunian...memangla smua ilmu tak menjadi..ko dulu asal manusia, ghaib masuk

alam bunian..kawin ngn bunian..aku cakap ngn tok parut..

tok parut taknak mengaku, tapi terus mencabar aku...


Ahhh,malas aku nak lawan dah, ko mengaku dulu, betul tak ko manusia ghaib...

Akhirnya tok parut mengangguk...ahaaaaa..patutla semua jurus aku senang2 dia nak

tepis..ini semua jurus lawan jin/bunian...patutla dia selamba je berani cabar

padahal dia nampak ifrit pun pernah tewas..


Ok..sebab ko dah mengaku..jum.....


Aku pun mula..kali ni bersungguh sikit sebab aku tahu tok parut bukanla calang2

orang..kalu aku hentam habis2an pun dia mesti boleh mengelak...


Pertarungan yang sebenar pun bermula


Aku mula gunakan ilmu/kekuatan anugerah....dalam2...

aku seru semua senjata alam ghaib yg dipersekitaran berkumpul...weng weng berpusing-

pusing semua senjata2 yang mula datang..semua serang tok parut, perintahku....


Beratus-ratus senjata ghaib datang...tapi Tok parut tetap cool, duduk bersila tepis

semua yang datang..padahal semua senjata yang aku seru semua berbisa..kalu terkena

tangan or badan kita, bisa naik ke badan..susah la nak ubat..sambil menepis sambil

berlagak lagi..aiyoooo, ini tok parut memang susah la..

aku seru halilintar datang dari 4 arah...berkaran-karan datang menuju ke Tok

parut..kali ni nampak dia bersungguh sikit..tapi tetap duduk bersila...

aku seru lagi senjata2 lain..bertambah banyak senjata ghaib datang menyerang tok

parut..


tiba2 ada ular besar bersayap datang..mata terjegil..marah ngn aku..mungkin dia

terhidu tok parut dalam kesusahan..dengan selamba je tok parut tepuk ular besar tu

tanda isyarat suh balik...

aku tergelak..hahhaa...ada susah ka,sampi ular datang? tok parut gelak..ala ular tu

menyibuk je..aku

sampuk aku pun ada ular bersayap tau..ada 2 lagi, anytime boleh dtg..hahahaa

kelentong aku kat tok parut


aku pun stop serang tok parut..dah la, aku dah letih, tok parut tak puas hati..apa

ni, peluh setitik pun tak keluar dia ckp ngn aku,,,ish ini tok memang eksen la...aku

malas layan la


Tok parut pun blah..dia siap cakap..tak seronok langsung..dlm hati aku..patutla muka

beparut..aku gelakkan dia,pakai jubah tapi beparut..dia bengang terus blah (aku

perasan dia pakai jubah sejak bulan ramadhan hari tu )


Lepas beberapa minit, tok itam dtang..nampak cemas..rumah aku berterabur dgn senjata

ghaib berbisa katanya..dia kata aku ni melulu berlawan, habis semua pagar rumah

bocor2...kenala dia bersihkan..tok itam pu panggil pengikutnya kutip semua senjata2

ghaib tadi..aku pun cakap ngn tok itam, bagila senjata tu kat orang2 dia yang takda

senjata lagi...

tok itam jawab,bukan boleh terus pakai,keris ni berbisa,sapa yg pegang bisa terus

naik ke tgn ,kena mandikan dulu..lorrrr..aku ingat alam dunia je mandikan senjata,

alam diapun mandi jugak ke...


Tok itam masih lagi duk cemas..dia tanya kenapa bertempur dgn tok parut..aku pun

cakap a tok parut ajak sparing..ish dia tak pecaya,tok parut serius orangnya..dia

tak banyak cakap,tak mungkin dia bermain-main mcm ni..dlm hati aku ckp..ko la yg

serius tok itam oiii...


Dalam tok itam duk cemas tok parut dtg balik...jum bertempur lagi katanya..tok itam

tercengang...

laaaa..tak abis lagi ke...kali ni dia ajak aku pakai kudrat pulak..pakai ilmu

batin..taknak pakai senjata....dia nak rasa ilmu batin aku pulak...


bersambung...

11 comments:

jebat said...

salam aidilfitri tok..waah best ni tok..dr mana asal usul tok parut tu, sambung lg ye tok..bila la agaknye leh dpt ilmu dan pengalaman cam tok ni kan..hebat ilmu anugerah Allah kt tok..nti ajor ckit ye tok..hehe

BrO said...

Trasa lamo lak tk dtg jumpa tok...

Hahaha... Insyaallah sok mlm den dtg tok... Nk blaja resap pulak ni... Leh gak bantu2 tok nnti...

arian said...

assalamualaikum tok...ingin saya bertanya...tok said melihat tok-tok yang lain tuh macam tok said tgk manusia ker...maksud saya seperti fiziknya celik mata dan pandang..seperti secara zahir manusia melihat manusia...atau sebaliknya...lagik satu tokk said umah tok said kat mana daaaa teringin pulak rasenye nak berjumpa ilmuan seperti tok..aritu tok datang tioman saya tak tahu kalau tahu kompem saya cerik... by arian putra (guardian.nature30@gmail.com)

jebat said...

pertama kali aku tgok dan jmpa dpn mata, perawat cm tok kne serang dukun2 org asli dan dukun2 serawak yg tok dah rawat mangsa dukun2 tu. balas dendam kat tok sbb diorg x pernah kalah kot..7 org bergabung serang tok sorg..aku tgok tok cool jer..selamber je tok tembak diorg.. aku blh jd cmtu x tok..hehe..blk x leh tido aku mlm tu..moga Allah lindungi tok sekluarga..nti ajar aku ye tok..

Nur said...

wah,best cerita tok nie...
terima kasih tok coz sudi kongsi pengalaman dgn kami... menanti sambungan cerita seterusnya dari Tok...

Tok Said said...

jebat..smpai masanya nanti..insyAllah

Tok Said said...

arian..tak sama lihat sperti yg zahir....

SatuTuhan said...

Salam,

Saya rasa perawat-perawat alternatif pun sepatutnya berganding bahu, mcm dukun-dukun ni gak. Supaya bila ada musuh-musuh yg ilmu tinggi boleh dikalahkan.

inez said...

adei slambe jek...
t0k parut t0k parut

Anonymous said...

salam tok said, slmt hari raya, boleh saya tau camne nak jumpe tok? saya nak berubat dgn tok boleh? saya kat kl nie. boleh tok bagi alamat? terima kasih tok said.

Anonymous said...

tok, kalau saya ni lelaki dah lama saya cari tok menuntut ilmu ngan tok, tapi saya ni pempuan susah sikit la kan.

Related Posts with Thumbnails