Sunday, July 15, 2012

Imam Mahdi

Bismillah
Kecoh baru2 ni pasal imam MAHDI (palsu) mengamuk kat putrajaya nak rampas kerajaan..apo gilo punya keje..
Salah dia kah? sian kan, nasihat aku jangan kutuk dia n salahkan dia..
Sepatutnya kita doa kan dia di ampunkan dosa dan dicucuri Rahmah Allah..
Dan lagi kita patut bersyukur, yang Allah tak pilih kita jadi mamat mahdi tu...tidak begerak pun walau sebesar zarah kalau bukan atas izin Allah..
Sebenarnya ramai yang aku dah jumpa sepanjang aku merawat orang..yang mengaku jadi imam mahdi, mengaku jadi wali , mengaku jadi macam2 lagi ?
persoalanya kenaapa?
bukan salah diorang, sebenarnya mereka di rosakkan oleh bisikan2 syaitan..mereka di beri gambaran dan mimpi macam2 dari syaitan..wallahualam.
Sapa orang yang akan di ganggu perkara2 dan bisikan2 ni...
yang selalu aku jumpa ialah orang yang belajar TANPA Guru, orang yang minat Mendalam dalam Hal ehwal ghaib, baca internet pasal ilmu2 ghaib yang pelik (tanpa guru jugak ), orang yang suka mengkaji pasal AGAMA..duk kaji agama kritian, agama Budha, dan macam2 agama, pun tanpa Guru...orang yang suka benda2 mistik.. orang yang suka main barang2 berkhadam..dan ada lagi la yang aku taknak sebut..
hati2ya kalu korang antara orang yang aku sebut ni..nak belaja bagus, tapi biarla berguru, sebab bila ada guru, kalu terjadi sesuatu ada tempat rujukan, ketika tu buku tak boleh lagi berkata2, hanya sang guru saja yang boleh dijadikan pedoman..
Aku teringat dulu, aku ada pengalaman mengubatkan sesorang yang hampir jadi macam ni..
Kisahnya bergini..
Perempuan ni di anugerahkan Allah Kasyaf penglihatan dan pendengaran..boleh berkomunikasi dan berkawan dengan Alam ghaib...Kasyaf dia tanpa Guru..anugerah Allah semata-mata..
Sebenarnya banyak la gangguan perempuan ni, tapi ada yang satu kisah aku rasa terlalu menarik untuk aku kongsikan..
Terjadi satu kisah, ada satu Manusia datang kepadanya secara ghaib..manusia ni datang dengan bercahaya-cahaya , berjubah, serban, tongkat dan lagak penuh seperti para Wali-wali Allah....
Aku ingat lagi namanya..namanya sheikh as soiyim..jgn korang sebut kuat2 nama ni, cukup baca dalam hati, sebab aku pun pelik, kalu aku lafazkan je nama ni, hati aku macam bergetar ada karen...tapi korang mungkin takda kesan, aku ni lemah amal, tu yang bergetar tu...
so , shiekh as soiyim ni datang pada perempuan ni dengan tujuan mengajar , mungkin perempuan ni dapat ilmu laduni la kan, ilmu yang datang sendiri, ilmu yang ghaib ni biasanya kita panggil laduni..
banyak la perkara yang di ajar kan oleh sheikh as soiyim ni, semuanya baaik2 belaka dan mengikut al quran dan sunnah...
walaupun perempuan ni tak pandai tulis arab, tapi bila as soiyim ni datang, perempuan ni automatik boleh tulis ayat-ayat quran dengan menggunakan kasyafnya..banyak la ayat2 quran yang di tulis perempuan ni..perempuan ni boleh tulis ayat ni sebab as soiyim ni tunjukkan secara kasyaf ayat2 quran depan mata dia, mcm kita ada buku depan mata la, tapi bezanya pompuan ni dapat buku alam ghaib...
Antara ilmu yang di ajar oleh as soiyim ni adalah ilmu perubatan..
kene amal zikir ni, amal macam ni, kene bersugi, tak leh pakai barang kemas masa berubat, takleh ada ramai orang masa berubat, sbb jin sihir akan lari masuk badan ahli2 yang ada kat situ, kene pakai minyak wangi tanpa alkohol dan mcm2 lagi yang di ajar..semuanya nampak baik mengikut sunnah..
yang peliknya, bila pompuan ni jumpa aku, as soiyim taknak muncul..dia akan bagi alasan pegi ke makkah, tgh solat dan mcm2 lagi la..
aku pun mula ragu, siapa as soiyim ni....?
Masa tu lebih kurang 4 tahun lepas, ilmu aku tak mampu nak seru as soiyim ni..nak paksa dia datang pada aku pun aku tak mampu..bila aku cuba seru or tarik yang datang cuma kabusan asap....
so, aku pun bawak pompuan ni jumpa ayah aku...so masa tu aku bergabung dgn ayah aku skali....
Ayah aku mulakan dulu, mula membaca dan tarik as soiyim ni datang..ntah mcm mana masa tu panglima Hitam pun datang, dia bisik kata nak tolong sekali..nak tengok sapa as soiyim ni...
Beberapa minit kemudian ayah aku berjaya tarik as soiyim ni..muka masih sama, berwajah Wali..bercahaya-cahaya... tak silap aku masa tu Panglima Hitam uji dia...mungkin Panglima Hitam boleh kenal wali Allah or Wali band masa tu...
so tok hitam yang start bergelut dulu....
Nak kata tok hitam tewas, tak jugak, tapi tok hitam tak dapat tangkap dia...kenapa? sebab as soiyim ni boleh menghaib kan dirinya menjadi asap..contoh bila tok hitam kunci je dia, pang...dia berubah jadi asap...so macam mana nak tangkap...
Entah macam mana mlm tu, aku pun tak berapa ingat, atok aku pun datang tolong, atok aku dtg dengan ramai panglima...kata atok aku soiyim ni syaitan yang menyamar....umur dia sudah hamir 6 ribu tahun waktu manusia...Bayangkan berapa lama dia dah hidup?
Bila atok aku dtg barulah tok hitam berjaya tangkap as soiyim..lama juga dia bergelut..dengan bantuan ayah aku, atok aku, dan tok itam, akhirnya tumpas la si as soiyim ni..
masa tu ,baru la perempuan tu nampak wajah sebenar as soiyim...badanya berlendir2 , besar, dan di belakang badannya penuh duri-duri yang keluar dari badanya...
kalu tak silap aku, as soiyim ni atok aku bawak pegi makkah, ikat dia dekat tiang melontar syaitan..tak silap aku la ,sbb benda ni berlaku 4 tahun lepas....
Kemudia barula perempuan ni perasan yang as soiyim ni, setiap kali mengajar pasal al quran, contoh ayat apa nak baca ..as soiyim tak baca pun ayat tu, dia just zahirkan aje ayat2 quran tu depan mata perempuan ni...
ini la contoh dari banyak lagi kes yang aku pernah rawat...(aku pulak rawat,silap kes ni ayah aku yang tolong )
Cuba kita bayangkan kalu kita di datangi oleh makhluk seperti as soiyim..yang datang mengajar ilmu2 laduni kononya, then perlahan-lahan berubah mengajar benda2 yang sesat..contohnya seperti mengatakan aku datang sebenarnya di perintah..ko adalah manusia terpilih, ko akan jadi mcm ni, mcm tu..bla blabla n bla blaa last 2 dapat BALA...
Beginilah selalunya kisah orang yang mengaku diri menjadi Wali , jadi Nabi, Jaadi Rasul, Jadi Imam Mahdi...
mereka bukan mengaku membuta tuli, tapi sebenarnya telah di ajar or disesatkan oleh bisikan yang dtg, mimpi2 yang datang menceritakan bla blu bla...
mereka di hasut sehingga yakin yang mereka mendapat laduni...
kalu dalam pengajian hakikat yang aku blaja...laduni adalah ilmu yang paling tinggi..ilmu yang datang setelah kita menguasai Syariat , tarekat, Hakikat...di sini masuknya or datangnya ilmu laduni...andai kata syariat tak kuat, tareqat pun kita tak tau maksud, hakikat pula baca dalam internet je...baik hati2 ngn laduni yang datang, jangan yang datang tu laduni dari syaitan sudah....
Dan yang paling penting, kita ,Diri kita tahu dimana letaknya ilmu kita.. di makam Syariat ? makam tariqat ? makam Hakikat ? or makam makrifat ?...kalu makam ilmu pun kita dah tak tau, macam mana makam laduni nak sampai..
Tapi Allah jua yang memilih, Tidak lah aku nafikan ada Nya manusia-manusia terpilih yang dapat terus ilmu langsung dari Allah...
dan selalunya yang aku jumpa manusia yang begini, selalunya datang dari ahlul bait Nabi SAW..wallluh hualam
JAdi bukanlah salah mereka mengaku imam Mahdi, tapi mereka telah di uji oleh Allah dengan ujian yang mereka tak mampu, setiap manusia di uji, cuma kita mohon dari Allah, semoga menguji kita dengan ujian yang kita mampu sahaja..sebab tu dalam sesebuah aliran tariqat mereka amalkan zikir Ya Latiff 129 kali, yang maha lemah lembut..semoga Allah berlemah lembut dengan kita dunia dan akhirat

13 comments:

azam said...

lama tu 6 ribu tahun... kiranya perempuan tu ada amik ilmu yg x btl ke cmane time sheikh tu dtg..x phm sgt..

Saprol said...

Dalam sesetengah situasi(tak semua) biasanya, di hujung rawatan, sebelum 'bende' tuh naik ke atas, 'bende' tuh akan berpesan perkara yang baik-baik, mcm pesan dunia sebenarnya da singkat etc. Pesan2 mcm tuh pon kita tak boleh ikut yer tok. Kadang 'bende' tuh siap offer, suh tanya dia apa-apa sebelum dia naik atas utk selamanya. Ada pulak yang tanya pasal tarikh elok nak langsungkan perkahwinan etc. Ini pon tak elok diamalkan yer tok?

Anonymous said...

salam,bes kisah kali ni tok crita, smngt sket baco time poso2 ni..semoga tok sihat sejahtera dan ceria selalu..amin..!!

Anonymous said...

Kirim salam pada uncle jebat, ustaz faizal dan perawat2 yg lain.... Semoga usaha tuan2 sekalian mendapat keberkatan du sisi Allah... Aamiinn...

muhammad ilham said...

Fuhh..bersungguh2 dgar tok crite ni..

Maxtor said...

pergh habis juga aku baca blog ni...best best ..thanks untuk segala ilmu dan pengalaman yang dikongsi...ini menjadikan kita semua lebih faham alam lain yang mungkin asing untuk sesetengah orang...sila menulis lagi tok...menanti cerita seterusnya..two thumbs up

Maxtor said...


Tok nak tanya skit...jin pun belajar ilmu juga kah...kalau dikalangan manusia sesuatu ilmu yang menggunakan jin, jin tu yang tolong..jadi bila jin guna ilmu dia adakah jin lain yang akan tolong dia...thanks..

P.R.Ruhaniah said...

ponek ko baco yo< den yang alami lagi ponek..

P.R.Ruhaniah said...

jin umur lebih panjang dr manusia, ada yg handal,ada yg jahat, ada yang di puja, ada yg makan darah..yaang makan darah tu power dia mcm naruto sipunden

P.R.Ruhaniah said...

saprol..

ada yang baik , ada yang jahat, ada yang mulanya baik perlahan menyesatkan manusia...

den pun tak terlepas dari di tipu dan diperdaya..

Anonymous said...

Salam tuan..

Sy pernah jadi kes mcm ni..tp saya hanya dengar bisikan..masa tu mmg x tahan..hampir biol la.. Dengan bantuan ubat stress doktor,ayat manzil,dan lain2..skarang saya okay..serpihan serpihan mungkin ada lagi..saya rasa la..

Saya rasa mcm nak jumpa tuan untuk brrubat dan berkongsi ilmu dan mintak pandangan..mcmana nk contact ye

Anonymous said...

Salam...saya mengalami kes yg sama..katanya wali Allah..yg menjaga dtg izin Allah dan hanya pergi dengan izin Allah (saya disihir)....bangak kali saya dan suami cuba buang tapi x pernah berjaya kerana Katanya Allah tak izinkan....mcm mana ya .risau kalau semua itu mainan jin yg pandai berhelah.

isrepofmelayu said...

DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM
DISELURUH DUNIA
Bismillahir Rahmanir Rahiim
Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
Markas Besar Angkatan Perang
Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

Mengeluarkan Pengumuman kepada
1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

MULAI HARI INI
YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
BERLAKULAH PERANG AGAMA
BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

"Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
(Q.S: al-Baqarah: 191-193).

BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
DARI HULU HINGGA HILIR


HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
KHALIFAH IMAM MAHDI.

Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
Maha Penyayang.

Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
maka tidak ada permusuhan (lagi),
kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
Al-Baqarah : 192-193

SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

Related Posts with Thumbnails