Thursday, September 8, 2011

Salam Hari Rayo

salam...selamat hari raya maaf zahir dan batin

aku nak mintak maaf dari hujung rambut sampai ke hujung kaki bagi semua pembaca andai kata terbaca dan tersentuh pulak hati-hati para pembaca ...mintak maaf jugak andai kata aku dengan tidak sengaja ter riak , ujub , dan terkasar bahasa dalam aku mencoret pengalaman-pengalaman aku dalam dunia perubatan..

semakin kita mendalami ilmu Allah maka semakin rendah dan tawaduk kita pada Tuhan semeste Alam..itu la sifat yang harus di bawa kemana- mana..

Tapi andai kata semakin angkuh dan riak kita memandang rendah pada Hamba-hamba yang lain...maka sedarlah itu bukanlah sifat manusia yang berilmu . itu sifat syaitan laknatullah...

tapi kenelah kita bersangka baik sesama kita..MAAF ZAHIR DAN BATIN...

Marila sama-sama kita berjuang melakukan ibdah sunat puasa 6 di bulan shawal ni

Dari nabi Saw

Dari Abi Ayyub Al-Anshari ra bahawasanya Rasullullah saw bersabda : ” Barangsiapa yang berpuasa Ramadhan kemudian diikuti nya puasa itu dengan puasa enam hari pada bulan Syawal, maka pahalanya akan sama dengan puasa setahun”
(Hadis Riwayat Muslim)

Jum kita Berjuang.....semoga Allah menerima semua ibdah dan doa kita disamping mengampunkan dosa-dosa kita yang sebanyak buih di lautan...

1 comment:

justme said...

terima kasih tuan guru atas ilmu2 yg di beri.. semoga semua umat islam bertambah2 ilmu2 yg bermanfaat. minta halal dan izin ye tok semua ilmu2 yg tok ajar..

Related Posts with Thumbnails