Thursday, October 21, 2010

Pemberian Tok Parut Brutal





1 hari tu, tgh aku merawat orang,anak aku umur dlm 2 tahun lebih datang sambil tgn

pegang senjata lama ni..dan bercakp 'daddy mau potong jin kaa' tangan nya

menghulurkan senjata lama ni...aku pun amik, ish apa ni kakak...bahaya la main benda

ni, mumy mana..napa mumy bagi main benda2 ni..


aku pandang sekeliling , mana pulak datang nya 'benda ni' ,aku tanya kat semua

tetamu yg dtg masa tu, ni sapa punya ni...semua geleng kepala..aikkkk mana datang

nya ni....


ada member aku boleh scan, aku tunjukkan kat dia, cuba ko scan mana datang senjata

ni...katanya senjata ni panas, xnampak dtg dari mana, takleh nak scan la bang...


Takpalah,aku simpan dulu, nanti aku tanya kat org2 ghaib mana dtgnya...

Tanya punya tanya, semua taknak bg tau sapa yg bagi..katanya hadiah dari sahabat

kamu, dia menyokong usaha kamu membuat perubatan dan menolong orang...



Setelah 2minggu aku pegang, barula aku tau sapa yg bagi..hehehhe si Tok Parut yg

brutal..itu pun sebab Tok Belang penjaga pedang yg baru aku dapat bocorkan rahsia.si

tok parut ni pulak smpai skrang taknak bagi tau nama sebenarnya kat aku, katanya dia

selesa dgn gelaran yg aku bagi tu..TOK PARUT..


Aku tanya Tok Parut, napa hadiah senjata ni..jawabnya pemberian sebabb seronok

sparing ngan aku hari tu, jadi dia hadiahkan la...


Aku tanya lagi, napa bg senjata bagi la emas ke, harta ke...dia gelak,dah agak dah

aku mesti tanya benda ni,sbb tu dia rahsiakan pemberian ni dari dia,dia xnak aku

minta benda bukan2 lagi, dia jawab emas lama dia ada , boleh je bagi, tapi ada

syarat, dia nak sparing lagi ...


Aku cakp tak puas ke sparing hari tu...tak puas lagi..sekarang ni dia tgh menuntut

ilmu baru, ilmu tu dia nak uji kat aku...lepas dah uji nanti barula dia hadiahkan

emas lama pulak...Tok Parut mintak tempoh 3hari nak tamatkan ilmu dia..tak silap aku

hari ni la hari yg ke 3 hari perjanjian antara aku dan dia..


Aku pun tanya Tok Parut, hari tu pun aku dah cedera bisa2 sbb belawan dgn dia, kang

kalau aku mati terus belawan ngn dia mcm mana ? kena pulak ntah ilmu apa yg dia

blaja skrang, lagi la membahayakan kesihatan aku..


Tok Parut pun jawab la ngn aku..tak semudah tu aku mati..dah agak lama dia

perhatikan dan mengikut aku, ramai orang wangi-wangi datang melawat aku hari2..mesti

ada rahsia semuanya tu..


Iyalah tok parut , emas lama punya pasal, aku sparing jugak la ngn ko..mlm ni pun

mlm jummaat..elok la kita praktikan ilmu yg ada...

7 comments:

Siddique87 said...

uishhh dasat neh lawan betoi2 tok..hehe

Hamba Daif said...

salam sifu... dapat hadiah ka?

jebat said...

salam tok..den ada time tu..den dpt pegang senjata tu..bila den tarik je dr sarung tiba2 meremang bulu tengkok..ish2..mmg pelik dan unik..tahniah tok..
nti dpt emas lama tu bagi la den ckit tok..hehehe..apa2 pun den ttp doakan tok sekeluarga selamat dunia dan akhirat..

Nur said...

wah, bagusnya Tok Said dpt senjata dari alam ghaib... pemurah juga Tok Parut tu ya...

wahyu said...

Salam tok, mohon sekiranya tak keberatan saya dan sahabat2 saya mahu menuntut ilmu dgn tok pada bulan 12 ni. Itupun kiranya tok sudi

Anonymous said...

Salam tok said...saya Yunus dr kl...saya ada hajat nak jumpa tok...bleh tok bg alamat/no hp tok? Saya brhajat sgt bantuan dr tok...Insyallah.

bapakpowersilat said...

salammunalaikum tok. saye hadi. ingin minta izin amal tok bile terdesak. qobiltul ijazah.

Related Posts with Thumbnails