Wednesday, September 14, 2011

Rintihan Ruh kerana Haji

haji merupakan rukun islam yg ke 5.....Wajib bagi mereka yang mampu dari segi zahir dan batin

Musim haji bakal tiba...berduyun - duyun umat islam seluruh pelusuk dunia bersedia zahir dan batin bagi menyahut seruan Allah dan rasul bagi menunaikan dan melengkapkan Rukun Islam yang ke lima ini

Kata ulama..bukan senang Allah nak pilih hambanya menjadi tetamu nya...kena banyak doa dan tawajuh...kita boleh lihat ada yang orang kaya raya tapi Allah masih tak pilih menjadi tetamunya, jgnngan kata tunaikan haji, tunaikan Umrah pun belum tentu Allah pilih

Suatu kisah..

Datang seorang balu kematian suami...ustz sejak suami saya meninggal , saya selalu terasa kehadiran suami saya di rumah..adakalanya sy dgr suara dia panggil sy...sy betul2 pasti ustz itu suara suami saya..saya dgr dia panggil2 nama saya...

Begitula lebih kurang dia mengadu kat aku...masa dia cerita kat aku..aku terbayang sorang laki pakai baju pagoda rambut putih...aku tanya dia makcik punya suami rambut beruban n suka pakai baju pagoda ke...jawab dia..ya ustaz , tu la suami saya..dia ada sebelah makcik tu, sy cakap kat dia...

sy pun rasa dia sebelah saya ustz...tolong la ustz..apa suami sy nak ustz..tolong la ustz....

aku mula buat upacara...komunkasi dgn roh si suami...apa pakcik nak?

tolong la saya, suh isteri saya bayarkan hutang saya...sy tanya makcik tu..ada hutang ke tak bayar..ada ustaz,makcik tu pun cerita hutang ubahsuai rumah tak bayar dalam 1600 lebih kurang...

dalam hati aku mula takut, mula pikir hutang aku...ada tak hutang kat orang selain dari hutang2 bank aku...aduh ya Allah jgn la aku mati esok aku tergantung macam ni..

Pakcik tu ckp lagi..tolong buat kan HAJI aku ...

Aku tanya, suami belum buat haji lagi ke..belum ustz..sy pun ckpla dia mintak buatkan haji..baik ustz sy akan tanya semua anak2 dia...kumpulkan duit

Banyak rupanya anak dia, dekat 10 org jugak...tapi semua anak tak pedulik hal ayah tak tunaikan haji n hutang ayah ketika hidup...penat ayah kita sara sampai dewasa..tapi kita langsung tak pedulikkan mak ayah ..aduhhhhh

Cuba kita renung2 kan kisah ni (bagi yg percaya la)...adakah mak ayah kita dah selesai urusan Agama yang rukun ini...kalu yg hidup kongsi la duit hantar mak ayah kita ke sana..kalu yang dah pergi buat la Badal Haji bagi arwah

InsyAllah ada beberapa Jemaah saya akan menunaikan Haji tahun ni...dan ada diantara jemaah saya pakar melaksanakan Badal Haji ni..jadi bagi sesiapa yang berhasrat ingin menggunakan hikmat jemaah kami untuk menunaikan Badal haji email kepada saya
nama arwah...insyAllah kami cuma boleh buat untuk 5 orang saja...sapa yang email dulu, maka dia lah yang kami utamakan...

No comments:

Related Posts with Thumbnails